Packet loss glasvezel


Reputatie 3

Hi.

Sinds 2 dagen ervaar ik packetloss in online games. Voornamelijk gebeurt dit bij Valorant en CSGO.
Zodra ik VPN aanzet en connect naar een server in Nederland is het packet loss probleem verholpen.

Iemand hier zelfde issue?

Thanks.

Edit: Inmiddels bevestiging gehad van 2 andere vrienden die ook T-Mobile glasvezel hebben. Zij ervaren ook packet loss. Het lijkt dus een routing probleem te zijn.


251 reacties

Reputatie 7

Hi all, ik heb nieuws, niet goed niet slecht maar in ieder geval vooruitgang! Onze netwerkpartner ziet afwijkingen op een verbinding/knooppunt buiten ons eigen netwerk wat mogelijk de oorzaak van de packetloss is. Deze afwijking is begonnen rond de tijd dat we ook jullie meldingen hebben ontvangen. 

Dit betekent wel dat onze netwerkpartner dit ook niet direct zelf op kan lossen en de melding door moet zetten naar de beheerder van dit knoopunt. We gaan dus steeds verder de ladder en steeds breder het netwerk op maar we hebben dus al wel een mogelijk oorzaak achterhaald.

We hebben dit met hoge prioriteit gemeld bij de verantwoordelijke partij en er wordt dus hard aan gewerkt maar het is nog onbekend wanneer het daadwerkelijk opgelost is. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

Reputatie 7

Hi all, op de valreep, er staan werkzaamheden gepland voor vannacht (rond middernacht) die hopelijk de problemen moeten verhelpen. Ik ben zelf van het weekend niet aan het werk maar we staan in contact met de collega’s van de technische dienst en houden het in de gaten. Alvast een fijn weekend!

@ThijmenNL Dat ga ik na het weekend nog even uitzoeken, je hoeft zelf geen actie te ondernemen.

Reputatie 7

Hi all, goed dat jullie je melden! @Joaonl @Soundwork08 jullie ook bedankt voor de eerste melding. Naar aanleiding hiervan hebben we contact opgenomen met onze netwerkpartner en er worden als het goed is vandaag nog een aantal aanpassingen gedaan op het netwerk. Ik kom er morgen in ieder geval op terug met een update, mochten jullie later vandaag al verschil merken laat het dan uiteraard weten!

@ThijmenNL In jouw geval bleek het een andere oorzaak te hebben en ik ga zeker voor je kijken hoe we je tegemoet kunnen komen!

Reputatie 2

Inderdaad hier hetzelfde probleem, constant 100% packet loss in online multiplayer games sinds 4 mei.

Hoop dat dit snel opgelost kan worden.

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

Sinds 4 mei ervaar ik enorme packet loss in online games zoals Valorant/CS:GO en op Discord.

Ik kreeg opeens een grote lag spike van ongeveer 1 minuut en sindsdien constant packetloss van 100%

Hoop dat dit snel opgelost wordt, het lijkt op een routing probleem.

 

Reputatie 2

@Sander Ik heb sinds gister avond inderdaad geen packetloss meer ervaren en het lijkt dus opgelost, van mij part mag je het topic op slot gooien.

Reputatie 1

@Soundwork08 Een nieuw modem is geplaatst - nieuwer model. Alle problemen zijn verholpen. 

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor de informatie, ik heb het weer doorgegeven aan ons netwerk team. We hebben nog geen bericht ontvangen vanuit de netwerkpartner maar ik verwacht elk moment een update!

Reputatie 7

@The Wrecker Dat is goed om te horen! We krijgen zojuist bevestigd dat de aanpassingen vannacht succesvol zijn uitgevoerd.

Hoe is de verbinding nu voor de anderen? @Joaonl en @Soundwork08 bijvoorbeeld? Ik hoor het graag!

Reputatie 3

@Brian om 00:00 in de gaten gehouden. Er was opeens een ping en pack loss spike en snel daarna groene balkjes!

Vanochtend ook alleen maar groene balkjes en in Valorant heb ik nu ook geen packet loss meer.

Erg bedankt voor je hulp! Hopelijk is het probleem nu voor een langere termijn verholpen.

Goed weekend

Reputatie 2

Hier lijkt het ook opgelost, dank voor de support Brian!

Reputatie 3

Inmiddels op Tweakers ook bevestigd.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/62314366#62314366

Reputatie 7

Hi @Joaonl en @famverkerk,

 

Ik heb jullie topics samengevoegd om overzicht te bewaren. We hebben dit momenteel in onderzoek. Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van de ontwikkelingen. 

 

Begrijp ik goed dat het vandaag nog niet heeft voorgedaan en de verbinding stabiel is?

