Beantwoord

regelmatig connectie timeouts (omgeving Maastricht)


Ik weet niet of iemand anders er last van heeft in de omgeving Maastricht, maar sinds het weekend krijg ik ineens regelmatig ‘connectie timeout’ wanneer ik iets wil doen. Dit is met alle mogelijke dingen als FTP, ssh, en zelfs mijn email.

Wat er gebeurd: ik stel bijvoorbeeld een email op. Als ik die dan wil versturen, is het een beetje een gok of ik verbinding krijg met de mailserver.
Uiteindelijk lukt dat na een paar keer proberen, maar handig is het niet op zijn zachtst gezegd.

Ditzelfde gebeurd met vrijwel alles. Als de verbinding eenmaal loopt: geen probleem. maar het maken van een verbinding is dus een beetje een cointoss.

Wat ik hier al getest heb:
1 - router maar weer gereset naar factory default en 10 seconden stroom er af. Geen verbetering
2 - kabels gecontroleerd (waar niets aan veranderd is). Geen verbetering
3 - via wifi geprobeert: hetzelfde probleem
4 - alle kabels etc. er van af, 1 utp kabel direct tussen router en laptop : hetzelfde probleem
5 - diezelfde laptop geprobeert via een hotspot van mijn telefoon (dat is niet t-mobile): geen probleem.

Het enige dat ik niet heb kunnen testen is de router (een draytek vigor 2132F) te vervangen omdat ik geen converter heb of een router waar die sfp in kan.

Ik heb ook nog even gekeken hoe het zit met een traceroute, en tot mijn verbazing zie ik maar 2 hops (vanaf de draytek router): de gateway voor de router, en de server. Alles daar tussenin: niets???
Andersom vanuit die server naar de draytek hier laat gewoon alle hops zien.

 

Dus de vraag is dan ook: waar zit het probleem??

icon

Beste antwoord door Brian 22 April 2021, 13:49

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7

Hi @homeuser We hebben sinds een aantal dagen wat problemen in Eindhoven en Venlo, die vind je terug op onze storingspagina. Gisteren zijn er netwerkaanpassingen gedaan die het probleem zouden moeten verhelpen en we zijn op dit moment aan het monitoren of dat inderdaad het geval is. Ervaar je de problemen die je hier hebt genoemd op dit moment nog steeds? Zo ja laat het dan zeker even weten, dan geef ik dat door aan ons netwerkteam!

Hallo, dank voor uw reactie.

Maar ik moet helaas melden dat het erger is geworden in plaats van beter.
Wat betreft surfen met een webbrowser: dat gaat redelijk. Maar elke andere service zoals bijvoorbeeld ftp waar dan ook heen is nu bijna onmogelijk geworden.

Er komt morgen een monteur, maar ik ben bang dat die ook alleen maar vast kan stellen dat het niet werkt naar behoren.

Ik heb ondertussen zelfs van een bekende een kpn converter kunnen lenen die direct op de glasvezel is in te hangen en er een laptop aan gehangen met een utp kabel van niet meer dan 2 meter. Gezorgd dat die een verbinding kon maken (vlan 300), maar zelfs dan hetzelfde probleem.
Het modem was het dus ook helaas niet..

Als u het door kunt geven naar uw netwerk team: graag! Want mijn werk doen is op zijn minst lastig te noemen zo..
Ik zal dan morgen die monteur ook gewoon zijn ding laten doen en conclusie laten trekken.

mocht u overigens nog iets willen weten er over, of als ik iets kan testen, dan ben ik natuurlijk bereid om even mee te helpen!

Reputatie 7
Badge +8

@homeuser Balen dat het bij jou niet is opgelost. Ik ga dit direct doorgeven aan het netwerkteam + de notitie van de monteur die langs is geweest. Mochten wij meer informatie nodig hebben, dan laten wij dit jou meteen weten. Bedankt voor jouw bereidheid om mee te helpen!

