Beantwoord

Port Forwarding heeft geen effect

  • 21 February 2021
  • 3 reacties
  • 346 Bekeken

Port Forwarding, oftewel Poortdoorschakeling, blijkt niet te werken met mijn Zyxel VMG8825-T50 met Firmware versie V5.50(ABPY.1)b15_20201207.

 

Ik heb zowel de community als het internet in het algemeen grondig doorzocht, en heb al een online chat-gesprek gehad met de Klantenservice, en ik krijg een boel tegenstrijdige informatie.
Een topic van pas twee maandjes geleden, bijvoorbeeld, beweert dat T-Mobile Port Forwarding niet toestaat in verband met de beveiliging van de verbindingen, maar een T-Mobile Moderator in dit zelfde topic zegt dat dat niet waar is en bleef advies geven alsof het gewoon mogelijk zou moeten zijn.
De Klantenservice, ondertussen, heeft ook gezegd dat Port Forwarding niet toegestaan is, maar toen ik vroeg voor een definitief ja-of-nee antwoord op de vraag "Heeft T-Mobile de beslissing gemaakt om Port Forwarding niet toe te staan?" bleken ze het zelf ook niet te weten.

 

Als ik hierop een definitief antwoord zou kunnen krijgen zou dat al behoorlijk helpen. Ik wil gewoon weten of Port Forwarding niet word toegestaan, en of ik kan verwachten dat het ooit toegestaan zal worden.
Tot dan beschrijf ik mijn huidig probleem:

 

Mijn probleem is dat Port Forwarding simpelweg gewoon geen effect heeft.
Er zijn een klein paar poorten die ik moet openen zodat mijn vrienden met mij kunnen verbinden, en ondanks mijn verleden ervaring met Port Forwarding op andere routers en onder andere Internet Providers blijkt niks te helpen.
Onder deze vallen de poorten 14900, 14922, 27015, en 21555. (Tijdens mijn pogingen om dit op te lossen gebruikte ik grotendeels poort 27015.)
Ik heb meerdere instructies gevolgd en meerdere voorbeelden van andere gebruikers in de community in verband met Port Forwarding op een Zyxel router/modem, waaruit het dus niet blijkt dat ik de instellingen verkeerd in aan het voeren ben.

 

Ik probeerde elk WAN-Interface, elk IP dat ik kon vinden (niet aleen mijn IPv4 Adres zoals te vinden is in "ipconfig /all", wat wel het juiste adres zou moeten zijn), enz.
DMZ instellen maakt geen verschil. Niks en niemand kan met mij verbinding maken.
De firewall van mijn computer en mijn router aan of uitzetten blijkt ook geen verschil te maken.

 

Ik heb wat "verbinding-testjes" gedaan door in een Command Prompt scherm mijn extern IP adres door dit poort te berijken via het "telnet" commando. Er is natuurlijk een kans dat dat gewoon niet goed werkt als je verbinding probeert te maken met je eigen IP.
Wat ik wel merk is dat, als ik een poort probeer te telnetten voordat ik hem probeer te forwarden in mijn router, de verbinding METEEN mislukt. Als ik het probeer met een poort dat ik WEL probeer te forwarden, dan duurt het een flink tijdje voordat ik die zelfde foutmelding krijg.
Port Forwarding is dus duidelijk IETS aan het doen... Ik weet alleen niet wat, of waar het vast komt te hangen.

Ik weet dus ook zeker dat mijn WAN-Interface VD_Internet is, want onder elke andere WAN-Interface optie geeft telnet mij ook meteen direct een foutmelding.
Ik krijg antwoord van mijn eigen IP via het Ping commando, maar mijn vrienden krijgen dit uiteraard niet.

 

Ik heb alleen Poorttriggering en Poort Vertaling niet veel getest, want ik snap niet 100% hoe deze in elkaar zitten en of het iets te maken heeft met mijn probleem. Ik ben zelf nog steeds elke dag aan het experimenteren.

Ik heb meerdere keren een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, en heb geen VPN’s of andere virtuele verbindingen.


Ik zal ook deze week Klantenservice zelf bellen, voor het geval dat ik daar betere hulp (of op zijn minst ander advies) kan krijgen dan in mijn online chat gesprek.
Als iemand hier over advies heeft zou ik dat ontzettend waarderen.

 

BEWERKING 2/21/2021 23:26: Een vriend stelde ook voor dat ik moest vragen of Bridge Modus een optie is. Ik weet dat dit bij de Zyxel niet mogelijk is, maar begon te denken… zou dit probleem definitief opgelost kunnen worden door mijn eigen modem / router te gebruiken, of zou dit alleen meer problemen veroorzaken?

icon

Beste antwoord door Brian 24 February 2021, 12:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @Timigi, ik geef je graag meer duidelijkheid! Op de vraag of port forwarding is toegestaan, jazeker. sterker nog, dit topic is bijvoorbeeld gemaakt door één van de (oud) collega's van het modem team. Port forwarding is eigenlijk niet iets waar wij over gaan en zit meer aan de gebruikerskant. Wat wij wel doen is dat een aantal zaken “dicht” zitten op ons modem, zo kan je bijvoorbeeld niet bij de “admin” settings van de modem. Ook zijn er een aantal poorten die veel gebruikt worden voor malware standaard dicht en hebben wij een poort gereserveerd voor onze eigen VOIP dienst. Daar lees je hier meer over.

Port forwarding is dus zeker gewoon mogelijk! Het klopt wel dat Bridge mode niet werkt maar je kan eventueel een router gewoon “achter” de modem aansluiten of je eigen modem gebruiken, ook dit is geen probleem. Bij eventuele problemen met je verbinding zullen we je dan wel vragen om “ons” modem weer aan te sluiten omdat we je anders niet kunnen helpen.

Als je overigens zelfs met DMZ geen verbidning kan maken dan vraag ik mij af of het aan het port forwarden ligt, met DMZ zet je namelijk alles “open” (overigens niet aan te raden) dus ik vermoed dat het misschien ergens anders stuk loopt. Heb je misschien wat meer toelichting over waarom je de poorten open wil zetten en wat je probeer te bereiken? Dan denk ik graag met je mee!

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Timigi , 

Kan je eens een screenshot posten van de port forwadings pagina. Wat welke port probeer je te forwarden en waar heen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Timigi

Ooit in het verleden nogmaals uitgelegd wat 100% werkt. 

En wat @TechRacing93 ook al vraagt, even wat screenshots om mee te kunnen kijken.

Nog iets, alles werkt wel 100% op alle poorten binnen je eigen LAN?

Reageer