Beantwoord

Port forwarding Draytek 2132F

  • 13 July 2017
  • 3 reacties
  • 4332 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hoi,

Ik wil een aparte computertje (raspberry pi) graag inzetten als webservertje. Binnen mijn lan werkt hij prima, op 192.168.1.21 : 8180 krijg ik mijn webpagina te zien. Nu wil ik hem op een andere poort (bv 12345) ook beschikbaar stellen via internet.
Ik ben daarvoor ingelogd op m'n Draytek-router. In het menu kies in NAT, dan Port Redirection. Ik heb al een udp-poort geforward (voor een ander doel), dat werkt goed. TCP poort 12345 naar 192.168.1.21 : 8180 laten doorsturen lukt me echter niet. Als ik de portforward aanmaak (en aanzet!), en dan op poort 12345 verbindt, krijg ik na verloop van tijd alleen een timeout. Andere poorten gebruiken maakt niet uit.
Waar gaat het mis? Moet ik nog iets met de menu's 'Open Ports'of 'Firewall'? Kan ik met SSH om de router inloggen om logbestanden te bekijken?

Ik heb m'n router al gereset!


Bedankt,

Jeroen.
icon

Beste antwoord door Sander 17 July 2017, 15:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Als je ook nog met ssh van "buiten" in wilt kunnen loggen op je Raspberry, dan zul je een tweede forwarding rule aan moeten maken die een hoge poort van jouw keuze (bijvoorbeeld tcp/9002) mapt naar jouw webserver intern op tcp poort 22 (ik ga er gemakshalve vanuit dat je ssh daemon op de standaard poort draait).
Reputatie 7
Hey jvdvegt,

In dit topic wordt veel uitleg gegeven over portforwarding bij de Draytek. Kom je hier verder mee? 🙂
Reputatie 7
Badge +3
De vraag is even hoe je dit test, vanuit je eigen netwerk of vanaf buiten?

Een request vanuit je eigen netwerk zal inderdaad niet werken door de loopback beperkingen.
Wat ik meestal doe is via een mobile device op 3/4G de pagina bezoeken, of een testpagina op het internet gebruiken.

Reageer