Reputatie 7
Badge +8

@homeuser Zojuist de terugkoppeling gehad, dat er wellicht toch iets anders bij jou speelt dan de algemene problemen in omgeving Eindhoven/Venlo. Meer uitleg over de vraag over de zichtbare hops, verwijs ik je graag voor het antwoord naar dit topic. Ik heb daarnaast ook opnieuw een lijnmeting uitgevoerd. Het valt mij op dat de Wifi uitstaat en dat er een onbekend apparaat is aangesloten op ons modem. Kan het zo zijn dat je gebruik maakt van een externe router? Heb je ook problemen als je deze er tussenuit haalt? Verder ben ik ook benieuwd op welke servers jij specifiek problemen ondervindt. Zou het daarnaast ook mogelijk zijn dat deze servers door bijvoorbeeld beveiligingsinstellingen of firewall op ons modem worden geblokkeerd? Het probleem voor het bezoeken van bepaalde websites en bij het opzetten van VPN is momenteel in onderzoek bij IT. 

Hallo,

Dank voor uw antwoord.
Het klopt dat wifi uit staat, want dat gebruik ik niet van dat modem, alles is met utp bekabeld.
Er staat inderdaad een router achter, maar ik kan u melden dat het volgende is getest allemaal met de monteur ter plekke aanwezig, (zie ook de testen in de eerdere berichten):

De monteur heeft eerst de complete router vervangen voor een nieuwe. Daar hebben we vervolgens een laptop aan gehangen met een utp kabel, en dezelfde testen uitgevoerd. Op dat moment was er verder niets aangesloten op die router behalve de laptop.

De problemen zijn niet alleen naar de eigen servers, maar ook naar servers in andere datacenters op allerlei zaken:email, ssh, ftp, enz.

Deze hebben welliswaar een firewall, maar als test staan deze alles toe met een specifieke allow op het IP adres van de router.
Verder is het te zien dat bij herhaaldelijk proberen uiteindelijk (50/50 kans) een verbinding geaccepteerd wordt, waarna dan weer regelmatig packetloss te zien is of bij ftp waar telkens een nieuwe verbinding wordt gemaakt gewoon regelmatig dat niet lukt (en dus de upload failed).

Dat houd dus in dat de firewall daar in ieder geval niet de boel tegen houd, en evenmin een firewall op de laptop of de router hier.

 

Dit alles heb ik samen met die monteur dus getest en laten zien terwijl er enkel en alleen dat nieuwe modem aan de glasvezel was aangesloten. Hij heeft dan ook aangegeven in zijn bericht dat er in-house geen issue te vinden is. Gek genoeg is dit dus gaan optreden tijdens het afgelopen weekend, terwijl er nergens iets veranders is waar ik aan kan komen.

 

De conclusie van alle testen (ook die in de eerste berichten) is  ook bij de monteur dat die verbinding gewoon niet stabiel is, en dat het ergens ‘buiten’ mis gaat. Waar: zou ik niet weten, dat kan ik helaas niet testen voor u.

De monteur heeft vervolgens uiteraard de draytek weer netjes aangesloten en alles zit nu weer zoals het voorheen aangesloten is geweest (en feilloos heeft gewerkt).

Hopelijk kan iemand bij IT er iets op vinden zodat ik weer normaal mijn werk kan doen! Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Martin

 

nog een toevoeging qua (laatste) testen:
Met name na 8 uur savonds lijkt het probleem erger te worden dan overdag, maar dat kan natuurlijk ook gewoon zo op mij over komen, ik heb daar geen absoluut bewijs voor.


Als worst case test heb ik de volgende test uitgevoerd: utp van de draytek op een wireless bridge gestoken en die verbonden met de hotspot van mijn telefoon. Dus behalve de internet verbinding verander ik niets. Resultaat: alles (ssh, email, ftp, sql, enz) werkt zonder een enkel probleem en zonder een enkele timeout, naar elke server waar ik dat op probeer. Zelfs als ik 20 connecties per seconde doe een paar minuten lang met een testscript.
Steek ik diezelfde utp kabel weer terug op de draytek router en herhaal diezelfde test: weer hetzelfde probleem.

Wat verder opvalt is dat het zo te zien met name tijdens de handshake voor het opzetten van een connectie fout gaat. Als een stream eenmaal lukt te verbinden, dan blijft die door gaan (zoals bijv. internet radio) zonder packetloss ondertussen.

Als laatste heb ik nog een VPN opgezet vanuit de test pc.
Dit geeft bij het maken van de vpn verbinding hetzelfde beeld, maar als het eenmaal verbonden is, is er geen enkel probleem met datzelfde test script.


