Beantwoord

overgang 100 naar 1gbit

  • 24 April 2021
  • 51 reacties
  • 1039 Bekeken

Geachte ,wat is ongeveer de tijd van het overzetten van 100 naar 1gbit ik heb mijn abbo 22 april veranderd maar helaas nog steeds 100

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 April 2021, 14:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

51 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Timo78 ,

 

Heb laatst ook de overstap gedaan van WBA naar ODF. Kreeg precies dezelfde mail als waar jij het over hebt. Daarna kreeg ik ook mail dat mijn apparatuur goed was en ik er niets van zou merken en een mail zou krijgen als alles overgezet was. Heb inderdaad geen apparatuur hoeven te verwisselen heb ook de Zyxel modem met mediaconvertor. Wel heb ik het gemerkt dat ze met overzetting bezig waren(en dat is ook begrijpelijk). Na het ontvangen van de mail dat het gelukt was. Zyxel en mediaconvertor van de stroom voor 20 seconden en hopla online met een super snelle verbinding.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Timo78 ,

Dan is bij jou de situatie weer anders dan bij mij. Zou nu zeker de afspraak met Guidion laten staan. 😏 Laat even weten hoe het is gegaan als je overgezet bent. 

UPDATE: @Jason ivm ziekmelding monteur een andere monteur gehad die mij kon vertellen dat ik schijnbaar nog niet omgezet ben naar nieuwe abbonement 😂want lijncontrole was goed dus nog maar ff afwachten,”Mijnheer ik ben al een maandje bezig om de nieuwe snelheid te krijgen dus het lijkt mij dat dit wel gecheckt is door T-Mobile “

om een lang verhaal kort te maken er is dus weer niks gebeurt en moet maar afwachten pfff 

Gaarne zo spoedig mogelijk een oplossing 

Ik wordt aankomende woensdag omgezet, ben benieuwd. Laat je/jullie weten hoe het verlopen is.

 

@Maclex, s6 en thx voor de update.

@Jason UPDATE doordat een Rj45 in de muur niet goed geknepen was bleek de snelheid niet haalbaar te zijn,dankzij de bereidwilligheid van de monteur is dit nu voor mekaar en inderdaad is de snelheid de beoogde 

Reputatie 5

Het is opgelost zie ik, ik laat de suggestie staan voor het archief.

 


Heb je al een keer een zogenaamde ‘harde reset’ uitgevoerd, dus niet alleen stroom er af maar zeker 10s met een paperclip het reset knopje indrukken dat verborgen zit in een moeilijk te zien gaatje, ergens achter op je modem? (met de stroom aangesloten, lampjes gaan knipperen na een aantal seconden van indrukken)

 

In het verleden herstelde dat bij mij een soortgelijke situatie waar ik maar 100mbit ipv 750 kreeg.
Je moet daarna wel alle instellingen herstellen, zoals standaard wachtwoord, wifi etc.

Je zou kunnen proberen om de huidige configuratie even op te slaan, zal vast wel ergens staan.

Reputatie 7

Hi @Timo78, de bekabelde snelheid ziet er goed uit, nice! :slight_smile: De Wifi kan inderdaad beter, heb je de apparaten het Wifi netwerk al een keer laten “vergeten” en opnieuw verbinding laten maken? En hoe is de snelheid wanneer je het ook via de WAP laat lopen? Ik zie dat je de band steering op de modem ook uit hebt staan, wat is het resultaat wanneer je deze aan zet?

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: @Maclex Onze technische dienst heeft Guidion aangestuurd met specifieke instructies zodat het hersteld kan worden. Indien dit om wat voor reden dan ook toch niet lukt, zullen zij direct overgaan op een poort move, zodat jij weer de juiste snelheid toebedeeld krijgt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maclex, alle bovenstaande antwoorden geven eigenlijk al het perfecte antwoord, dus ik heb er weinig aan toe te voegen! 😊 Mocht je de overstap naar ODF op 1000 Mbit/s willen maken, laat het me weten, dan pak ik dit zo snel mogelijk voor je op!

Hoi @Maclex, alle bovenstaande antwoorden geven eigenlijk al het perfecte antwoord, dus ik heb er weinig aan toe te voegen! 😊 Mocht je de overstap naar ODF op 1000 Mbit/s willen maken, laat het me weten, dan pak ik dit zo snel mogelijk voor je op!

