In Februari van dit jaar zouden we gaan verhuizen. Bij T-Mobile-Thuis een verhuizing aangevraagd. Omdat het vor ons een eis was dat op beide locaties er internet beschikbaar was, was het niet mogelijk een bestaand account te verhuizen, want een verhuizing betekent altijd maar op 1 locatie tegelijk een verbinding. De klantenservice raadde aldus aan om op de nieuwe locatie een nieuw abonnement af te sluiten, en na de verhuizing het oude abonnement op te zeggen. Mij werd toen gegarandeerd dat na de opzegging van het oude abonnement het e-mail adres daarvan overgezet kon worden naar het nieuwe abonnement.
Afijn, we zijn 3 maanden verder, het oude abonnement is opgezegd, en ondertussen is ook de oude mailbox niet meer benaderbaar. Maar toch kan ik het oude e-mail adres niet meer koppelen aan mijn nieuwe account, want het systeem zegt dat dit adres al in gebruik is.
Ook de klantenservice zegdt dat ze dit niet kunnen regeln, terwijl diezelfde klantenservice 3 maanden geleden mij VERZEKERDE dat dit geen probleem zou zijn.
Graag oplossen.
Beste antwoord door Jason
Hoi
Dat het meenemen van een mailbox niet mogelijk is ligt ten grondslag aan twee hoofdredenen:
- Wegens de privacywetgeving (AVG en Europese GDPR) zijn we verplicht persoonsgegevens te beschermen. Daarom kun je geen inactieve mailboxen meenemen naar een ander abonnement. Dit zou namelijk betekenen dat iedereen het T-Mobile Thuis e-mailadres van een ander zou kunnen doorgeven bij een nieuw abonnement en dan middels wachtwoordwijziging alles kan beheren en inzien met betrekking tot die mailbox.
- Het is technisch ook niet mogelijk: jouw T-Mobile Thuis e-mailadres is gekoppeld aan je klantnummer en daarmee aan de aansluiting op een specifiek adres. Het systeem kan eenzelfde e-mailadres (voor de duidelijkheid @t-mobilethuis) niet koppelen aan twee klantnummers of twee abonnementen, omdat dit systeemtechnisch dan niet herkend wordt. De uitzondering hierop is: wanneer je een verhuizing doorgeeft en daarmee niet een losstaand, nieuw abonnement aanvraagt op het nieuwe adres, kan deze mailbox wel worden meegenomen omdat dit gezien wordt als een abonnementswijziging en niet een nieuw contract - sec systeemtechnisch bedoel ik.
Los van bovenstaande uitleg, vind ik het kwalijk dat er foutief geïnformeerd is. Ik vind het oprecht jammer dat ik je geen goed nieuws kan brengen, maar ik wil wel 100% eerlijk tegen je zijn; ik kan het e-mailadres niet herstellen en daardoor het probleem niet oplossen. Dat gezegd hebbende, wil ik er wel alles aan doen om je toch te kunnen helpen. Is er iets waarmee ik je blij kan maken?