Snelheid te laag


Beste lezer,

Sinds een aantal weken geleden hebben wij besloten om ons abonnement, met als doel om de snelheid van het internet in het huishouden te verhogen, aan te passen. Het abonnement hebben wij van 20mb gewijzigd naar 100 (Fast internet). Op de website zien wij staan dat deze per 23-04-2020 is aangepast. Wij hebben inderdaad geconstateerd dat er wat is veranderd, maar niet veel. Ook na een speedtest blijkt dat mijn computer (bekabeld), maar 16 mb pakt (wat zeker niet veel is, voor het abonnement dat wij hebben gekozen). Ik heb begrepen dat bij een apparaat dat gebruik maakt van Wi-Fi, anders ligt en dus de snelheid ook anders kan zijn. Maar ik kan jullie vertellen dat er soms HELEMAAL geen internet blijkt te zijn voor deze apparaten gebruik maken van Wi-fi, en zo wel dan zijn deze heel traag.

 

Ik heb het stappenplan gevolgd om te kijken of ik zelf het probleem kon oplossen, maar helaas is dit niet het geval. En ja klopt, nog een topic met de vraag '’waarom ik niet de snelheid krijg waarvoor ik betaal’’. ik heb de andere topics gelezen, maar ook daar heb ik helaas geen antwoord kunnen vinden dat het probleem oplost.

 

Zou een medewerker mij hier mee willen helpen? Natuurlijk tips van andere klanten is altijd welkom!

Met vriendelijke groet,

 

Armin


13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @armin338 

Ik weet uit eigen ervaring dat er DSL kabels zijn die maximaal 20 Mbit aankunnen en welke modem heb je?

Wat is de maximaal haalbare snelheid op jouw adres volgens deze site?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Heb je toevallig een andere DSL kabel die je vanaf het isra naar je modem kunt aansluiten?

Haal vervolgens de modem even van het stroom en nadat hij weer opgestart is sluit een laptop aan op de modem bekabeld, en test je snelheid met de Ookla speedtest app.

Dag Waqqas,

 

Thanks voor je snelle reactie! Ik heb zojuist de modem reset, en ik moet zeggen dat de snelheid vlot ging, na testen kwam als uitkomst 80mbps! Maar nu ik de snelheid weer controleer (via Ooka) kom ik op volgende uit:

 

Computer (kabel): 40 mbps

Mobiel (wifi):  7,42 mbps.

 

Dat over DSL kabel wist ik niet, gelukkig heb ik nog één kabel hier liggen en ik zal deze uitproberen. Heeft u wellicht nog enig idee over de snelheid m.b.t. Wi-fi? Dat is bij ons namelijk heel erg traag.

 

Zodra ik het met die andere kabel heb uitgeprobeerd, laat ik het u weten.

 

 

Edit:  dit kreeg ik als resultaat via die link van je:

 

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Distributiepunt(en)

SDF, MDF

Max. Pakket

Premium

 

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

90 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

 

Modem Zyxel T-50

Reputatie 7
Badge +15

@armin338

Bij de 2,4 Ghz band zou je bij de modem of in de zelfde kamer rond de 30 Mbit van de 90 moeten halen en bij 5 GHz rond de 80 Mbit.

Is deze direct aangesloten op het ISRA zonder enige extra kabels naar andere kamers?

Wat voor een type ISRA heb je?

 

Reputatie 7
Badge +15

@armin338 .de DSL kabel is gewoon prima als deze de kabel is die je meegeleverd kreeg en is deze speedtest bekabeld gedaan of via de wifi?

Wat voor een ISRA heb je is dit de aansluiting die werd meegeleverd, een wandcontactdoos of een andere?

Bij de wandcontactdoos zorg dat enkel 2 draden zijn aangesloten rood en blauw.

Die speedtest is bekabeld gedaan. Ik heb het nogmaals gedaan, maar de uitkomst is nu wel heel anders…

 

Als ik het via mijn mobiel doe, dan is resultaat Ping 13 ms en Download 12.20 …

 

Er is maar één kabel aangesloten aan modem, en dat is de internet kabel voor mijn PC

 

Edit: Ik zal even kijken welke ISRA

Reputatie 7
Badge +15

@armin338

De ping is wel erg hoog. Maak eventueel een foto van de aansluiting in de ISRA.

Doe de testen wel via de desktop app en niet via de site.

Ik heb  van dit een foto kunnen nemen, Waqqas.

 

 

Excuses mocht het niet zo helder zijn.

Ik heb zojuist de app gedownload en geïnstalleerd.  Het geeft nu aan:

 

 

Wat goed blijkt te zijn

Reputatie 7
Badge +15

@armin338

 

Edit : ziet er goed uit! Zijn de problemen nu opgelost of is er nog wat?

Het is inderdaad opgelost, thanks Waqqas voor je geduld en info!

Reputatie 7

Hey @armin338,

Top om te lezen dat het is opgelost! Ik ben wel benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. :relaxed:

Reageer