Het lijkt mij (met alle testen plus conclusie van de monteur) eigenlijk wel duidelijk waar het probleem zit: bij t-mobile ergens, aan de ‘buitenkant’ vanuit mij gezien van de draytek router.

Ondertussen doet deze verbinding het bijna een week niet fatsoenlijk, ik zie dan ook heel graag uit naar de reactie en oplossing van uw netwerk beheerders!
 

Reputatie 7

Hi @homeuser, heel erg bedankt voor de uitgebreide toelichting! Ik wil jou hier heel erg graag mee helpen, dus ik heb dan ook een collega van de technische dienst aan de mouw getrokken. De technische dienst heeft dit issue nogmaals nagelopen. Het is heel erg logisch geredeneerd van de monteur dat het probleem buiten huis ligt, echter heeft mijn collega zojuist gecheckt dat er netwerktechnisch niets aan de hand is. Ik had jou heel graag van een passende oplossing voorzien, maar het lijkt erop dat de timeout toch wordt gegeven omdat jouw eigen router erachter staat. Ervaar jij dezelfde problemen wanneer jij jouw eigen router weghaalt? Ik hoor heel graag of de timeout dan als sneeuw voor de zon verdwijnt. Wanneer het probleem in jouw eigen router zit, dan kan ik dit jammer genoeg niet verder laten onderzoeken. Wel houd ik het onderzoek van het probleem voor het bezoeken van bepaalde websites en bij het opzetten van VPN voor jou in de gaten. Ik koppel dit aan jou terug als ik hier meer over hoor. Als jij ook nog andere vragen hebt, laat het vooral weten! 😊

 

Hallo Lisa,

Sorry dat ik het zeg, maar het wijzen naar een eigen router wordt op zijn zachtst gezegd vervelend. Ik verwijs naar alle testen die gedaan zijn, met en zonder eigen firewall, door zowel mij als de monteur.

Daar uit blijkt meerdere malen dat het probleem niet in het netwerk in huis zit.
Daarbij is de storing ontstaan zonder enige wijziging of update van router of enige andere hardware hier in huis.

Ik verbaas me over de reactie van uw technische dienst, want feitelijk trekt deze dan de expertise en conclusie van de door u gestuurde monteur in twijfel! Als er aan die expertise en/of conclusie getwijfeld wordt, kan gevraagd worden: wat heeft het sturen van die persoon dan voor zin? Ik mag er toch van uit gaan dat deze door t-mobile is ingehuurd omdat deze kundig is op dat vlak en het heen en weer wijzen voorkomen kan worden?

 

In ieder geval voor uw informatie: ik heb wederom de UTP verbinding afgekoppelt en een laptop direct op de draytek aangesloten met een UTP Cat5e patchkabel (gebruikt en goedgekeurd in het datacenter) en kan geen merkbare verbetering constateren.
Als ik nogmaals de test herhaal waarbij de draytek vervangen wordt door gebruik te maken van mijn (niet t-mobile) telefoon voor de internet verbinding: geen probleem.
Ik heb zelfs de utp kabel die normaliter op de draytek is ingestoken verlengd met een kabel van 50 meter naar de buren die ZIGGO internet hebben: geen probleem, ondanks de extra 50meter utp kabel, zonder een enkele verandering verder van netwerk, router, switch, accesspoint of utp kabel.
Als laatste heb ik nog even een juniper SRX300 in plaats van mijn eigen firewall getest, maar dat lostte het probleem ook niet op.

 

Dus dat het aan de router of iets anders intern ligt… lijkt mij persoonlijk gezien alle testen uitgesloten.

 

Reputatie 7

Hi @homeuser, heel fijn dat jij mij gelijk van deze reactie hebt voorzien! Ik wil erg graag dat het probleem voorgoed wordt verholpen en heb daarom nogmaals aangeklopt bij de technische afdeling. Aangezien jij gebruik maakt van het Draytek modem, heb ik ervoor gezorgd dat er een Zyxel modem inclusief nieuwe mediaconverter jouw kant op komen. Zodra het pakket daadwerkeljik is verzonden, krijg jij hier ook een Track and Trace van. Jij kunt de status van de bestelling vervolgens ook eenvoudig zelf bekijken in jouw My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Jij hebt ook een SMS / e-mail ontvangen zodat jij ook een afspraak kunt inplannen met een monteur van Guidion, die het nieuwe modem zal komen installeren. Zo kunnen wij door het modem om te wisselen in ieder geval het modem al uitsluiten. Ik hoop echt heel erg dat het Zyxel modem alle problemen doet verdwijnen. Zodra deze binnen is en up and running is, hoor ik heel erg graag van je of alles weer werkt zoals het hoort. Als dat niet het geval is, dan gaan wij zeker weer verder kijken naar vervolgstappen. Ik hoop heel erg dat het op deze manier snel kan worden opgelost! 💪

