Beantwoord

overgang 100 naar 1gbit

  • 24 april 2021
  • 46 reacties
  • 851 Bekeken

Geachte ,wat is ongeveer de tijd van het overzetten van 100 naar 1gbit ik heb mijn abbo 22 april veranderd maar helaas nog steeds 100

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 april 2021, 14:58

@Maclex 

Lees hier het antwoord van @Jason je hebt dan wel een nieuwe jaarcontract en je zal binnen 4 weken overgezet worden.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/internet-verhogen-lukt-niet-330302

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Er moet echt een fysieke patch worden omgezet en misschien wel nieuwe apparatuur aan jou worden verstuurd. Het hele proces kan een paar weken duren.

Reputatie 6
Badge +3

Hallo Maclex,

Als voorheen 100 mbps het maximum was, en je gaat nu naar de 1000 mbps via gpon, dan moet er inderdaad een andere converter (ONT) worden opgestuurd, een overgangsdatum worden gepland, de verbinding in de centrale worden omgezet en een monteur worden ingepland voor het aanpassen van de installatie.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +19

@Maclex 

Lees hier het antwoord van @Jason je hebt dan wel een nieuwe jaarcontract en je zal binnen 4 weken overgezet worden.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/internet-verhogen-lukt-niet-330302

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Maclex, alle bovenstaande antwoorden geven eigenlijk al het perfecte antwoord, dus ik heb er weinig aan toe te voegen! 😊 Mocht je de overstap naar ODF op 1000 Mbit/s willen maken, laat het me weten, dan pak ik dit zo snel mogelijk voor je op!

Hoi @Maclex, alle bovenstaande antwoorden geven eigenlijk al het perfecte antwoord, dus ik heb er weinig aan toe te voegen! 😊 Mocht je de overstap naar ODF op 1000 Mbit/s willen maken, laat het me weten, dan pak ik dit zo snel mogelijk voor je op!

Ik heb de 1000 mbit idd reeds aangevraagd dus als je wil graag tnx

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Maclex, ik heb goed nieuws voor jou: jij hoeft geen weken te wachten totdat jij gebruik kunt maken van jouw nieuwe abonnement! Graag wil ik jou vragen om de volgende stappen uit te voeren. Wil je het modem van de stroom halen? Haal ook de kabels uit poort 1 t/m 4. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht tot het modem volledig is opgestart en steek vervolgens de kabels bij de juiste poorten in het modem. Met een beetje geluk ervaar jij nu de nieuwe snelheid! Ik heb jouw profiel gecheckt en omdat jij gebruik blijft maken van hetzelfde netwerk, krijg jij geen nieuwe apparatuur. Ik hoor dan ook heel graag of deze stap ervoor heeft gezorgd dat jij nu kunt genieten van jouw nieuwe abonnement! 🎉

Reputatie 3

Hallo @Lisa en @Jason,

ik heb een privébericht van een collega van jullie mbt eventueel omzetten naar 1000 Mbit/s waarin duidelijk staat:

Je huidige contracttermijn blijft ongewijzigd

Wat is nu de juiste versie, wel of geen nieuw contract zodra ik ook de omzetting wil?

Hi @Maclex, ik heb goed nieuws voor jou: jij hoeft geen weken te wachten totdat jij gebruik kunt maken van jouw nieuwe abonnement! Graag wil ik jou vragen om de volgende stappen uit te voeren. Wil je het modem van de stroom halen? Haal ook de kabels uit poort 1 t/m 4. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht tot het modem volledig is opgestart en steek vervolgens de kabels bij de juiste poorten in het modem. Met een beetje geluk ervaar jij nu de nieuwe snelheid! Ik heb jouw profiel gecheckt en omdat jij gebruik blijft maken van hetzelfde netwerk, krijg jij geen nieuwe apparatuur. Ik hoor dan ook heel graag of deze stap ervoor heeft gezorgd dat jij nu kunt genieten van jouw nieuwe abonnement! 🎉

helaas werkt het nog niet alle stappen doorgenomen

Reputatie 3

@Maclex,

 

heb je een Zyxel T-50 modem met mediaconvertor (klein zwart kastje)?

Zoja, beide van de stroom halen. Mediaconvertor weer aansluiten, minuutje later het modem.

Hallo @Lisa heb alle bovenstaande geprobeerd maar helaas blijft de oude snelheid via speedtest staan

 

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Timo78, hele goede vraag! Dat klopt helemaal, jouw huidige contracttermijn blijft inderdaad ongewijzigd. Er komt dus geen nieuw contract. Weet jij zo voldoende? Laat het vooral weten als jij nog ergens vragen over hebt, ik help je graag.

Hi @Maclex, top dat jij gelijk alle stappen bij langs bent gegaan! Al had ik natuurlijk graag gelezen dat jij al lekker van jouw nieuwe snelheid kon genieten. Zou jij mij een speedtest kunnen sturen van https://www.speedtest.net/? Let erop dat jij dit via de PC meet via een bekabelde verbinding. Zorg er ook voor dat de speedtest duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding. Maak daarom een screenshot waarop jouw hele beeldscherm zichtbaar is, zodat het icoontje van de bekabelde verbinding erbij staat. Ik zie heel graag deze speedtest tegemoet zodat ik vervolgstappen kan ondernemen. Ervaar jij jouw oude snelheid op meerdere apparaten of specifiek op één apparaat? Ook wil ik aan jou voorstellen of jij de internetkabel wilt vervangen voor een willekeurige internetkabel die jij in huis hebt liggen. Ik hoor het heel graag van je, want ik wil dit zo snel mogelijk voor jou oplossen. Heel erg bedankt alvast! 💪

