Beantwoord

Stadia werkt niet meer


Na een jaar lang genieten van Stadia, werkt sinds gisteren het starten van games niet meer (zowel op telefoon, Chromecast als ook via de browser.) Via 4g werkt deze wel, dus het probleem ontstaat via het thuisnetwerk. De melding die ik krijg geeft aan dat dit land niet ondersteund is, terwijl Nederland hier wel onder valt.

 

ik heb geprobeerd de tcp/udp instellingen aan te passen op advies van stadia maar deze wil niet werken. 

 

ik heb een Zyxel modem en maak gebruik van een Chromecast ultra.

 

icon

Beste antwoord door Brian 9 February 2021, 13:51

Bekijk origineel

115 reacties

Reputatie 1

@Sander Begint nu wel een beetje vervelend te worden, heb net ook contact gehad met de helpdesk over dit probleem maar daar krijgt ik te horen dat ik gister heel toevallig een nieuw adres heb gekregen en dus maar moet wacht tot ik een Nederlands adres krijg. Iemand al een andere oplossing gevonden zonder over te stappen naar een andere aanbieder?

Ja een VPN gebruiken. 

@Giem hebben we het al over gehad en geprobeerd, zie hieronder:

 

Sander schreef:

Bedankt voor de snelle terugkoppelingen! De aanpassing heeft dus nog niet het gewenste effect. Ik heb van andere klanten inmiddels twee (tijdelijke) oplossing gehoord die ik hier graag deel. Mocht je niet kunnen wachten tot de officiële oplossing, dan is dit misschien een optie.

 

 

 

VPN gebruik. Als je een VPN gebruikt dan gebruikt Google die geo data om jouw locatie te beoordelen. Hierdoor zul je weer gebruik kunnen maken van de Google diensten. 

Snelheidswijziging. Door een snelheidswijziging door te voeren op je abonnement, verandert in de meeste gevallen ook je IP-adres. Mocht je ooit gedacht hebben aan een snelheidswijziging, dan is nu wellicht een mooie gelegenheid!

Hee Sander,

 

Ik kan bevestigen dat een VPN werkt maar het komt voor Stadia de performance niet ten goede omdat er altijd een wat hogere latency en eventueel beperkte snelheid aan kleeft. Hopelijk is er snel een definitieve oplossing want de timing is heel beroerd met het uitkomen van een grote game op Stadia en een lockdown :neutral_face:

 

Edit: Hoe snel wordt een snelheidswijziging doorgevoerd? Ik kan niet omhoog en wil best omlaag en daarna weer omhoog aanvragen maar als ik dan een tijd lang op 50mbit zit voor ik weer omhoog kan wordt het probleem vooral verplaatst naar de snelheid.

Reputatie 1

@Sander Bij mij werkt YouTube en NPO Start in elk geval weer. 

Hier werkt YouTube ook weer F1TV pro nog niet.

En Stadia?

Reputatie 7

Dag allen, 

 

Wat een goed nieuws, @Jhnieuwenhuis en @Giem

 

@Juleszuidwijk @lfas @JohnRoz @BaconMilkshakes @Sterremerkelbach 

 

Kunnen jullie Stadia controleren?

 

 

@Sander stadia werkt helaas nog steeds niet, met dezelfde foutmelding. 

Reputatie 1

Dag allen, 

 

Wat een goed nieuws, @Jhnieuwenhuis en @Giem

 

@Juleszuidwijk @lfas @JohnRoz @BaconMilkshakes @Sterremerkelbach 

 

Kunnen jullie Stadia controleren?

 

 

Hallo Sander,

Hier werkt zowel YouTube als Stadia nog steeds niet helaas. 

Kan het gene wat 5 dagen geleden is omgezet bij T-Mobile niet gewoon ongedaan gemaakt worden? Daar ontstonden de problemen, terwijl ik daarvoor nog alles kon doen. 

@Sander neither Stadia nor YouTube is working. Also, I asked you a question earlier in this post. Can you please reply to that?

@Sander nee… en gezien dat t nu al een week duurt, zou ik heel graag kosteloos van mijn contract afkomen. Dit is echt absurd

Dag allen, 

 

Wat een goed nieuws, @Jhnieuwenhuis en @Giem

 

@Juleszuidwijk @lfas @JohnRoz @BaconMilkshakes @Sterremerkelbach 

 

Kunnen jullie Stadia controleren?

 

 

Helaas, Stadia werkt nog steeds niet :sweat: .

Reputatie 7

Bedankt voor het controleren! Ik zal een update plaatsen, zodra ik meer weet. 

Bedankt voor het controleren! Ik zal een update plaatsen, zodra ik meer weet. 

hearing this excuse since ages now! any deadline or will you mind replying to my post in this thread?

whatsmyip.com geeft nu wel Nederland aan maar iets in de routing (vermoed ik) geeft nog steeds Belgie aan. Bijvoorbeeld duckduckgo denkt nog steeds dat ik in Belgie ben. En Stadia werkt dus nog steeds niet.

Reputatie 7

Onze welgemeende excuses voor het feit dat jullie nog met deze ongemakken te maken hebben. Dankzij ons eigen onderzoek en jullie input is er inmiddels veelvuldig contact met de eerder genoemde externe partijen om het euvel zo snel mogelijk te verhelpen. Wij kunnen op dit moment nog niet het sein brandmeester geven, maar zullen jullie onder andere hier meteen berichten als wij te horen krijgen dat alles weer zou moeten functioneren zoals jullie gewend zijn.

@Sander bedankt voor de update. Kun je enige indicatie geven over wanneer je verwacht dat het opgelost is? 

hier werkt socialclub.rockstargames.com ook nogsteeds niet.

De eerder gedeelde YouTube video van Danny Vera werkt hier ook nog altijd niet. 

Om maar niet te spreken van totaal geen stadia te kunnen spelen. Zonde, nu net mijn stadia controller binnen was en ik eindelijk op tv zou kunnen spelen. 

Volgens mij doet ie het weer, nog ff testen, anders ben ik helemaal blij!

 

@Sander stadia werkt hier weer. Bedankt voor alle hulp. Kleine tip voor de toekomst, het schept vertrouwen om perspectief of uitleg te geven. Bijvoorbeeld: we gaan vannacht een wijziging door voeren. Of: we hebben gesproken met partij x, we verwachten vandaag reactie en dan zou het opgelost moeten zijn. 

Stadia werkt bij mij ook weer

Bij mij socialclub.rockstargames.com helaas nogsteeds niet. Probleem is voor mij dus nog niet opgelost.

@Sander ik ben weer online! Alles doet het weer...

Stadia werkt hier ook weer. 

 

 

Stadia is up, thank you:)

 

Reageer