Update hier op:

Zaterdag is alles geleverd via post. Vandaag is de monteur geweest. Deze zag hetzelfde als de vorige.
Deze heeft naar KPN gebeld (de eigenaar van de infrastructuur) en wat bleek: de GBIC in de switch aan hun kant was defect.
Wat er is gedaan:

  • natuurlijk het modem vervangen (er hangt nu een converter en een zyxel router)
  • de glasvezel in huis vervangen
  • de poort veranderd op de kpn switch
  • de zaak omgepatcht bij kpn

Eea heeft even geduurt, maar de testen wezen direct uit dat daarmee de boel is opgelost, geen issues op het moment meer.
Als test is ook de draytek nog eens terug gehangen en aangesloten: ook dan geen enkel probleem meer. Blijkbaar was die poort dus gewoon niet ok in de KPN switch!
 

De vraag is alleen wel een beetje: waarom kan t-mobile dat niet (laten) controleren meteen bij een dergelijke klacht? Lijkt mij dat er flink wat tijd bespaard had kunnen worden! De KPN technische dienst zag ‘t vrijwel direct toen ze de zaak gingen controleren..

In ieder geval: alles doet het normaal nu, zonder connectie problemen of onderbrekingen!
Dank voor het sturen van de monteur, hij heeft  zondermeer zijn best gedaan.

Helaas, we zijn een paar uur verder en het begint weer van voor af aan, exact hetzelfde probleem.

Ik zal kijken wat er gebeurd als ik het nog aanwezige draytek modem er aan koppel.

Nee hoor, helaas, het heeft allemaal niet mogen baten.

Exact hetzelfde probleem is weer terug. Alle testen weer exact hetzelfde: zolang ik maar niet gebruik maak van de t-mobile internet verbinding gaat alles prima.

Zelfs de test van eerder waarbij het allemaal somehow zonder issues werkte geeft nu hetzelfde resultaat: timeouts bij het maken van de verbinding.

Ik zou graag zien dat dit nu eindelijk permanent is opgelost, ik kan dus nu al wekenlang geen fatsoenlijk gebruik maken van de internet verbinding, met name het onderhouden van websites is hierdoor aardig irritant door constant overnieuw te moeten verbinden en hopen dat alles goed gegaan is.

 

Ook het aansluiten van de oude draytek mag niet helpen helaas.

 

Ik heb nog even verder gekeken, maar het lijkt er op dat de verbinding zo mogelijk nog erger het probleem vertoond dan voorheen, het is nu gewoon onmogelijk om via bijvoorbeeld ftp een website te up-/downloaden.

 

Wat vreemd genoeg wel werkt: ik heb een vpn koppeling gemaakt. Als die verbind, en ik doe vervolgens alles via die vpn verbinding, dan werkt alles zonder een enkel probleem, ik kan dan zelfs via ftp gewoon een complete website up/downloaden zonder onderbreking of foutmeldingen.

Doe ik dan zonder, dan kom ik hooguit 2 tot 3 bestanden ver waarna een probleem optreed.

Het is niet mogelijk helaas om constant via een vpn te werken, daarbij hoort die verbinding dat gewoon te kunnen zonder.

Om zeker te zijn dat het probleem zich niet beperkt tot de gebruikte servers is ook wederom extern getest er op en zijn geen problemen gevonden.

 

Op de een of andere manier is er blijkbaar toch iets veranderd nadat die monteur is vertrokken, met een test met hem ter plaatse na installatie liep de verbinding zonder problemen! Als ik nu exact diezelfde test herhaal (1 laptop rechtstreeks aan de router, ongeacht welke router ik gebruik) dan krijg ik nu aan de lopende band foutmeldingen.
 

