Beantwoord

Snelheid staat er niet bij

  • 6 June 2021
  • 8 reacties
  • 140 Bekeken

Ik heb nu glasvezel 100MB maar zag na de postcode check dat nu ook 1000MB mogelijk is. 
Dat wilde ik gaan aanpassen maar dan ineens staat die hogere snelheid er niet bij…

Dan kan ik alleen kiezen voor 50 en 100 MB kiezen, dat is toch vreemd.

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 June 2021, 14:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goed dat je zo alert bent @Mark2017. Ik kan je verzekeren dat enkel de Media Converter omgewisseld moet worden. Sorry voor de verwarring, wat betreft het modem staat het verkeerd in de email: je kan gewoon hetzelfde modem behouden en wij sturen geen modem op.

Daarnaast verzeker ik je dat ik altijd gelijk heb, al is mijn vriendin het daar niet altijd mee eens. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tof dat je de overzetting graag tegemoet ziet @Mark2017, ik weet zeker dat ons eigen netwerk je zal bevallen! Nogmaals onze excuses voor het probleem met Guidion dat zich destijds heeft voortgedaan, ik schrok van toen ik het dossier doorlas. Ik kan je verzekeren dat wij sindsdien een hele hoop maatregelen hebben getroffen om de service van Guidion op peil te trekken en zij zullen, ook bij een afzegging, snel een nieuwe afspraak kunnen maken. Daar hebben wij veel aandacht aan besteed.

Mijn schatting is dat de eerst mogelijke overzetdatum 10 augustus betreft. Middels jouw gewenste datum voor de monteursafspraak bepalen wij de definitieve overzetdatum. Ik kijk ernaar uit en wij houden je op de hoogte! :relaxed:

Je sprak in je vorige mail erover dat alleen de mediaconvertor omgeruild moet worden maar in de bevestiging staat dat ook het modem omgeruild moet worden.

wat is het nu ?

Reputatie 7
Badge +4

Tof dat je de overzetting graag tegemoet ziet @Mark2017, ik weet zeker dat ons eigen netwerk je zal bevallen! Nogmaals onze excuses voor het probleem met Guidion dat zich destijds heeft voortgedaan, ik schrok van toen ik het dossier doorlas. Ik kan je verzekeren dat wij sindsdien een hele hoop maatregelen hebben getroffen om de service van Guidion op peil te trekken en zij zullen, ook bij een afzegging, snel een nieuwe afspraak kunnen maken. Daar hebben wij veel aandacht aan besteed.

Mijn schatting is dat de eerst mogelijke overzetdatum 10 augustus betreft. Middels jouw gewenste datum voor de monteursafspraak bepalen wij de definitieve overzetdatum. Ik kijk ernaar uit en wij houden je op de hoogte! :relaxed:

Hi @Mark2017,

Wat leuk dat je over wil op ons eigen netwerk! :smile: Geen zorgen, tijdens de overzetting kom je vrijwel niet zonder Internet en TV te zitten. Enkel zou het kunnen dat je op de dag van de aansluiting, tot de komst van de monteur, enkele uren zonder zit. Graag vertel ik je ook wat meer over de praktische en de contractuele kant van de overzetting.

Praktische kant

Voor de overzetting van jouw glasvezelverbinding naar ons eigen netwerk hebben wij ongeveer 2 weken nodig. Omdat je in het bezit bent van ons nieuwste modem kan je gebruik blijven maken van hetzelfde modem. Daarentegen werkt ons netwerk met een nieuwe glasvezeltechniek waarvoor een ander type Media Converter nodig is.

Voor de installatie van dit nieuwe apparaat én voor de overzetting van het glasvezelnetwerk sturen wij een installatiemonteur langs. Aan de komst van deze monteur zitten géén kosten verbonden, en ook de overzetting an sich is gratis voor jou.

Contractuele kant

De looptijd van jouw contract verandert niet, en hierdoor zou je nog na het originele jaarcontract, behoudens 1 maand opzegtermijn, op kunnen zeggen. Natuurlijk hoop ik dat niet. :wink:

Ondanks dat je overgaat naar onze hoogste snelheid van 1000 Mbit/s verandert jouw maandprijs niet. Dit komt omdat jij ook een Unlimited Mobiel abonnement bij ons hebt lopen, waardoor wij er graag voor willen zorgen dat je voor een lage prijs ongeremd van het beste internet kan genieten.


