Beantwoord

Storing HIlversum sinds vrijdag 12/3: geen internet, TV en telefonie

  • 14 March 2021
  • 58 reacties
  • 2498 Bekeken

Reputatie 2

Hilversum: Sinds vrijdag 12/3 10 uur 's ochtends geen internet, TV of telefonie en ook geen enkele updates van T-.Mobile. Gistermiddag klanten service gebeld (Jeffrey) en tot de conclusie gekomen dat het signaal niet bij mij thuis doorkwam: er zou een monteur gepland gaan worden. 10 minuten laten een voicemail ontvangen “dat het toch een storing betreft, die als algemene storing wordt aangemeld”…
Sindsdien… nergens iets te lezen over de voortgang van deze storing: wat is de verwachte fix-tijd, welk issue is er etcetc: maar nee, helemaal niets. *Ik hoor of lees graag snel iets T-Mobile!!*
(de onbeperkte data (die ik al had) is slechts een doekje voor het bloeden)

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 March 2021, 15:28

Bekijk origineel

58 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mavdadel 

Er is inderdaad een storing in Hilversum, in dit topic lees je de voortgang.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Reputatie 2

Hallo Waggas, en wat is dan de update? Er wordt niets over voortgang geschreven: dit bericht stond er vrijdag ook al en is eigenlijk alleen de bevestiging dat er een storing is… wel dat is duidelijk, maar wat nu?? 

Reputatie 3

Vandaag vierde dag zonder glasvezel, zonder opgaaf van reden, zonder uitzicht op herstel.

Bedankt T-Mobile.

Nu idd dag 4 zonder tv/internet. Niet erg handig met thuiswerken…

Kan t mobile een rede en een geschatte reparatie tijd geven? 

Reputatie 3

Reactie T-Mobile via Twitter:

Er is intussen twee keer een monteur op locatie geweest, maar het probleem is nog niet gelokaliseerd. zodra er een update is, zullen we dit zo snel mogelijk in het Communitytopic plaatsen, beloofd! ^Ginny

Reputatie 3

 

Reputatie 1

Bij mij hetzelfde. Informatie voorziening is 0,0. “we houden je in dit topic op de hoogte”. Ja wij weten allemaal al dat ons internet het niet doet, en dat we maar moeten wachten tot het is opgelost. Dat is ook het enige wat verteld wordt door T-Mobile.

Heb hier vrijdag al over gebeld. Het lijkt erop alsof T-Mobile zelf ook geen idee heeft waar ze moeten zoeken. 

Oudere topics geven hetzelfde verhaal. 

Misschien een idee voor T-Mobile om te kijken of het hetzelfde probleem is als opgebracht in een voorgaand topic m.b.t. outage in Hilversum.

Daar duurde het weken voordat ze het opgelost hadden. Misschien moeten wij vast beginnen met kijken naar andere providers…  

Reputatie 3

Het gaat om “een klein deel van onze klanten in de regio Hilversum”. Ik vermoed dat het daardoor qua prioriteit ergens onderaan de stapel terechtgekomen is.

Reputatie 1

Er was een veel uitbreidere storing in de buurt, op de basisschool van mijn kinderen en een zakelijke aansluiting hiernaast (niet T-Mobile) waren ook uit de lucht. Maar die waren vrijdag wel weer online! 

Het lukt T-Mobile helaas niet om hetzelfde te doen. 

 

Er zijn diverse graafwerkzaamheden rondom de Rossinilaan, waar ook kabels worden gelegd volgens mij...

Reputatie 2

Er is zowaar een update gegeven vanmiddag om 1645 (!!): drie en een halve dag outage zonder updates… Drie dagen om te onderzoeken waar het probleem vandaan komt… en dat voor een redelijk mission-critical dienst

Je zal vanuit huis moeten werken… en afhankelijk moeten zijn van een goed werkende internet verbinding… Die unlimited data is een aardige fallback, maar iedere keer je bundel moeten activeren… tja... 

XS4All: here we come!!

Reputatie 2

Reactie T-Mobile via Twitter:

Er is intussen twee keer een monteur op locatie geweest, maar het probleem is nog niet gelokaliseerd. zodra er een update is, zullen we dit zo snel mogelijk in het Communitytopic plaatsen, beloofd! ^Ginny

Dank! En de belofte is ingewisseld. Da’s een goed begin! Ik zeg altijd in escalaties bij klanten: “communiceer, communiceer: geen nieuws is ook  nieuws, maar zeg het in elk geval, dan weet je dat eraan gewerkt wordt!”

Is het nu echt zo moeilijk uw klanten op de hoogte te houden? Als u op vaste tijdstippen, laten we voor het gemak zeggen om de 2 uur, updates geeft, scheelt dat voor mensen die momenteel meer dan gemiddeld afhankelijk zijn van uw diensten, al snel het tot-slijtens-toe in en uit pluggen van mediaconverters en utp stekkertjes. 6x per dag een krabbeltje met update, dat is toch redelijk?

We zijn weer 10 uur verder, bij ons in Hilversum werkt de glasvezel nog steeds niet. Zouden jullie wellicht hier iets over willen melden? Waarschijnlijk heeft jullie bericht dat het probleem gevonden was en de kabel gisteren in de avond gerepareerd zou worden, mensen hoop gegeven. Dingen kunnen anders lopen dan gepland, maar laat dat even horen dan, kleine moeite groot plezier. 

Jep, nog steeds niks… toch een ander probleem?

Reputatie 1

Sterker nog, er staat doodleuk op de community storing pagina dat er vandaag geen storingen bekend zijn. Ik heb gebeld, de medewerker gaf aan dat ook zij last had van een storing vannochtend dus ze kon niet goed bij mijn gegevens. (Overigens een prettig gesprek met de medewerker, mag ook gezegd worden.)

