Geachte ,wat is ongeveer de tijd van het overzetten van 100 naar 1gbit ik heb mijn abbo 22 april veranderd maar helaas nog steeds 100
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineelGeachte ,wat is ongeveer de tijd van het overzetten van 100 naar 1gbit ik heb mijn abbo 22 april veranderd maar helaas nog steeds 100
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineelHallo
Heb laatst ook de overstap gedaan van WBA naar ODF. Kreeg precies dezelfde mail als waar jij het over hebt. Daarna kreeg ik ook mail dat mijn apparatuur goed was en ik er niets van zou merken en een mail zou krijgen als alles overgezet was. Heb inderdaad geen apparatuur hoeven te verwisselen heb ook de Zyxel modem met mediaconvertor. Wel heb ik het gemerkt dat ze met overzetting bezig waren(en dat is ook begrijpelijk). Na het ontvangen van de mail dat het gelukt was. Zyxel en mediaconvertor van de stroom voor 20 seconden en hopla online met een super snelle verbinding.
Hallo
Dan is bij jou de situatie weer anders dan bij mij. Zou nu zeker de afspraak met Guidion laten staan. 😏 Laat even weten hoe het is gegaan als je overgezet bent.
UPDATE:
om een lang verhaal kort te maken er is dus weer niks gebeurt en moet maar afwachten pfff
Gaarne zo spoedig mogelijk een oplossing
Ik wordt aankomende woensdag omgezet, ben benieuwd. Laat je/jullie weten hoe het verlopen is.
Het is opgelost zie ik, ik laat de suggestie staan voor het archief.
Heb je al een keer een zogenaamde ‘harde reset’ uitgevoerd, dus niet alleen stroom er af maar zeker 10s met een paperclip het reset knopje indrukken dat verborgen zit in een moeilijk te zien gaatje, ergens achter op je modem? (met de stroom aangesloten, lampjes gaan knipperen na een aantal seconden van indrukken)
In het verleden herstelde dat bij mij een soortgelijke situatie waar ik maar 100mbit ipv 750 kreeg.
Je moet daarna wel alle instellingen herstellen, zoals standaard wachtwoord, wifi etc.
Je zou kunnen proberen om de huidige configuratie even op te slaan, zal vast wel ergens staan.
Hi
UPDATE:
Hoi
Hoi
Ik heb de 1000 mbit idd reeds aangevraagd dus als je wil graag tnx
netwerken vergeten en opnieuw toegevoegd. Beide apparaten 75/80 down en +/- 151 up.
Waar kan ik de bandsteering functie vinden in het modem? Of bedoel je het vinkje om 2,4 en 5 hetzelfde te houden? Vreemde is toen ik een 100/100 verbinding had zowel down als up rondt de 94....
WAP staat er weer bij, geen verschil met WAP of T-50 verbonden mbt de snelheid.
Er wordt meermaals gevraagd een screenshot van je hele scherm te maken, zodat duidelijk is dat je MacBook via een netwerkkabel was verbonden tijdens de test en niet via WiFi.
Hoi
Dank je wel voor je bericht! Ik heb de situatie direct bij de technische dienst aangeleverd. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk van de juiste snelheid te voorzien. Ik houd het onderzoek persoonlijk in de gaten en mocht ik je een update kunnen geven, dan hoor je direct van mij. Heb je in de tussentijd vragen, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar!
Hi
Hi
Hoi
Zodra ik de verschillende tests binnen heb, kan ik het doorzetten naar onze specialisten zodat het in behandeling genomen kan worden.
Mooie tips in dit topic, dat is voor toekomstige lezers zeker waardevol, bedankt allemaal!
Dit topic zal ik nu sluiten.
Speedtests op Wifi hebben in dit geval geen meerwaarde, net als speedtests die uitgevoerd zijn op TV's op gaming consoles, maar wel top dat je gelijk test op meerdere apparaten, thanks!
Graag willen we een bekabelde speedtest zien, die op een PC of laptop gerund is. Zou je dit alsnog kunnen aanleveren, alsjeblieft? Dan kunnen we ermee aan de slag gaan!
upgrade en terminal plaatsen is gedaan.
