Beantwoord

Overwatch problemen op thuis netwerk


Zal t zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik heb sinds gisteravond problemen met Overwatch (pc).

 

Hij zoekt tijdens het opstarten heel lang naar een game server om mee te verbinden (dit faalt ook nog eens een aantal keer). Na het vinden van een gameserver duurt het behoorlijk lang om een potje te vinden en als ik er een vind dan is mijn ping tussen de 150-200 (wat normaal 25-45 is).

 

Heb de modem al gereset, flushdns en alle ipconfig zooi ook gedaan. Andere DNS servers geprobeerd. Het is 100000% netwerk gerelateerd, want als ik OW probeer op te starten via mijn telefoon hotspot dan werkt alles gelijk…

Oh en: als ik mijn regio van Europe naar North America zet dan werkt dat ook gelijk

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 April 2021, 10:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

33 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, omdat we inmiddels alles inzichtelijk maken in het algemene Dordrecht topic en we daarin het overzicht willen bewaren, sluiten we alle losse, actieve topics die op hetzelfde betrekking hebben. Het wordt inmiddels onoverzichtelijk met een zevental losse topics. Die beslissing hebben we eerder al, ten onrechte, genomen toen het nog onduidelijk was dat de Internet en TV-issues ongerelateerd waren aan VPN, gaming servers en websites. Het betreft nu hetzelfde issue en we willen graag alles bundelen. 

We zullen zoveel mogelijk updates geven in het algemene topic:

Bedankt voor jullie geduld, input en begrip!

Reputatie 1

1 april werkte het nog, 6 april werkte het niet meer. Daartussen heb ik niet gewerkt en dus niets gemerkt.

Bij mij werkt 't gamen natuurlijk al, maar de problemen begonnen bij mij op zondag aan 't eind van de middag ongeveer (4 april).

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mag ik van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Alvast uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 

Reputatie 7
Badge +16

Excuses voor het sluiten van dit topic: dat was niet de juiste beslissing, maar leek op dat moment volledig gerelateerd te zijn aan de internet- en TV-verkeer issues in Dordrecht.

UPDATE: we verwachten vanmiddag een concrete update te kunnen geven omtrent de gamingproblemen. Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +16

Dit topic zal ik nu sluiten om het overzicht te bewaren.

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, er is nog steeds geen volledige oplossing gevonden jammer genoeg. Sorry dat jullie al sinds 6 april wachten en op deze manier niet normaal thuis kunnen werken/studeren/TV kijken.

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet en TV in Dordrecht. Op dit moment werken we aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! In dit Communitytopic houden we je op de hoogte: 

Ik begrijp 100 procent dat jullie hier weinig mee kunnen op dit moment, maar het is een hardnekkiger issue dan verwacht en vergt veel meer onderzoek en werkzaamheden. Sorry ook dat er sinds vrijdag vrij weinig qua updates te geven is geweest. We doen er alles aan om overal updates los te weken!

Reputatie 3

Hier ook een downstream van onder de 1Mbit. Upstream is wel 900 Mbit. 

Reputatie 1

Nu, naast deze eerder gemelde problemen, ook traag internet( 0.6 Mbps down) en geen televisie meer. Zou graag hebben dat ik afgelopen week niet hoef te betalen ter compensatie.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de terugkoppeling allen, fijn dat je concrete voorbeelden kon aanleveren @giljam, en onze diepe excuses dat het nog niet is opgelost. Het liefst hadden wij dit ook meteen onder de knie gekregen. Ik heb door de dag heen met onze technische geschakeld, alleen is het ons nog niet gelukt om de oorzaak te achterhalen. Wél kan ik jullie verzekeren dat wij ook met derde partijen in gesprek zijn om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Reputatie 3

Hier ook nog niet, maar zal dit weekend ook niet veranderen. Ik heb gisteren telefonisch contact gehad, maar ze vinden het niet belangrijk genoeg. Melding is geregistreerd, ze gaven aan nu 5 werkdagen de tijd te hebben (tot volgende week vrijdag dus). Ze gaan maandag misschien kijken. 
 

