Beantwoord

Port forwarding HG 659 router lukt niet

  • 17 October 2017
  • 4 reacties
  • 1112 Bekeken

Ik ben al 3 weken bezig om deze router te verbinden met de omvormer van mijn zonnepanelen. Ik heb van Moderator Brian hier over aanwijzingen gekregen maar kan deze in de lijst met topics niet terugvinden vandaar dat ik het opnieuw op deze manier probeer.
Via 192.168.1.1 log ik in in de router.
Vervolgens klik ik op de optie Internet en dan op Doorsturen.
Ik kom dan op de pagina Port Mapping en klik op Nieuwe Port Mapping.
Hier krijg ik een aantal vakken.
1) Naam: Mijn omvormer
2) Missing translation nat application: Hier krijg ik de keuze uit veel opties maar DNS staat ingevuld en die laat ik staan omdat ik niet weet wat de andere opties betekenen.
3)Toepassing voor portmapping toevoegen en deze klik ik aan. ik kom op een scherm ; Toepassing voor poort vergelijking. Hier staat; Mijn omvormer en ik klik op: Bewerken
4)Hier vul ik de benodigde poorten in.
SMA omvormerBewerkenVerwijderen
Naam: Mijn omvormer

Externe poort:9523 - 9523
Interne poort:3473 - 3478
Protocol: Keuze uit UDP - TCP of UDP/TCP. Ik klik UDP
Ik sla dit op en ga terug naar: Nieuwe portmapping en klik op:
5)Interne Host en klik op: Apparaat toevoegen
Hier staan alle op de router aangesloten apparaten.
6)Ik kom bij de LAN apparaten die zijn aangesloten en klik op: Nieuw.
Onderaan de lijst met apparaten staat een groot vraagteken met als naam 00-00-00-00-00-00.
7) ik klik op bewerken en krijg:
Naam: de nullen reeks. Ik heb behalve het Mac adres ook nog een WLAN adres wat op deze blokjes lijkt.
Ik weet niet welke reeks als naam ingevuld moet worden.
Apparaattype: Niet herkend apparaat
Mac adres; Hier vul ik het mac adres in dat mij bekend is.
Ik klik op opslaan en ga naar de de startpagina waar ik Poort activering aan klik.
8)Hier staat Mijn omvormer weer en ik klik op bewerken.
Zie de activerings naam: Mijn omvormer en weer Missingtranslation Nat application met Mijn omvormer
en weer Toepassing voor poort activering toevoegen. hier klik ik op en kom Toepassing voor poortactivering.
9) Hier staat Mijn omvormer weer en ik klik op bewerken. Ik vul wederom de benodigde poorten in 9523 en 3478 en weer UDP - TCP - UDP/TCP. Ik kies UDP en sla dit op.
Als laatste heb ik de optie ALG en klik deze aan. Alle opties zijn al aangeklikt op SIP na. Deze klik ik aan en vul poort 9523 in.

Volgens mij zijn alle vakken ingevuld maar het werkt niet. Wie kan mij aub verder helpen want het is heel vervelend dat het apparaat niet werkt.
icon

Beste antwoord door Sander 23 October 2017, 15:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hoi Jos,

Er is een nieuw topic geschreven over het portforwarding bij de Huawei HG659. Dit komt rechtstreeks van de T-Mobile Thuis expert vandaan die alles weet rondom het Huawei modem. Doe er je voordeel mee!

Port forwarding op de Huawei HG659
Hoi Sander, ik ben 3 weken bezig geweest maar het lukt mij niet. Het probleem is nu zelfs vergroot omdat ik nu de omvormer waarmee ik verbinding moet maken helemaal niet meer terug kan vinden. De deskundigen die ik om advies heb gevraagd hebben beide aangegeven dat er mogelijk een soft- of hardware probleem in de omvormer zit dus ga ik met het apparaat terug naar de leverancier. Alleen ben ik voorlopig weg dus kan ik dat bij terugkomst pas doen. Als het dan nog niet lukt neem ik wel contact op. Bedankt voor het meedenken.
Groeten
Jos
Ik vind het nog knap ...bij stap 3 lukt het al niet meer bij mijn modem. Omdat ik die keuzes helemaal niet heb. Er komen keuzes als telnet ofzoiets. En al helemaal geen udp of tcp
ik heb een nieuwe router en dat werkt prima. succes

Reageer