Beantwoord

SIP-alg / VoIP blokkade

  • 25 March 2021
  • 3 reacties
  • 253 Bekeken

Ik heb een panasonic bedrijfs telefoon die ik aansluit op de Zyxel modem. Het blijkt dat de telefoon niet werkt, omdat de VoIP wordt geblokkeerd.

Kunnen jullie de blokkade opheffen?

icon

Beste antwoord door yalerta 25 March 2021, 15:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @gebruiker70 ,

T-Mobile Thuis heeft standaard de poort 5060 gereserveerd voor VoIP van T-Mobile. Dus als je via een andere dienst van VoIP gebruik wilt maken zul je dat via een andere poort moeten doen.

In het volgende topic: VoIP via T-mobile staat wat meer informatie.

over welke poort hebben we het hier? waar kan ik die vinden?

Reputatie 7
Badge +5

Voip wordt NIET geblokkeerd.

Poort 5060 is gereserveerd in de Zyxel modem

Als je ook telefonie gebruikt van Tmobile waarbij een analoog toestel aangesloten is op de modem kan het problemen opleveren.

Indien je een voip toestel aansluit welk niet werkt kun je proberen om een andere poort te kiezen.
Veel voip providers bieden ook andere poorten als b.v. 5070 aan. Een dergelijke poort wordt ingesteld op het Voip toestel. Ook SIP server instellingen en dergelijke kunnen de werking beinvloeden.

Hier een schermdump van instellingen van mijn voip telefonie. Poort 5060 werkt probleemloos

 

Reageer