Beantwoord

Port forwarding op de Huawei HG659; melding: poort is gesloten (je kunt nog wel downloaden).

  • 21 February 2018
  • 6 reacties
  • 467 Bekeken

Hallo, Ik ben Simon en start voor het eerst met een vraag op dit forum.
Had een probleem met mijn BitTorrentPro programma.
Na installatie stonden mijn torrent’s rood, wat wil zeggen een onjuiste verbinding met de Huawei HG659 router. Nadat ik via de T-Mobile Thuis klantenservice naar dit forum werd verwezen en de uitleg van Michaeltmt.
Bij installatie van BitTorentPro stond het icoon rechtsonder met de waarschuwing rood “Geen netwerkverbinding.
Na de uitleg van Michaeltmt in dit forum werk BitTorrentPro prima.
Het icoon is nu groen met een witte V erin.
Zowel download als uploud werkt.

Nu mijn vraag:
Als je op het groene icoon aanklikt kun je de configuratie van BitTorrentPro naar de router testen. Na de test krijg ik de melding: poort is gesloten (je kunt nog wel downloaden).
Terwijl BitTorrentPro gewoon download en upload!
Wat gaat hier dan niet goed? Moet de “dichte”poort” die wordt vermeld, nog ergens open worden gezet? Heb zoals in de forum-reacties gelezen de firewall toegang te laten verlenen aan BitTorrentPro. Dat heb ik uiteraard dus ook opgevolgd. Ook bij volledig uitschakelen van de Avast internet Security en dus ook de in w7 firewall; geven gelijke testresultaten; melding: poort is gesloten (je kunt nog wel downloaden). Terwijl de download en upload gewoon doorgaan en het icoon aangeeft [groen met de V], met tevens de melding [Netwerk OK. Je netwerk-connectie werkt zoals het hoort].
Moet ik dan nog ergens een handeling verrichten of maar voor gezien houden?
icon

Beste antwoord door Sander 27 February 2018, 15:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hoi Simon,

Welkom op onze Community! Je bent hier echt op de juiste plek aangekomen. Dit valt inderdaad buiten het servicebereik, maar hier is het leuk om alles over je abonnement te bespreken en alles er uit te halen wat er in zit!

Fijn dat de uitleg van onze expert Michael heeft geholpen om de poort te forwarden! Begrijp ik het goed dat eigenlijk alles naar behoren werkt, maar er alleen een foutmelding verschijnt? Dan zou ik eigenlijk zeggen, klik die weg en geniet van de diensten? Ik vermoed dat dit gewoon een bug in het programma is!
Hoi Sander, bedankt voor je reactie. Inderdaad dat vermoeden had ik inmiddels ook al. Vindt het alleen een beetje raar overkomen. Bij de test is de poortgesloten; maar up en down's werken gewoon.
Verder speurwerk heeft mij toch nog wat interessants opgeleverd.
De tekst die is gekozen [Poort is gesloten; alleen download is mogelijk] is niet juist op naam gezet. Engelse programmeur die in de software een NL tekst wil zetten; vermoed ik.
Natuurlijk als geen up of down geschied zijn voor de veiligheid de poort(en) in je PC altijd gesloten totdat je, je systeem toegang heeft gegeven en iemand een up wil uitvoeren. Dan gaat namelijk bij een up, onder systeemcontrole (of men bevoegd is), de poort gewoon tijdelijk even open. Het is hetzelfde als thuis de voordeur is dicht; totdat iemand (bekend) aanbelt en je toegang geeft.

Gr. Simon
Reputatie 7
Hey Simon, dat is inderdaad wel gek. Ik begrijp dat je de poorten voor BitTorrentPro al wel geforward hebt? Met de juiste instellingen en je firewall instellingen op Laag verwacht ik verder eigenlijk geen problemen. Je zou nog specifiek bij de troubleshoot van Bit Torrent zelf kunnen zoeken wat deze melding exact betekent en hoe je hem mogelijk op kan lossen.
Hoi Brian, ik had de poorten voor BitTorrentPro al geforward, met de juiste instellingen en ook de firewall heb ik toegang aan BitTorrentPro verleend
Alles in BitTorrentPro werkt daarom ook prima; zowel down- al upload.
Daarom vind ik de melding zo raar. Wel als er niet wordt ge-upt of gedownlaod dan is het logies dat de poorten zijn gesloten. Maar tijdens en dan zo'n melding; is raar toch.
Ik ga nog eens verder op speurtocht.

Bedankt voor je reactie.
Met vr. groet Simon
Reputatie 7
Hey Simon, hmm dat is inderdaad wel bijzonder dan. Ik heb nog even voor je gezocht maar mijn zoekresultaten zijn redelijk beperkt hier omdat het om een Torrent programma gaat 🙂 Mocht je de oorzaak hebben gevonden deel het dan zeker nog even!
Hoi Brian,
Ik ben nog aan het uitzoeken. Mocht ik een oplossing of anders vinden dan meld ik dat zeker.
m.vr.gr.
Simon

Reageer