Beantwoord

Port forwarding Zyxel T50 weigert poort voor game te openen

  • 2 March 2021
  • 1 reactie
  • 273 Bekeken

Hallo,

Ik probeer inmiddels al enige tijd om het voor mekaar te krijgen 2 poorten te openen doormiddel van port forwarding zodat mijn vrienden contact kunnen maken met mijn gameserver. De situatie is als volgt: Voor een online server voor de game Valheim zijn de poorten 2456 en 2457 nodig. Het opzetten van de server is geen probleem. Ik vind de server ook als ik lokaal de server benader. Echter gaat er bij het port forwarding nog iets fout. 

Wat ik tot nu toe heb gedaan:

De regels van de router op dit moment zo staan:

Daarnaast heb ik nog aparte regels geschreven in mijn firewall om er zeker van te zijn dat de poorten doorgelaten worden. 

Naar mijn idee zou dit moeten werken (maar helaas).

Dingen die geprobeerd zijn maar niet werken:

  • Losse regel voor elke poort
  • Firewall uitschakelen om te kijken of het daar tegen gehouden wordt
  • Andere poort testen om te kijken of deze wel open gaat
  • Router resetten
  • Oude reacties op vergelijkbare problemen bekeken en proberen toe te passen
  • Klantenservice t-mobile gebeld of zij een idee hadden (zij verwezen mij hier naartoe)

Het enige wat ik zelf nog kan verzinnen waar het probleem zou kunnen liggen is dat er iets bij t-mobile of in de router dit blokkeerd, maar ik weet niet hoe dit opgelost kan worden. Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen of hoe dit opgelost kan worden?

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 March 2021, 13:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ROvermars 

Je kan gewoon 1 regel verwijderen, startpoort 2456 eindpoort 2457 en protocol TCP/UDP.

Gebruik een statische IP adres, te regelen door de dhcp poule aan te passen of dmv statische dhcp.

Reageer