 

FYI, ik heb gisteren maar gebeld ipv gewacht tot er een reactie verschijnt. Wat er ook aan de hand is, ik kan zo niet werken. Voorheen ging het nog redelijk maar nu is het dusdanig dat ik meer wel dan niet geen verbinding krijg op ssh, ftp, git, enz enz. op deze verbinding.

Ik hoop dat er even goed naar gekeken wordt en niet snel wordt afgedaan met : “we zien niks dus is er niks” vanuit uw IT, want er is dus duidelijk WEL iets mis!

De dame aan de telefoon meldde dat het 2 dagen kan duren voor IT er op reageerd.. beetje bezopen eerlijk gezegd, maar we zullen zien.
Zo niet, dan ga ik wederom bellen.
 

Ik vraag mij verder af: het ziet er naar uit dat het een maand kan duren voordat dit (hopelijk eens) opgelost wordt. Wat is de procedure omtrent het terug storten of vorderen van (minstens een deel) van de abbonemenentskosten wegens het slecht functioneren van uw verbinding, waardoor ik uiteindelijk schade lijd doordat ik vele malen meer tijd kwijt ben (en daardoor soms te laat iets voor elkaar heb zelfs) voor werk gerelateerde taken?

Reputatie 7

Hi @homeuser, ik had echt ontzettend gehoopt dat het Zyxel modem ervoor zou zorgen dat jij nergens meer last van had! Omdat ik net zo graag als jij wil dat het probleem nu echt definitief wordt verholpen, ben ik gelijk gaan kijken hoe ik jou hiermee verder kan helpen. Ik zie dat mijn collega's van de klantenservice al een verzoek hebben ingediend bij de technische dienst, die ook al direct is opgepakt. Ik heb er nog een uitgebreidere notitie aan toegevoegd, zodat de technische dienst van alle problemen op de hoogte is. Ik houd heel graag dit onderzoek voor jou in de gaten en houd jou ook op de hoogte van eventuele updates. Zelf ben ik morgen een dagje vrij, maar vrijdag kijk ik gelijk weer naar de status van het onderzoek. Ik baal echt voor jou. Ik ga hier dan ook bovenop zitten voor jou, zodat jij snel weer geniet van goedwerkend Internet! 💪

dank u wel, ik ben benieuwd naar de bevindingen!
 

Reputatie 3

Probleem ligt in de routering. Volgend mij worden het et steeds meer,

graag hier je problemen posten, is al weken aan ee gang

 

Hallo,

Volgens de dame aan de telefoon zou IT binnen 2 dagen iets terug melden.. dat was 2 dagen geleden.

Ik heb niets mogen vernemen van hun, dus aan u de vraag: wat is ondertussen de status hier van?
Het werken wordt zo langzamerhand gewoon onmogelijk en ongelofelijk irritant als ik bijvoorbeeld een database update probeer te doen!

Ik begrijp dat u er tussenin zit als ‘doorgeefluik’, maar laat dan IT eens een keer zijn werk doen en op zijn minst reageren, liefst met een oplossing!!

Ik kreeg vandaar ineens een email over ticket #2021051111025116, dat het probleem opgelost is.

Ik heb geen idee waar dat betrekking op heeft, maar als dat over de problemen gaat die ik beschreven heb, dan is dat niet het geval en ondervind ik nog steeds exact dezelfde problemen als voorheen..

Reputatie 3

Ik kreeg vandaar ineens een email over ticket #2021051111025116, dat het probleem opgelost is.

Ik heb geen idee waar dat betrekking op heeft, maar als dat over de problemen gaat die ik beschreven heb, dan is dat niet het geval en ondervind ik nog steeds exact dezelfde problemen als voorheen..

Dat is normaal hier bij tmobile

ticket word gewoon gesloten, heeft allemaal geen zin en je word alleen hier een beetje serieus genomen. 
 

