Beantwoord

overgang 100 naar 1gbit

  • 24 April 2021
  • 51 reacties
  • 1039 Bekeken

Geachte ,wat is ongeveer de tijd van het overzetten van 100 naar 1gbit ik heb mijn abbo 22 april veranderd maar helaas nog steeds 100

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 April 2021, 14:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

51 reacties

Is dit al in behandeling  ????

 

Reputatie 7

Hoi @Maclex ,

Dank je wel voor je bericht! Ik heb de situatie direct bij de technische dienst aangeleverd. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk van de juiste snelheid te voorzien. Ik houd het onderzoek persoonlijk in de gaten en mocht ik je een update kunnen geven, dan hoor je direct van mij. Heb je in de tussentijd vragen, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

@Maclex,

heb je ook een mail ontvangen met de bevestiging voor een nieuwe verbinding en een afspraakmail gekregen voor Gideon?

Ik ga ook naar 1Gbit/s netwerk en krijg nieuwe apparatuur volgens de mail. Heb nu een Zyxel T-50 met zwarte mediaconvertor.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Timo78 ,

 

Heb laatst ook de overstap gedaan van WBA naar ODF. Kreeg precies dezelfde mail als waar jij het over hebt. Daarna kreeg ik ook mail dat mijn apparatuur goed was en ik er niets van zou merken en een mail zou krijgen als alles overgezet was. Heb inderdaad geen apparatuur hoeven te verwisselen heb ook de Zyxel modem met mediaconvertor. Wel heb ik het gemerkt dat ze met overzetting bezig waren(en dat is ook begrijpelijk). Na het ontvangen van de mail dat het gelukt was. Zyxel en mediaconvertor van de stroom voor 20 seconden en hopla online met een super snelle verbinding.

@soepkip67,

thanks voor de tip mbt stroomloos maken.

 

Schetst mijn verbazing dat ik vandaag een pakketje van T-Mobile heb mogen ontvangen met daarin een Huawei EchoLife HG8010H GPON Terminal...?

Denk dat ik de gemaakte afspraak met Gideon nog maar even laat staan 😂

 


​​​​
Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Timo78 ,

Dan is bij jou de situatie weer anders dan bij mij. Zou nu zeker de afspraak met Guidion laten staan. 😏 Laat even weten hoe het is gegaan als je overgezet bent. 

@Maclex,

heb je ook een mail ontvangen met de bevestiging voor een nieuwe verbinding en een afspraakmail gekregen voor Gideon?

Ik ga ook naar 1Gbit/s netwerk en krijg nieuwe apparatuur volgens de mail. Heb nu een Zyxel T-50 met zwarte mediaconvertor.

was volgens t-mobile niet nodig alleen alles ontkoppelen en weer opnieuw aansluiten echter zonder succes ,maar ze zijn bezig dus wie weet

Hoi @Maclex ,

Dank je wel voor je bericht! Ik heb de situatie direct bij de technische dienst aangeleverd. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk van de juiste snelheid te voorzien. Ik houd het onderzoek persoonlijk in de gaten en mocht ik je een update kunnen geven, dan hoor je direct van mij. Heb je in de tussentijd vragen, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

@Boris is hier al enig zicht op

Hallo @Timo78 ,

Dan is bij jou de situatie weer anders dan bij mij. Zou nu zeker de afspraak met Guidion laten staan. 😏 Laat even weten hoe het is gegaan als je overgezet bent. 

Uiteraard, zodra de omzetting, 9 juni a.s. is voltooid hoor je het gelijk. Na een weekje geef ik wederom een update mbt stabiliteit etc...

@Maclex,

duurt idd wel lang of inmiddels al de gewenste snelheid?

@Maclex,

duurt idd wel lang of inmiddels al de gewenste snelheid?

@Timo78 nee helaas nog geen merkbare verbetering in snelheid

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maclex, ik heb de techneuten verzocht om jouw case zo snel mogelijk met voorrang op te pakken zodat het deze week dan eindelijk hersteld wordt, dit duurt nu al te lang. 

Excuses voor de lange wachttijd! Mocht je in de tussentijd een e-mail krijgen met instructies om bijvoorbeeld een afspraak in te plannen met de netbeheerder, houd er dan alsjeblieft rekening mee dat wanneer zij telefonisch contact opnemen, dit altijd met een anoniem telefoonnummer is - dit betekent niet per definitie dat de beheerder langskomt, maar indien dit wel het geval zal zijn, dan ben je hiervan op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: @Maclex Onze technische dienst heeft Guidion aangestuurd met specifieke instructies zodat het hersteld kan worden. Indien dit om wat voor reden dan ook toch niet lukt, zullen zij direct overgaan op een poort move, zodat jij weer de juiste snelheid toebedeeld krijgt!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: @Maclex Onze technische dienst heeft Guidion aangestuurd met specifieke instructies zodat het hersteld kan worden. Indien dit om wat voor reden dan ook toch niet lukt, zullen zij direct overgaan op een poort move, zodat jij weer de juiste snelheid toebedeeld krijgt!