Mocht je akkoord gaan met de overzetting, dan zullen wij jou binnenkort benaderen voor de monteursafspraak. Via email en SMS houden wij je op de hoogte van de overzetdatum en de levering van het apparaat. Ik hoor het graag en vervolgens kan ik al het werk voor je in orde maken!

Ik ga akkoord met de kanttekening dat de overzetting volledig op dezelfde dag geregeld wordt. Bij onze verhuizing hebben we ruim 3 weken zonder internet/tv gezeten namelijk.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Mark2017,

Wat leuk dat je over wil op ons eigen netwerk! :smile: Geen zorgen, tijdens de overzetting kom je vrijwel niet zonder Internet en TV te zitten. Enkel zou het kunnen dat je op de dag van de aansluiting, tot de komst van de monteur, enkele uren zonder zit. Graag vertel ik je ook wat meer over de praktische en de contractuele kant van de overzetting.

Praktische kant

Voor de overzetting van jouw glasvezelverbinding naar ons eigen netwerk hebben wij ongeveer 2 weken nodig. Omdat je in het bezit bent van ons nieuwste modem kan je gebruik blijven maken van hetzelfde modem. Daarentegen werkt ons netwerk met een nieuwe glasvezeltechniek waarvoor een ander type Media Converter nodig is.

Voor de installatie van dit nieuwe apparaat én voor de overzetting van het glasvezelnetwerk sturen wij een installatiemonteur langs. Aan de komst van deze monteur zitten géén kosten verbonden, en ook de overzetting an sich is gratis voor jou.

Contractuele kant

De looptijd van jouw contract verandert niet, en hierdoor zou je nog na het originele jaarcontract, behoudens 1 maand opzegtermijn, op kunnen zeggen. Natuurlijk hoop ik dat niet. :wink:

Ondanks dat je overgaat naar onze hoogste snelheid van 1000 Mbit/s verandert jouw maandprijs niet. Dit komt omdat jij ook een Unlimited Mobiel abonnement bij ons hebt lopen, waardoor wij er graag voor willen zorgen dat je voor een lage prijs ongeremd van het beste internet kan genieten.


Mocht je akkoord gaan met de overzetting, dan zullen wij jou binnenkort benaderen voor de monteursafspraak. Via email en SMS houden wij je op de hoogte van de overzetdatum en de levering van het apparaat. Ik hoor het graag en vervolgens kan ik al het werk voor je in orde maken!

Hoi @Mark2017, wat @Waqqas zegt klopt helemaal: de technologie waar jij nu gebruik van maakt, heeft een maximale snelheid van 100 Mbit/s. Als jij een hogere snelheid wilt, kunnen wij jou omzetten naar een andere technologie. Laat je het mij weten als je dat wilt? Dan ga ik voor je aan de slag!

Beste Ginny,

 

Ik heb wel interesse in een hogere snelheid maar hoe gaat dat in zijn werk ?

Ik heb gelezen dat jullie het niet zomaar kunnen omzetten maar dat je eerst het contract opzegt en dan een nieuwe verbintenis aangaat en dat tussen opzeggen en heraansluiten een bepaalde tijd tussen kan zitten waarbij wij dan geen internet en tv hebben.

Kan jij hier meer over vertellen ?

Reputatie 6

Hoi @Mark2017, wat @Waqqas zegt klopt helemaal: de technologie waar jij nu gebruik van maakt, heeft een maximale snelheid van 100 Mbit/s. Als jij een hogere snelheid wilt, kunnen wij jou omzetten naar een andere technologie. Laat je het mij weten als je dat wilt? Dan ga ik voor je aan de slag!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mark2017 

Je zit nu op WBA waar maximaal 100 MB mogelijk is, voor 1000 MB zul je moeten worden overgezet naar ODF.

Je zou de overgang in je T-Mobile thuis account kunnen regelen, het is wel even kijken waar die optie staat 😅

Je kan ook wachten totdat een moderator reageert zodat zij de overgang voor je kunnen regelen.

De migratie van WBA naar ODF kan tot 4 weken duren.

 

Reageer