Als je belt kun je een tientje korting krijgen (kun je een prepaid kaartje kopen) en je krijgt een opwaardeer code voor 1 week onbeperkt internet. 
 

Ik ga vanavond even proberen om met die Sim een failover WAN op te zetten op mijn Unifi Gateway. Niet echt handig, maar maandag heb ik mijn werk VPN weer nodig en je moet toch iets.

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen last hebben van dit probleem, ik denk best veel maar dat nog niet iedereen het door heeft. Waarschijnlijk mopperen mensen alleen dat een site als die van de GGD weer plat ligt oid. 
 

van T-Mobile valt een service en assertiviteit erg tegen. Als er vrijdagochtend zo’n netwerk probleem gemeld wordt dan probeer je toch in ieder geval te kijken wat er aan de hand is om de prioriteit in te schatten?

voor iedereen die de site:

https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/ (en div. andere sites) niet kan bereiken: bel even de t-mobile helpdesk; dan kunnen ze de prioriteit verhogen. 
 

Reputatie 1

Nog steeds niets :(

Reputatie 3

@Jason , @Sven-TMT ,

Helaas nog geen verbetering tot op heden..

Hoe verloopt het onderzoek?  Staat er al een herstelactie ingepland? Ik vermoed dat het veroorzaakt is door wijzigingen die afgelopen nacht zijn uitgevoerd?  (zie eerder in deze chat:
 

UPDATE: in de nacht van donderdag 8 april op vrijdag 9 april zullen we een verandering aanbrengen in het netwerk. Hiermee wordt gepoogd het probleem op te lossen. Wordt vervolgd! 

Reputatie 1

@Jason

bij mij ook nog niet opgelost

Reputatie 1

@Jason toen ik om 5 uur probeerde was er nog geen verbetering.

Reputatie 3

Ook bij mij nog niet helaas 😞 @Jason 

Verschillende van bovenstaande IP's geprobeerd te pingen.. Maar zijn nog niet bereikbaar.

IP's welke ik oa. niet kan bereiken:
143.178.57.147
20.54.188.191
45.13.86.12
156.114.10.10
212.123.3.18

 

Reputatie 1

Nee, nog niet @Jason 

 

Reputatie 7
Badge +16

Aah kijk dat is goed nieuws! @w0wtoxic Enjoy the grind! 😉

@giljam, @GianRingelink@AwienH, @Bartonlol en @TepasJ: Werkt het bij jullie ook weer?

Net geprobeerd en ik kan weer op de EU overwatch servers! Snel een potje gespeeld en normale ping.

 

Tijd om mn top500 grind te hervatten

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Goedemiddag all, onze technische dienst en het overkoepelende technisch-orgaan hebben dit nu ondergebracht bij de netwerkspecialisten zodat er grondiger naar een oplossing kan worden gezocht. Excuses dat het nog niet hersteld is!

Eventuele extra voorbeelden mogen aangeleverd worden in de topics. 

Reputatie 3

@Jason  Is er al een update te geven?

Reputatie 3

Hier ook nog steeds hetzelfde probleem..

Net gebeld.. Na uitgelegd te hebben dat het echt niet aan Windows ligt :pensive: is het geregistreerd en zou het “binnen 2 dagen” opgelost moeten zijn…  Ik hoop dat het wat eerder is opgelost.. :thinking:

Reputatie 1

Heb hetzelfde probleem met onze werkwebsite, nog steeds niet opgelost..

Reputatie 3

Ik heb het zelfde probleem.. secure.ggdghor.nl (45.13.86.12) kan niet bereikt worden. En ook ik kan geen verbinding krijgen met de VPN van mijn werk.

Werkt hele ochtend al niet; en reset modem heeft niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TepasJ, kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN, alsjeblieft? Ik sta in contact met onze specialisten en die pakken het nu verder op. @TepasJ en @Bartonlol Sorry dat het bij jullie nog niet werkt!

@Bartonlol Ik heb jouw klantprofiel gevonden aan de hand van de opgegeven informatie in je Communityprofiel dus de bovenstaande gegevens heb ik al binnen, dankjewel!