Beantwoord

Port forwarding poort 80

  • 8 March 2020
  • 9 reacties
  • 776 Bekeken

Beste,

 

Vandaag geprobeerd poort 80 → 80 te forwarden. Echter werkt dit niet, elke andere combinatie:

81 → 80, 8008 → 80 etc werkt wel gewoon. Alleen entry poort 80 doet het niet.

 

Wat zou hier de oorzaak van zijn? Hieronder de regel waar het om betref:

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 24 March 2020, 10:33

Bekijk origineel

9 reacties

Oke, na even verder te kijken (natuurlijk net na het posten)

 

Kan dit opgelost worden door naar remote management instellingen te gaan poort 80 te verzetten naar iets anders(Dit moet zelfs wanneer je dat uit hebt staan).

Nee, want het topic waar je naar verwijst gaat over een webserver op poort 2221; de mijne draait op 80 en dat wil ik zo houden. Vraag was waar remote management zit op m’n Home Gateway HG659. Dan kan ik de Home Gateway HG659 op een andere poort zetten en komt 80 vrij.


Sorry, dit werkt waarschijnlijk alleen als je een glasvezel klant bent. Ik heb een Zyxel router waarop ik dit instel.

Waar zit remote management?

Reputatie 7

Hi @verstraelen, we gebruiken poort 80 voor het internetverkeer. en deze is gereserveerd We bieden geen admin toegang op onze modems dus ik vermoed dat je niet bij het remote management kan. Je kan uiteraard altijd een eigen modem aansluiten als je zelf je netwerk in wil stellen. In dit topic lees je meer over de poorten die gereserveerd zijn en wat je eventueel zelf kan doen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @verstraelen, dat is een hele goede vraag die een goed antwoord verdient! Hieronder heb ik de walkthrough uiteengezet:

 

Soms is het vereist om toegang te krijgen tot je apparaat, waar ter wereld jij je ook bevindt. Deze tutorial leidt je door hoe je dit kunt doen:

Doorloopstappen:
 
1. Open je VMGs IP-adres in de browser (standaard: 192.168.1.1)
2. Log in op webGUI (standaard gebruikersnaam: admin, wachtwoord: 1234)
3. Navigeer naar Onderhoud> Remote MGMT
4. Configureer en schakel de poorten naar wens in voor externe toegang (dwz schakel HTTP en HTTPS in vanuit WAN)
5. Navigeer naar het statusoverzicht en je kunt jouw WAN IP controleren (of een website zoals whatismyip.com bezoeken om de WAN IP te controleren)
6. Test je externe toegang vanaf een ander netwerk door de WAN IP in de browser te typen

Bedankt Jason maarrr… ik zie Remote management niet in m’n webinterface. We hebben het toch over de Home Gateway HG659?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kanersps, supertof dat je het zelf opgelost hebt. Bedankt ook voor het delen van de oplossing, held! Zo kan de hele Community hier wat van leren! :smile: Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @verstraelen, dan gaan we het via een andere weg proberen! In dit topic staat een uitgebreide beschrijving. Als het nog niet lukt, dan hoor ik het graag. Dan gaan we net zolang door totdat het gelukt is. Er zijn altijd oplossingen! :wink:

Nee, want het topic waar je naar verwijst gaat over een webserver op poort 2221; de mijne draait op 80 en dat wil ik zo houden. Vraag was waar remote management zit op m’n Home Gateway HG659. Dan kan ik de Home Gateway HG659 op een andere poort zetten en komt 80 vrij.

Reageer