Beantwoord

poorten open zetten

  • 7 March 2021
  • 2 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Wij hebben een ZYXEL VMG8825-T50 modem aangesloten zitten op glasvezel. Nu willen we een camera ook buiten het huis bekijken en daarvoor maak ik een regel aan in het tabblad poortdoorschakeling aan. Bij servicenaam vul ik een willekeurige naam in. Bij oorspronkelijke en server ip adres vul ik het ip adres van de camera in 192.168.1.150. Bij WAN-interface laat ik het op VD_internet staan (ook heb ik de andere opties daarin ook geprobeerd, zoals ETH_internet, heb geen idee wat het is). De vier poorten heb ik hetzelfde nummer op ingevuld (210) en bij protocol heb ik TCU/UDP ingevuld. Op de mobiel heb ik uiteraard het IP adres ingevuld (ook op de pc om het te testen) wat je bv kan vinden bij watismijnip.nl met het poortnummer maar ik kan geen verbinding krijgen. De camera heb ik een vast ip adres gegeven wat overeenkomt met datgene wat ik in de regel heb ingevuld. Moet er soms nog ergens anders in het menu iets ingevuld worden of heb ik hier iets fout gedaan?

icon

Beste antwoord door deesvlees 7 March 2021, 09:33

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

Het is opgelost, doordat we hiervoor bij een andere provider zaten waren de gegevens in het vaste ip adres van de camera zoals DNS server nog niet aangepast.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @deesvlees, super dat het opgelost is en hartstikke tof dat je de oplossing deelt! Hier kunnen andere users alleen maar wat van opsteken, dankjewel! 😄👍

Mocht je nog eens om raad willen vragen op de Community, geef dan een seintje. Voor nu: veel plezier met je abonnement toegewenst en stay safe.

Reageer