Bekabeld nu na 30 minuten down 947 Mbps en up 936 Mbps, Wi-Fi 5GHz op tablet (Samsung Tab A 2020) en mobiel (Samsung A52) down +/- 160 Mbps en up 140 Mbps. Met de monteur afgesproken na 19:00 uur modem en WAP6807een reset te geven en kijken wat dan de bekabelde en Wi-Fi metingenzijn.
Kleine kanttekening mbt de planning, monteur moest volgens zijn systeem tussen 14:00 - 16:00 bij mij zijn, in de mail die vanuit T-Mobile kreeg tussen 16:00 en 18:00. Was thuis om 15:10 en 15:14 was hij hier. Als ik niet thuis was geweest had ik waarschijnlijk door miscommunicatie een paar weken zonder internet gezeten!
Hoi
Zodra ik de verschillende tests binnen heb, kan ik het doorzetten naar onze specialisten zodat het in behandeling genomen kan worden.
Heren laaat maar lekker zitten pas mijn abbo wel weer aan naar mijn vorige ,voel mij niet echt meer een klant maar meer een verdachte in een soort oplichtingszaak met al die bewijzen om aan te leveren
Hoi
Excuses voor de lange wachttijd! Mocht je in de tussentijd een e-mail krijgen met instructies om bijvoorbeeld een afspraak in te plannen met de netbeheerder, houd er dan alsjeblieft rekening mee dat wanneer zij telefonisch contact opnemen, dit altijd met een anoniem telefoonnummer is - dit betekent niet per definitie dat de beheerder langskomt, maar indien dit wel het geval zal zijn, dan ben je hiervan op de hoogte.
Dat is niet het juiste gevoel dat ik je mee wilde geven, mijn oprechte excuses!
Het is voor onze technische dienst erg belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is, anders kunnen zij hun onderzoek niet voortzetten en wordt de case weer gesloten. Wanneer er aan onze kant niet zichtbaar is dat de snelheid door een bepaalde verbindings-/apparatuurfout kan komen, zijn we afhankelijk van tests uitgevoerd door de gebruiker. Dat is nooit met de intentie om jou als schuldige te bestempelen, maar zodat we zeker weten dat het niet door andere oorzaken kan komen - zoals bijvoorbeeld testen op het Wifi-netwerk.
Nogmaals, mijn excuses dat ik je dat gevoel gegeven heb, het spijt me dat dit zo overkwam!
Speedtests op Wifi hebben in dit geval geen meerwaarde, net als speedtest die uitgevoerd zijn op TV's op gaming consoles, maar wel top dat je gelijk test op meerdere apparaten, thanks!
Graag willen we een bekabelde speedtest zien, die op een PC of laptop gerund is. Zou je dit alsnog kunnen aanleveren, alsjeblieft? Dan kunnen we ermee aan de slag gaan! 😄
oké maar je gaat me toch niet vertellen dat ik deze wifi snelheid blijf houden aangezien ik dit al op mijn vorige abbo had zie dan namelijk niet het voordeel hiervan aangezien ik alles zowat op draadloos doe
heb je ook een mail ontvangen met de bevestiging voor een nieuwe verbinding en een afspraakmail gekregen voor Gideon?
Ik ga ook naar 1Gbit/s netwerk en krijg nieuwe apparatuur volgens de mail. Heb nu een Zyxel T-50 met zwarte mediaconvertor.
Zou je eens een paar tests willen runnen op je PC/laptop en dan graag met een cat 5e of hogere internetkabel? Thanks!
Hallo
Met bandsteering wordt bedoeld de 2 frequenties scheiden maar om dat te doen moet je eerst Easymesh uitzetten in het menu > netwerkinstellingen > draadloos > Easymesh > uitzetten en toepassen.
Nu kan je dat vinkje weghalen en de 5 GHz band een andere naam geven en zet hem ook op een vaste kanaal bijvoorbeeld 36 ipv auto.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.