Ik heb de 1000 mbit idd reeds aangevraagd dus als je wil graag tnx

@Brian,

netwerken vergeten en opnieuw toegevoegd. Beide apparaten 75/80 down en +/- 151 up.

Waar kan ik de bandsteering functie vinden in het modem? Of bedoel je het vinkje om 2,4 en 5 hetzelfde te houden? Vreemde is toen ik een 100/100 verbinding had zowel down als up rondt de 94....

WAP staat er weer bij, geen verschil met WAP of T-50 verbonden mbt de snelheid.

Reputatie 5

Er wordt meermaals gevraagd een screenshot van je hele scherm te maken, zodat duidelijk is dat je MacBook via een netwerkkabel was verbonden tijdens de test en niet via WiFi.

Reputatie 7

Hoi @Maclex ,

Dank je wel voor je bericht! Ik heb de situatie direct bij de technische dienst aangeleverd. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk van de juiste snelheid te voorzien. Ik houd het onderzoek persoonlijk in de gaten en mocht ik je een update kunnen geven, dan hoor je direct van mij. Heb je in de tussentijd vragen, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

Reputatie 7

Hi @Timo78, hele goede vraag! Dat klopt helemaal, jouw huidige contracttermijn blijft inderdaad ongewijzigd. Er komt dus geen nieuw contract. Weet jij zo voldoende? Laat het vooral weten als jij nog ergens vragen over hebt, ik help je graag.

Hi @Maclex, top dat jij gelijk alle stappen bij langs bent gegaan! Al had ik natuurlijk graag gelezen dat jij al lekker van jouw nieuwe snelheid kon genieten. Zou jij mij een speedtest kunnen sturen van https://www.speedtest.net/? Let erop dat jij dit via de PC meet via een bekabelde verbinding. Zorg er ook voor dat de speedtest duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding. Maak daarom een screenshot waarop jouw hele beeldscherm zichtbaar is, zodat het icoontje van de bekabelde verbinding erbij staat. Ik zie heel graag deze speedtest tegemoet zodat ik vervolgstappen kan ondernemen. Ervaar jij jouw oude snelheid op meerdere apparaten of specifiek op één apparaat? Ook wil ik aan jou voorstellen of jij de internetkabel wilt vervangen voor een willekeurige internetkabel die jij in huis hebt liggen. Ik hoor het heel graag van je, want ik wil dit zo snel mogelijk voor jou oplossen. Heel erg bedankt alvast! 💪

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maclex, is dit getest op een laptop/PC? Ik zie één aangesloten apparaat en dat is een TV in poort twee (1000 Mbit/s). Graag wil ik je nogmaals verzoeken om drie verschillende tests uit te voeren met een bekabelde PC/laptop waarop zichtbaar is dat het om een bekabelde verbinding gaat, thanks voor je medewerking!

Zodra ik de verschillende tests binnen heb, kan ik het doorzetten naar onze specialisten zodat het in behandeling genomen kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +16

Mooie tips in dit topic, dat is voor toekomstige lezers zeker waardevol, bedankt allemaal!

Dit topic zal ik nu sluiten.

Reputatie 7
Badge +16

Speedtests op Wifi hebben in dit geval geen meerwaarde, net als speedtests die uitgevoerd zijn op TV's op gaming consoles, maar wel top dat je gelijk test op meerdere apparaten, thanks! @Maclex 

Graag willen we een bekabelde speedtest zien, die op een PC of laptop gerund is. Zou je dit alsnog kunnen aanleveren, alsjeblieft? Dan kunnen we ermee aan de slag gaan! 😄

@Jason en @Maclex,

upgrade en terminal plaatsen is gedaan.

Bekabeld nu na 30 minuten down 947 Mbps en up 936 Mbps, Wi-Fi 5GHz op tablet (Samsung Tab A 2020) en mobiel (Samsung A52) down +/- 160 Mbps en up 140 Mbps. Met de monteur afgesproken na 19:00 uur modem en WAP6807een reset te geven en kijken wat dan de bekabelde en Wi-Fi metingenzijn.

 

Kleine kanttekening mbt de planning, monteur moest volgens zijn systeem tussen 14:00 - 16:00 bij mij zijn, in de mail die vanuit T-Mobile kreeg tussen 16:00 en 18:00. Was thuis om 15:10 en 15:14 was hij hier. Als ik niet thuis was geweest had ik waarschijnlijk door miscommunicatie een paar weken zonder internet gezeten!