 

@Lisa ,hoi ik heb voor jouw mijn iphone en ipad via wifi en mijn ps4 en appletv4 bekabeld

 

Reputatie 7
Badge +7

Speedtests op Wifi hebben in dit geval geen meerwaarde, net als speedtests die uitgevoerd zijn op TV's op gaming consoles, maar wel top dat je gelijk test op meerdere apparaten, thanks! @Maclex 

Graag willen we een bekabelde speedtest zien, die op een PC of laptop gerund is. Zou je dit alsnog kunnen aanleveren, alsjeblieft? Dan kunnen we ermee aan de slag gaan! 😄

Speedtests op Wifi hebben in dit geval geen meerwaarde, net als speedtest die uitgevoerd zijn op TV's op gaming consoles, maar wel top dat je gelijk test op meerdere apparaten, thanks! @Maclex 

Graag willen we een bekabelde speedtest zien, die op een PC of laptop gerund is. Zou je dit alsnog kunnen aanleveren, alsjeblieft? Dan kunnen we ermee aan de slag gaan! 😄

oké maar je gaat me toch niet vertellen dat ik deze wifi snelheid blijf houden aangezien ik dit al op mijn vorige abbo had zie dan namelijk niet het voordeel hiervan aangezien ik alles zowat op draadloos doe 

Reputatie 7
Badge +7

@Maclex In principe kun je op een maximale snelheid (bekabelde snelheid) doorgaans tussen de 20 en 60 procent verwachten op Wifi, maar dat fluctueert sterk. Sommige momenten haal ik zelf bijvoorbeeld 15 Mbit/s van de 100 Mbit/s en andere momenten zit ik netjes rond de 55 Mbit/s. Omgevingsfactoren zijn zeer sterk van invloed op je Wifi-snelheid en -stabiliteit. Ik zou verwachten dat je, afhankelijk van de apparatuur waar je op test, toch wel minstens op de 150/200 Mbit/s zou moeten zitten, maar ook dat kan wisselen. Consistent rond de 85 Mbit/s op Wifi is wel aan de lage kant en zeker een punt van aandacht. 

Zou je eens een paar tests willen runnen op je PC/laptop en dan graag met een cat 5e of hogere internetkabel? Thanks!

@Jason geprobeerd met diverse kabels

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Maclex, is dit getest op een laptop/PC? Ik zie één aangesloten apparaat en dat is een TV in poort twee (1000 Mbit/s). Graag wil ik je nogmaals verzoeken om drie verschillende tests uit te voeren met een bekabelde PC/laptop waarop zichtbaar is dat het om een bekabelde verbinding gaat, thanks voor je medewerking!

Zodra ik de verschillende tests binnen heb, kan ik het doorzetten naar onze specialisten zodat het in behandeling genomen kan worden.

 

Hoi @Maclex, is dit getest op een laptop/PC? Ik zie één aangesloten apparaat en dat is een TV in poort twee (1000 Mbit/s). Graag wil ik je nogmaals verzoeken om drie verschillende tests uit te voeren met een bekabelde PC/laptop waarop zichtbaar is dat het om een bekabelde verbinding gaat, thanks voor je medewerking!

Zodra ik de verschillende tests binnen heb, kan ik het doorzetten naar onze specialisten zodat het in behandeling genomen kan worden.

Heren laaat maar lekker zitten pas mijn abbo wel weer aan naar mijn vorige ,voel mij niet echt meer een klant maar meer  een verdachte in een  soort oplichtingszaak met al die bewijzen om aan te leveren

 

Reputatie 7
Badge +7

Dat is niet het juiste gevoel dat ik je mee wilde geven, mijn oprechte excuses! @Maclex 

Het is voor onze technische dienst erg belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is, anders kunnen zij hun onderzoek niet voortzetten en wordt de case weer gesloten. Wanneer er aan onze kant niet zichtbaar is dat de snelheid door een bepaalde verbindings-/apparatuurfout kan komen, zijn we afhankelijk van tests uitgevoerd door de gebruiker. Dat is nooit met de intentie om jou als schuldige te bestempelen, maar zodat we zeker weten dat het niet door andere oorzaken kan komen - zoals bijvoorbeeld testen op het Wifi-netwerk. 

Nogmaals, mijn excuses dat ik je dat gevoel gegeven heb, het spijt me dat dit zo overkwam!

mijn laatste poging bedraad via macbook pro

 

nou vooruit nog 1 dan

 

@jason hebben jullie hier genoeg aan

Reputatie 5
Badge +5

Er wordt meermaals gevraagd een screenshot van je hele scherm te maken, zodat duidelijk is dat je MacBook via een netwerkkabel was verbonden tijdens de test en niet via WiFi.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Maclex, wij hebben inderdaad snelheidstesten nodig waarop in het bureaubladicoon te zien is dat het om een bekabelde verbinding gaat. Hierbij de instructies:

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers. Zorg hierbij dat duidelijk te zien is dat er een bekabelde verbinding is

Hoi @Maclex, wij hebben inderdaad snelheidstesten nodig waarop in het bureaubladicoon te zien is dat het om een bekabelde verbinding gaat. Hierbij de instructies:

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers. Zorg hierbij dat duidelijk te zien is dat er een bekabelde verbinding is

3 x verschillende poort en kabel ,verder is dit ook voor alle duidelijkheid ook  de snelheid die ik bij 100/100 had hoop voldoende

Reageer