Dus we hebben maar dingen opnieuw opgestart. Hielp niet. Er werdt mij wel verteld dat de storing in Hilversum nog niet helemaal opgelost is. 

Dus hier zitten we nog, met rode lampjes, een topic dat al "beantwoord" is en een storing die volgens de storing pagina er niet is, maar wel bekend is in het T-Mobile systeem.

Reputatie 1

T-Mobile, hier ook nog steeds geen internet in postcode 1217. Vrijdag meteen gebeld en uiterlijk zaterdag zou het volgens de vriendelijke medewerker opgelost zijn.

inmiddels is het dinsdag en zitten we zonder internet en Televisies en vaste telefonie!

Maar ook zonder: slimme thermostaat, deurbel (Ring), muziek (Sonos), slimme verlichting, Alarm systeem, camera bewaking. 
Wat mij erg frustreert is TM zijn summiere  informatie voorziening en oplossings-richting/-duur!

 

kunnen jullie ons aub informeren over;

  1. Wat is het probleem?
  2. Wanneer wordt dit uiterlijk opgelost? (Thuiswerken is de norm en thuisblijven ook, zonder jullie diensten zitten we in het donker)
  3. Hoe gaan jullie dit met ons goed maken?
Reputatie 2

Ik zal dan ook maar een duit in het zakje doen: ook hier 1217 helemaal niks. Ik kan wel boos worden maar dat helpt niet. Dus ik blijf minstens 2-3 per dag bellen, ben uiterst vriendelijk tegen de helpdesk (die kunnen er ook niks aan doen) en verzoek ze te noteren dat ik uiterst ontevreden ben. Er zou eigenlijk een regeling moeten zijn waarbij je na een bepaalde tijd zonder een dergelijke dienst per direct onder het contract uit zou moeten mogen. 

Ondertussen plaats ik op Twitter en Facebook wel mijn ongenoegen, maar dan nog steeds in nette bewoordingen. Niet de monteurs en helpdeskmedewerkers moeten op hun donder krijgen maar de leidinggevenden van hun leidinggevenden. 

Reputatie 2

Ik (ook 1217) heb maar weer eens gebeld met de vrinden van ... 

Mijn verzoek (omdat ik toch wel heel erg ontevreden ben en met mij vele anderen -blijkt) om een leidinggevende te spreken kon helaas niet gehonoreerd worden om een blabla reden. De best man van de klantenservice treft geen blaam, hij of zij zijn alleen de buffer van de organisatie die verder onzixhtbaar is, laat staan de leidinggevenden.”Het probleem lijkt zich ook op het KPN netwerk voor te doen..”, maar een ETA kan men niet geven, ook een update elke 2 uur -hiervoor al geopperd- “kan niet”.. ‘K heb maar gevraagd of het in elk geval in het systeem gemeld kan worden...

TM heeft het punt van onprofessioneel, beschamend, inadequaat en incapabel bij mij al gepasseerd. Hoe kan een dergelijke mission critical dienst er zo lang uitliggen, zonder goede voortgangs communicatie?

Ik ben nog geen jaar lid van TM, maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd (en ik ben verre van kaal) dat ik van KPN ben overgestapt: was ook niet zaligmakend, maar ik heb de afgelopen 8-9 maanden meer storingen en issues gehad met TM dan in de +20 jaar bij KPN.. Derhalve nogmaals: XS4ALL: ik kom er -weer- aan.

Houdt moed folks!!

 

Reputatie 1

Na al deze dagen ben ik maar op zoek naar een alternatief. Wie weet waar je goed kan vergelijken tussen de diverse providers? Het gaat mij met name om TV: wij hebben door het hele huis UTP kabels liggen, dus ik moet en zal bij set top boxen blijven die via UTP verbinden…

Reputatie 1

Na al deze dagen ben ik maar op zoek naar een alternatief. Wie weet waar je goed kan vergelijken tussen de diverse providers? Het gaat mij met name om TV: wij hebben door het hele huis UTP kabels liggen, dus ik moet en zal bij set top boxen blijven die via UTP verbinden…


De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: Wat kijk je nog allemaal voor TV? Als het met name de Nederlands zenders zijn, dan is NLZIET een goed alternatief met apps op zowel Smart TVs als andere devices (of even een chromecast/Apple TV aanschaffen). Met NLZIET ben je niet afhankelijk van een internet provider. 
verder is het TV platform van KPN prima, Ziggo’s levert alleen in de hogere abonnementen een Mediabox Next die snel en zuinig is (regulier box verbruikt in stand-by nog steeds 40watt en is notoire traag).

verder heeft Canal Digital nog een TV propositie.

 

Reputatie 1

Inmiddels update gezien op de storingspagina. Maar in dit topic  blijft het verdacht stil? @Waqqas 

 

Hilversum

 

Update [13:11] Onze monteur is op locatie om het probleem te herstellen. De monteur zal hier een paar uur bezig zijn met het onderzoek. Updates volgen!

 

Het monteursteam heeft gisteravond geen problemen gevonden op locatie. Er staat nu een verzoek uit om naar een andere locatie te gaan. Meer updates zullen volgen. Excuses voor het ongemak!

 

Reputatie 3

 

Reputatie 1

 

Zo staat het bij mij als sinds vrijdag, bij het doorklikken naar netwerkstoringen staat het er pas.

Reputatie 3
  • Hoe kan ik compensatie krijgen?

    Is er een netwerkstoring geweest die langer duurde dan 12 uur? Dan kun je via een online formulier compensatie aanvragen. We zetten het formulier online als dat het geval is.

    https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/storing

     

Reputatie 3

 

Reageer