Vraag

Portforwarding problemen HG-659, duck dns en dockers op unraid server

• 13 december 2020
  • 0 reacties
  • 77 Bekeken

In hoop dat iemand hier mij verder kan hebben met de problemen die ik tegenkom. Ik ben bezig om Home Assistant en Nextcloud werkend te krijgen op een unraid server. De HG-659 van T-mobile staat in de woonkamer en is verbonden met een eigen router (netgear nighthawk 7800) in router modus. Hieraan hangt de apparatuur in de woonkamer (tv/xbox etc). Vanuit de netgear router loopt een kabeltje naar boven naar een unmanaged switch waaraan de server hangt, evenals een printer en pc. Niet ideaal, en ik zou de HT-659 liever in bridge modus gooien maar daar is t-mobile het niet mee eens.

Op de server draait Home Assistant en nextcloud in dockers die beiden van buiten het thuisnetwerk benaderbaar moeten zijn. Om deze reden heb ik duckdns subdomeinen aangemaakt, de HG-659 op dmz gezet en poorten doorgestuurd in de router. Daar kom ik in de problemen doordat het duckdns domein niet doorgezet wordt, zodra ik probeer via het domein verbinding te maken blijf het hangen op de HG-659 admin pagina waar eerst ‘zoeken naar netwerken’ wordt aangegeven en vervolgens ‘internet verbonden, toegang originele website  vervolgd over .. seconden’. Daarop blijft hij vervolgens hangen, iemand een idee wat ik verkeerd doe?

0 reacties

Geen reactie

Reageer