Beantwoord

Slechte internetverbinding vanuit modem

  • 3 May 2021
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb sinds kort internet van jullie, maar ik bemerk ontzettend lange laadtijden van websites en bij nader onderzoek bemerk ik dat er timeouts plaatsvinden bij een ping naar bijvoorbeeld google.nl
tracert idem.
Dit gebeurt zowel via de wifi als bekabeld netwerk. Het lijkt erop dat het modem slechte verbinding heeft.
Stroomloos maken van het modem biedt geen oplossing.
Gaarne hulp. In verband met thuiswerken is dit geen ideale situatie. Eerder internetverbinding van Tele2 gehad en dit issue nooit gehad.

Met vriendelijke groet,
Rico

icon

Beste antwoord door ricom 4 May 2021, 20:25

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ricom 

Werkt het internet ook niet beter met een andere DNS? Bijvoorbeeld die van Google, 8.8.8.8 en 8.8.4.4?

Je kunt dit aanpassen via 192.168.1.1, menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, LAN configuratie en kijk dan onder DNS waarden. Selecteer statische DNS, vul de twee servers, toepassen en herstart je modem.

Hallo @Waqqas 

Helaas maakt dit geen verschil :(

Met vriendelijke groet,

Rico

Heb het modem naar fabrieksinstellingen hersteld, alhoewel ik geen enkele aanpassing gedaan heb met uitzondering van de google dns servers zoals hierboven geadviseerd.
De pings blijven nu stabiel. Ik vind dit toch wel vreemd hoor. Geeft geen prettig gevoel.
Laten we hopen dat het nu stabiel blijft.

Helaas. Het is weer terug. Ik word ook niet meer terug gebeld door T-Mobile. Zucht..

Gezien de hoeveelheid onderbrekingen tijdens het thuiswerken en geen actie t-mobile ben ik helaas genoodzaakt om op te zeggen. Vooral ik nu nog in de proefperiode zit. Heel jammer.

Reputatie 6

Wat ontzettend jammer om te horen @ricom! Ik had je graag geholpen in de hoop dit probleem op te lossen. Ik zie dat jij het abonnement intussen hebt beëindigd. Mocht ik jou toch nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan gerust weten!

Reputatie 3

Gezien de hoeveelheid onderbrekingen tijdens het thuiswerken en geen actie t-mobile ben ik helaas genoodzaakt om op te zeggen. Vooral ik nu nog in de proefperiode zit. Heel jammer.

Lijkt inderdaad de enige oplossing te zijn. De netwerkproblemen lijken niet opgelost te kunnen worden. Het is de afgelopen weken heel onstabiel en ze hebben nog geen flauw idee waar te zoeken, dus het kan nog wel even duren voordat er een oplossing in zicht is.

Reageer