Hoi @Maclex, is dit getest op een laptop/PC? Ik zie één aangesloten apparaat en dat is een TV in poort twee (1000 Mbit/s). Graag wil ik je nogmaals verzoeken om drie verschillende tests uit te voeren met een bekabelde PC/laptop waarop zichtbaar is dat het om een bekabelde verbinding gaat, thanks voor je medewerking!

Zodra ik de verschillende tests binnen heb, kan ik het doorzetten naar onze specialisten zodat het in behandeling genomen kan worden.

Heren laaat maar lekker zitten pas mijn abbo wel weer aan naar mijn vorige ,voel mij niet echt meer een klant maar meer  een verdachte in een  soort oplichtingszaak met al die bewijzen om aan te leveren

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maclex, ik heb de techneuten verzocht om jouw case zo snel mogelijk met voorrang op te pakken zodat het deze week dan eindelijk hersteld wordt, dit duurt nu al te lang. 

Excuses voor de lange wachttijd! Mocht je in de tussentijd een e-mail krijgen met instructies om bijvoorbeeld een afspraak in te plannen met de netbeheerder, houd er dan alsjeblieft rekening mee dat wanneer zij telefonisch contact opnemen, dit altijd met een anoniem telefoonnummer is - dit betekent niet per definitie dat de beheerder langskomt, maar indien dit wel het geval zal zijn, dan ben je hiervan op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +16

Dat is niet het juiste gevoel dat ik je mee wilde geven, mijn oprechte excuses! @Maclex 

Het is voor onze technische dienst erg belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is, anders kunnen zij hun onderzoek niet voortzetten en wordt de case weer gesloten. Wanneer er aan onze kant niet zichtbaar is dat de snelheid door een bepaalde verbindings-/apparatuurfout kan komen, zijn we afhankelijk van tests uitgevoerd door de gebruiker. Dat is nooit met de intentie om jou als schuldige te bestempelen, maar zodat we zeker weten dat het niet door andere oorzaken kan komen - zoals bijvoorbeeld testen op het Wifi-netwerk. 

Nogmaals, mijn excuses dat ik je dat gevoel gegeven heb, het spijt me dat dit zo overkwam!

Speedtests op Wifi hebben in dit geval geen meerwaarde, net als speedtest die uitgevoerd zijn op TV's op gaming consoles, maar wel top dat je gelijk test op meerdere apparaten, thanks! @Maclex 

Graag willen we een bekabelde speedtest zien, die op een PC of laptop gerund is. Zou je dit alsnog kunnen aanleveren, alsjeblieft? Dan kunnen we ermee aan de slag gaan! 😄

oké maar je gaat me toch niet vertellen dat ik deze wifi snelheid blijf houden aangezien ik dit al op mijn vorige abbo had zie dan namelijk niet het voordeel hiervan aangezien ik alles zowat op draadloos doe 

@Maclex,

heb je ook een mail ontvangen met de bevestiging voor een nieuwe verbinding en een afspraakmail gekregen voor Gideon?

Ik ga ook naar 1Gbit/s netwerk en krijg nieuwe apparatuur volgens de mail. Heb nu een Zyxel T-50 met zwarte mediaconvertor.

Reputatie 7
Badge +16

@Maclex In principe kun je op een maximale snelheid (bekabelde snelheid) doorgaans tussen de 20 en 60 procent verwachten op Wifi, maar dat fluctueert sterk. Sommige momenten haal ik zelf bijvoorbeeld 15 Mbit/s van de 100 Mbit/s en andere momenten zit ik netjes rond de 55 Mbit/s. Omgevingsfactoren zijn zeer sterk van invloed op je Wifi-snelheid en -stabiliteit. Ik zou verwachten dat je, afhankelijk van de apparatuur waar je op test, toch wel minstens op de 150/200 Mbit/s zou moeten zitten, maar ook dat kan wisselen. Consistent rond de 85 Mbit/s op Wifi is wel aan de lage kant en zeker een punt van aandacht. 

Zou je eens een paar tests willen runnen op je PC/laptop en dan graag met een cat 5e of hogere internetkabel? Thanks!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Timo78 

Met bandsteering wordt bedoeld de 2 frequenties scheiden maar om dat te doen moet je eerst Easymesh uitzetten in het menu > netwerkinstellingen > draadloos > Easymesh > uitzetten en toepassen.

Nu kan je dat vinkje weghalen en de 5 GHz band een andere naam geven en zet hem ook op een vaste kanaal bijvoorbeeld 36 ipv auto.