Echt zodra het kan meteen weg wezen hier

Reputatie 7

Hi @homeuser, zoals beloofd heb ik een oogje in het zeil gehouden! Het onderzoek is inderdaad succesvol afgerond, maar omdat jij wel degelijk iets heel anders ervaart wil ik dit heel graag op een andere manier gaan aanvliegen. Aangezien jij nog steeds problemen ondervindt, wil ik heel goed proberen te achterhalen welk issue er zich precies bij jou afspeelt. Aan onze kant ziet de verbinding er namelijk prima uit, zonder enige wegval. Daarom wil ik jou graag vragen of jij de komende tijd een log kunt bijhouden? Hierin zie ik graag het volgende terug:

  • Datums en tijdstippen op de momenten dat deze problemen zich voordoen
  • Welke diensten jij op dat moment gebruikt
  • Met welk IP-adres jij probeert verbinding te maken

Alle concrete informatie die je hebt, kan ons helpen om het mogelijke probleem helder te krijgen. Mocht je iets van systeemlogs of logs van de monitoring van de verbinding hebben dan zou dat enorm helpen. Ik hoor heel graag of dit lukt en zie deze resultaten graag tegemoet, zodat ik dit kan doorzetten!

Hallo Lisa,

Ik kan dat wel doen, maar dat geeft best wel een lange lijst, aangezien ik de hele dag door allerlei handelingen verricht op allerlei servers en services voor mijn werk.


Ik denk dat het simpele antwoord dit is:

Ik geloof echt wel dat de lijn/glasvezel verbinding in orde is maar dat het ergens ‘verderop’ gewoon fout gaat.


Wat ik elke dag ongeacht het tijdstip, server en/of service constateer is dat ongeveer een kwart tot de helft van de verbindingen gewoon mislukt (en resulteert in een timeout).

Doe ik exact dezelfde handeling 1 seconde later, dan zit de kans er in dat het wel lukt zonder een verandering ergens aan. Afhankelijk van het soort connectie valt deze dan soms ook tussentijds weg met een timeout (met name met FTP is het erg, vrijwel om de 3 commando’s of folder changes, maar regelmatig ook met andere zaken als ssh sessies.).


De services die ik zeker elke dag gebruik:

http, https, imap (over ssl), smtp (over tls), telnet, ssh (over zowel de standaard poort 22 als alternatieve poort nummers), sql (op zowel de standard poort 3306 als een paar alternatieve poortnummers), ftp (zowel passive als active), VPN (pptp en l2tp), SVN, github, WEBDAV, CALDAV, CARDDAV, google home, google nest, een aantal chinese schakelaars via een of andere rare cloud oplossing in china en nog een aantal zaken die ik niet extern mag delen.

 

Op alles zie ik dat probleem, inclusief dat de google nest mini regelmatig ineens roept: “hmmm there seems to be a problem, please try again in a few seconds”, en het niet mogelijk is via google home dan het licht aan of uit te doen (wel lokaal via domoticz overigens, waar ik de boel aan gekoppeld heb).

Daarbij is op te merken dat als ik via bijvoorbeeld een VPN van privat internet access alles doe (waar ik dan wel telkens de firewalls voor moet herconfigureren, wat een enorm gedoe is telkens...), ik dat probleem niet heb. Uiteraard werkt dat niet voor de google home/nest zaken omdat je daar geen vpn tunnel in kunt activeren.

 

Het lijkt er dus gewoon op dat ergens een of ander ‘iets’ de zaak verstoord binnen het t-mobile netwerk op TCP niveau. Zodra het UDP is, schijnt dat probleem zich haast niet voor te doen.

Hopelijk heeft u hiermee een voldoende antwoord op uw vraag?

 

Reputatie 7

Hi @homeuser, heel erg bedankt voor jouw reactie! Mijn excuses voor de wat latere reactie, het is lekker druk op de Community. Ik ga dit alvast doorzetten en vraag uit of dit voldoende informatie is om verder te kunnen gaan met het onderzoek en het probleem helder te krijgen. Als jij dit weekend toch nog de logs zou kunnen bijhouden, dan zou dat super zijn. Mocht er namelijk toch meer informatie nodig zijn vanuit de technische dienst, dan heb jij de logs alvast bij de hand en kan ik deze na het weekend ook doorsturen. Heel erg bedankt alvast en een mooi Pinksterweekend voor nu! 💪

Reputatie 7

Hi @homeuser, ik wilde graag even laten weten dat ik alle informatie die jij hebt doorgespeeld, heb doorgezet naar de technische dienst! Ik heb hierbij het verzoek gedaan of het onderzoek op een andere manier ingestoken kan worden. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, dan ben jij de eerste die het hoort. Ik ben zelf vrij tot maandag, maar ik ga alsnog voor jou in de gaten houden of er mogelijk al een update komt vanuit de technische afdeling. Je hoort het van me! 

Reageer