Reputatie 3

Hi @Joaonl en @famverkerk,

 

Ik heb jullie topics samengevoegd om overzicht te bewaren. We hebben dit momenteel in onderzoek. Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van de ontwikkelingen. 

 

Begrijp ik goed dat het vandaag nog niet heeft voorgedaan en de verbinding stabiel is?

Thanks @Sander 
Op dit moment ervaar ik inderdaad geen problemen. Verbinding is stabiel en heb 0 packet loss.
Mocht ik het weer ervaren dan laat ik dat meteen weten zodat er ook een time-stamp beschikbaar is.

Reputatie 2

Hi @Joaonl en @famverkerk,

 

Ik heb jullie topics samengevoegd om overzicht te bewaren. We hebben dit momenteel in onderzoek. Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van de ontwikkelingen. 

 

Begrijp ik goed dat het vandaag nog niet heeft voorgedaan en de verbinding stabiel is?


Ben helaas niet thuis om het te testen op dit moment maar als @Joaonl zegt dat het weer stabiel is zou het wel zo zijn. Ik laat het nog even weten vanavond of morgen.

Reputatie 3

Hi @Joaonl

 

Bij jou in de avonduren ook geen issues meer?

 

@Sander, nee, lijkt allemaal weer goed te werken dus inderdaad opgelost.

Thanks nogmaals voor je snelle hulp.

Reputatie 1

Hoi @Sander 

  1. Uitval als in packet loss. Niets werkt dan, geen internet via een browser, VOIP gebruik ik niet. TV kijk ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
  2. Uiteraard bekabeld, ik ga niet op WiFi zitten met mijn desktop PC wanneer ik een Gbit verbinding heb :-) 
  3. Kijk geen TV.
  4. Zit niet achter een VPN.
  5. Wanneer er packet loss is, werkt het internet niet. Dus andere browser, app oid - maakt niet uit - er is geen connectiviteit met het internet.
Reputatie 3

Hi @Joaonl@ThijmenNL en @Soundwork08,

 

Dank voor het voorwerk! We hadden kennelijk iets te vroeg gejuicht dat het verholpen was. Gelukkig kunnen we ook ‘terugkijken’ hopelijk iets vinden. Een paar vragen:

 

  1. Waarbij ervaar je uitval? Internet via een browser, Voip bellen?
    VOIP, Skype, TeamSpeak en online games
  2. Ben je bekabeld aangesloten?
    Ja
  3. Valt TV tegelijkertijd uit of zie je dan blokjes?
    Geen TV abonnement
  4. Zit je achter een VPN?
    Om geen packet loss te hebben wel. Zonder VPN heb ik packet loss
  5. Als je packetloss ervaart, heb je dit dan ook tegelijkertijd op een ander kanaal, browser, app?
    Ja, het is niet specifiek 1 programma.

 

Reputatie 1

@Sander Slimme suggestie, van de trace op moment van packet loss. Ik ga even een programmatje inelkaar knutselen en dan kom ik er op terug.

Het is inmiddels weer naar de situatie zoals afgelopen weken. Sorry voor mijn felle reactie vannacht, maar ik dacht echt even dat ik gek werd.

Reputatie 1

@Joaonl ik gebruik Grafana in combinatie met InfluxDB en Speedtest. Zie https://github.com/atribe/Speedtest-for-InfluxDB-and-Grafana . Kan je erg makkelijk in Docker draaien - zat tutorials voor :-) 

@Brian Misschien ten overvloedde, maar mijn download snelheid-issues lagen aan een rogue-speedtest server. De server in Arnhem had hele lage downloadsnelheden, maar upload wel prima. Lijkt zich nu iets te verbeteren, maar toch negeer ik die server nu in mijn analyses, zie ook https://www.speedtest.net/result/9454898229.

Reputatie 3

@Sander @Piotr @Brian Nog even wat aanvullende informatie.
Bij mij komt packetloss voor als ik ping naar bijvoorbeeld: transip.nl, Tweakers.net en ts.jpdsc.eu. Andere providers hebben dit probleem niet.

Tweakers.net:

Transip.nl:

ts.jpdsc.eu

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Reputatie 7

Hoi @ThijmenNL, mag ik je vragen een fabrieksreset uit te voeren: uitleg FR. Vergeet ook niet de MC kort van de stroom te halen. Wellicht dat het modem een duwtje nodig heeft. 

 

Hoi @Pokahontas, @famverkerk  en @dominicvoets, ervaren jullie nog packetloss of is het bij jullie ook verdwenen?

Reputatie 3

@Sander @ThijmenNL Hier lijkt het ook allemaal goed te gaan:

 

Reputatie 1

Heb zojuist met de helpdesk gebeld, maandag komt de monteur langs. Kijken wat er gevonden wordt.


Weet je al meer?

Bij mij is de packet loss niet meer teruggekeerd….

Reageer