Beantwoord

Sinds vanmiddag 15:00 geen internet

  • 19 January 2021
  • 9 reacties
  • 254 Bekeken

Hoi allen,

Sinds vanmiddag tijdens thuiswerken deed mijn internet het opeens niet meer. Gekeken bij de router (Zyxel) en het derde lampje brand rood (wereldbol). Uiteindelijk de router en de Huawei glasvezel kastje een aantal keer gereset + stroom voor een aantal minuten eraf, maar niet het juiste resultaat. 

Dan maar bellen met T-mobile.. Ruim een half uur in de wacht en kon niet langer wachten ivm een meeting. Een paar uur later weer gebeld en na 20 minuten wachten had ik eindelijk iemand aan de lijn. Aardige  kerel, maar je merkte dat hij de stappenplan volgt en mij niet verder kon helpen. 

Een monteur is nu ingeschakeld en de eerst mogelijk afspraak is pas op donderdag 4 februari! Dat is bijna 2,5 week vanaf nu! Dit is echt niet prettig, want mijn vriendin werkt op de vaste pc vanuit thuis en daar zit geen wifi adapter op.. En alle andere nadelen wat je hebt om geen vast internet te hebben.

Hebben jullie eventuele tips voor mij, wat ik kan proberen? Ik wil niet tot 4 februari wachten, want nu met volledig thuis werken hebben is er goed internet nodig en wil ik niet afhankelijk zijn van mijn telefoon als hotspot. Tevens je betaald er ook gewoon voor. :) 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Ruben

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 22 January 2021, 10:06

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo RubenMein,

Dat is vervelend inderdaad.

Welke lampjes zie je branden / knipperen (en in welke kleur) op de Huawei converter?

Je zou in de tussentijd een wifi dongle kunnen aanschaffen en installeren op de vaste pc. Je zou daarmee verbinding kunnen maken met een hotspot van je mobiel.

Mvg. Marcel

Hi Marcel,

Op de Hueawei converter branden de volgende lampen:

Power: Groen en constant

PON: Groen en knippert snel

LOS: uit

LAN: Groen en constant

 

Voor de wifi dongle is dat zeker een oplossing, wil eigenlijk eerst kijken of ik dit sneller opgelost kan krijgen dan 4 februari.. Anders zit er niets anders op dan wachten en een wifi dongle aan te schaffen. 

Thanks,

Reputatie 7
Badge +2

Je zou even kunnen proberen om de Huawei converter te resetten. Er zit een reset opening in. Als je die minimaal 10 seconden indrukt met een paperclip oid zou je deze moeten kunnen resetten.

Gisteravond dit geprobeerd en werkte helaas niet. Vanochtend de router weer langer dan een minuut van het stroom gekoppeld, maar internet blijft het niet doen.. 😢

Reputatie 7
Badge +2

Dan is er zeer waarschijnlijk iets mis met de GPON verbinding en ligt het probleem niet in huis. In dat geval zal de (Guidion) monteur weinig kunnen doen en moet KPN networks hier naar kijken.

Wellicht kan een moderator dit versnellen.

Mvg. Marcel

 

Ah dat zou super zijn als dat het geval kan zijn. Weet jij hoe ik het beste contact kan krijgen met een T-Mobile moderator? Het is nu nog maar de 2e dag en kan er niet tegen dat ik geen internet verbinding meer heb. Beetje een nadeel van een slim huis.. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RubenMein, welkom op de Community!

@Marcel MCi heeft je al goed op weg geholpen, zie ik, dat is fijn! Wat betreft het ONT (de Huawei converter): dit is niet per definitie een taak voor KPN, onze Guidion monteurs nemen vervangende apparatuur mee en zullen indien nodig het ONT ook vervangen. Daarom heeft de Klantenservice Guidion aangestuurd - uiteraard na het volgen van een uitgebreid stappenplan.

Ook zie ik dat je reeds voorzien bent van een Unlimited Internet voucher: is het gelukt om deze te activeren?

Top, hopelijk kunnen ze het dan ter plekke maken. Ben wel benieuwd waarom dit opeens onstaan is, kan jij mij daar iets meer over vertellen?

 

Gisteren hebben we inderdaad de codes ontvangen. Mijn vriendin heeft nu ook unlimited internet, dank daarvoor! 

Reputatie 7
Badge +16

@RubenMein Hoe het precies ontstaan is, durf ik je nog niet te vertellen. Dat kan aan verschillende oorzaken liggen. Het kan zijn dat de converter zelf beschadigd raakt, of dat er een interne fout is ontstaan waardoor de uitgaande communicatie niet langer werkt (het signaal blijft dan uit), het kan ook ontstaan zijn door een probleem in de binnenhuisinstallatie; kabels en apparatuur. Dat is ook precies de reden dat de Guidion monteur langskomt. Hij zal de exacte boosdoener opspeuren en het verbindingsprobleem verhelpen. 

Hier heb je nu vrij weinig aan, maar ik weet zeker dat de monteur jou een exacter antwoord kan bieden. 

Wat betreft de voucher: geen enkel probleem, fijn dat het bij jullie beide werkt! 😄

Reageer