Beantwoord

Powerline adapters icm T-Mobile internet

  • 4 March 2021
  • 1 reactie
  • 199 Bekeken

Ik heb 1 powerline adapter in de woonkamer verbonden met de modem dmv een utp kabel en de andere powerline adapter zit in de slaapkamer. Die staat in verbinding met een PS4 en een tv kastje.

 

De laatste tijd haal ik hele lage snelheden op die 2 apparaten. Op de PS4 rond de 10 mbps en via het tv kastje rond de 13 mbps. Gamen geeft geen problemen met lag oid maar het tv kastje geeft wel problemen met tv kijken door deze lage snelheid.

 

Normaal gesproken haalde ik altijd op deze manier tussen de 35 en 40 mbps op het tv kastje. Ook toen ik nog Tele2 internet had.

 

Waar kan dit aan liggen? Ik zelf denk dat het aan de adapters moet liggen of de utp kabel die 1 powerline adapter verbind met de modem. Aangezien het probleem zich voordoet op 2 apparaten.

 

Op mijn smart tv in de woonkamer verbonden met wifi heb ik geen probleem met tv kijken (gaat trouwens om IPTV). Vandaar dat mijn vermoeden dat het om de utp kabel of powerline adapter gaat groter wordt.

 

Iemand die misschien een oplossing weet? Ik heb een 55 mbps abbo.

icon

Beste antwoord door RichardP23 5 March 2021, 11:21

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Probeer eens wat verschillende testopstellingen, door middel van:

Rechtstreeks vanaf de modem met een kabel naar je verschillende apparatuur.

Adapters in andere stopcontacten, andere afstanden, verder van storingsbronnen etc.

Het kan echt aan vanalles liggen en die powerline adapters zijn niet de beste oplossing natuurlijk.

Reageer