UPDATE: @Jason ivm ziekmelding monteur een andere monteur gehad die mij kon vertellen dat ik schijnbaar nog niet omgezet ben naar nieuwe abbonement 😂want lijncontrole was goed dus nog maar ff afwachten,”Mijnheer ik ben al een maandje bezig om de nieuwe snelheid te krijgen dus het lijkt mij dat dit wel gecheckt is door T-Mobile “

om een lang verhaal kort te maken er is dus weer niks gebeurt en moet maar afwachten pfff 

Gaarne zo spoedig mogelijk een oplossing 

Ik wordt aankomende woensdag omgezet, ben benieuwd. Laat je/jullie weten hoe het verlopen is.

 

@Maclex, s6 en thx voor de update.

Reputatie 7
Badge +16

@Maclex Je bent 100 procent zeker omgezet naar de de hogere snelheid. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er een poort move moet plaatsvinden, of dat er een andere pop ingeprikt moet worden in de centrale. Beiden gaan nu gecontroleerd worden. Ik heb meteen het onderzoek heropend en geadviseerd dit stante pede op te pakken en te herstellen. Sorry voor het ongemak! 

Zodra je de 1000 Mbit/s benadert en de boel hersteld is, gaan we de verloren periode uiteraard vergoeden - ik snap dat dit nu niet het belangrijkste is, maar ik wil het wel aangeven omdat je er recht op hebt.

 

@Timo78 Houd ons alsjeblieft op de hoogte woensdag. Indien ik iets kan bijdragen, let me know! 

 

Fijn weekend all!

@Jason en @Maclex,

upgrade en terminal plaatsen is gedaan.

Bekabeld nu na 30 minuten down 947 Mbps en up 936 Mbps, Wi-Fi 5GHz op tablet (Samsung Tab A 2020) en mobiel (Samsung A52) down +/- 160 Mbps en up 140 Mbps. Met de monteur afgesproken na 19:00 uur modem en WAP6807een reset te geven en kijken wat dan de bekabelde en Wi-Fi metingenzijn.

 

Kleine kanttekening mbt de planning, monteur moest volgens zijn systeem tussen 14:00 - 16:00 bij mij zijn, in de mail die vanuit T-Mobile kreeg tussen 16:00 en 18:00. Was thuis om 15:10 en 15:14 was hij hier. Als ik niet thuis was geweest had ik waarschijnlijk door miscommunicatie een paar weken zonder internet gezeten!

@Jason,

via Wi-Fi nog steeds op beide apparaten +/- 170 down en up…

https://www.speedtest.net/nl/result/a/7424717226

Bij een vriend, KPN 500 lijntje gewoon via Wi-Fi 494 down en 473 up. Ligt mijn inziens toch echt aan T-Mobile…

T-50 is al gereset en Wi-Fi getest op nog geen 10 cm naast de T-50. WAP6807 uitgeschakeld zodat ik zeker te weten met de T-50 verbonden was.

 

Reputatie 7

Hi @Timo78, de bekabelde snelheid ziet er goed uit, nice! :slight_smile: De Wifi kan inderdaad beter, heb je de apparaten het Wifi netwerk al een keer laten “vergeten” en opnieuw verbinding laten maken? En hoe is de snelheid wanneer je het ook via de WAP laat lopen? Ik zie dat je de band steering op de modem ook uit hebt staan, wat is het resultaat wanneer je deze aan zet?

@Brian,

netwerken vergeten en opnieuw toegevoegd. Beide apparaten 75/80 down en +/- 151 up.

Waar kan ik de bandsteering functie vinden in het modem? Of bedoel je het vinkje om 2,4 en 5 hetzelfde te houden? Vreemde is toen ik een 100/100 verbinding had zowel down als up rondt de 94....

WAP staat er weer bij, geen verschil met WAP of T-50 verbonden mbt de snelheid.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Timo78 

Met bandsteering wordt bedoeld de 2 frequenties scheiden maar om dat te doen moet je eerst Easymesh uitzetten in het menu > netwerkinstellingen > draadloos > Easymesh > uitzetten en toepassen.

Nu kan je dat vinkje weghalen en de 5 GHz band een andere naam geven en zet hem ook op een vaste kanaal bijvoorbeeld 36 ipv auto.

@Jason UPDATE doordat een Rj45 in de muur niet goed geknepen was bleek de snelheid niet haalbaar te zijn,dankzij de bereidwilligheid van de monteur is dit nu voor mekaar en inderdaad is de snelheid de beoogde 

Reputatie 7
Badge +16

@Maclex Bedankt voor je update! Ontzettend fijn dat de monteur het voor elkaar gekregen heeft en super dat jullie het zo hersteld hebben. Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, schroom dan niet om een berichtje te sturen.

Geniet van jouw verbinding en de hogere snelheid! 👍

Reputatie 5

Het is opgelost zie ik, ik laat de suggestie staan voor het archief.

 


Heb je al een keer een zogenaamde ‘harde reset’ uitgevoerd, dus niet alleen stroom er af maar zeker 10s met een paperclip het reset knopje indrukken dat verborgen zit in een moeilijk te zien gaatje, ergens achter op je modem? (met de stroom aangesloten, lampjes gaan knipperen na een aantal seconden van indrukken)

 

In het verleden herstelde dat bij mij een soortgelijke situatie waar ik maar 100mbit ipv 750 kreeg.
Je moet daarna wel alle instellingen herstellen, zoals standaard wachtwoord, wifi etc.

Je zou kunnen proberen om de huidige configuratie even op te slaan, zal vast wel ergens staan.