Beantwoord

T-Mobile mail ophalen via POP3 Gmail


Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Hallo,

Vanaf 14 juli is het niet meer mogelijk om via GMail mijn mail van T-Mobile op te halen via pop3.t-mobilethuis.nl. Ik gebruik hiervoor onderstaande gegevens:

 

Inlognaam: Mijn T-Mobile mail adres

Wachtwoord: Mijn T-Mobile mail wachtwoord

POP3 server: pop3.t-mobilethuis.nl

Poort: 995

Beveiliging: SSL

 

Bovenstaande heeft jaren goed gewerkt maar nu opeens niet meer. Is er iets veranderd aan de POP3 server configuratie van T-Mobile? Op de T-Mobile (community) site kan ik daar niets van vinden. Of wordt TLS nu afgedwongen en wordt SSL niet meer ondersteund?

 

Dank.

 

Bernard

icon

Beste antwoord door Brian 3 February 2021, 16:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Spaer 

Gebruik je nog wel hetzelfde apparaat/toestel? Emails via de POP3 server worden bewaard op één apparaat en zijn dus niet in te zien op andere apparaten.

Reputatie 2

Bij mij staat de instelling op SSL/TLS. Misschien dat eens proberen ?

@Waqqas 

Je kan er in de Gmail app voor kiezen om de mail op de server te laten staan. Zo kan je ze ook met een ander apparaat lezen.

Reputatie 2

Hallo @Spaer 

Gebruik je nog wel hetzelfde apparaat/toestel? Emails via de POP3 server worden bewaard op één apparaat en zijn dus niet in te zien op andere apparaten.


De T-Mobile mail wordt vanuit GMail (via Settings → “Accounts and Imports”) via de POP3 server opgehaald.

 

Alle T-Mobile mail gaat daardoor altijd naar mijn GMail account. Via GMail kan ik alle mail (Van GMail en T-Mobile) op al mijn apparaten benaderen.

 

Na het invullen van onderstaande gegevens:

 

Inlognaam: Mijn T-Mobile mail adres

Wachtwoord: Mijn T-Mobile mail wachtwoord

POP3 server: pop3.t-mobilethuis.nl

Poort: 995

Beveiliging: SSL

Instellingen T-Mobile POP3 account in GMail

Krijg ik onderstaande foutmelding vanuit GMail:

Foutmelding in GMail na bevestigen T-Mobile account gegevens

Dit werkt vanaf 14 juli niet meer. Het heeft daarvoor altijd goed gewerkt. Wachtwoorden zijn in de tussentijd nooit veranderd of verlopen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Spaer,

Slim dat je het probleem hier aankaart! Weet je zeker dat er niets is veranderd in jouw netwerk of in de computerinstellingen op (of vlak voor) 14 juni? Heb je bijvoorbeeld een nieuw programma op de computer geïnstalleerd? Aan onze kant is er namelijk niets veranderd. Op onze site hebben wij geen standaard handleiding voor Gmail, maar ik verwijs je wel graag naar de volgende pagina: e-mail instellingen. Onderaan de pagina vind je namelijk een aantal alternatieve poorten, en ik zou je graag aanraden om poort 993, en ook de andere alternatieven te proberen. Indien dit niet de oplossing is, raad ik je aan om het wachtwoord van jouw webmail te wijzigen. Dat kan op deze pagina: wachtwoord e-mail wijzigen. Hopelijk ontvang ik snel weer mailtjes van mijn favoriete pen pal! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 2

Probeer het eens met poort 110 i.p.v, 995 zonder vinkje bij SSL beveiliging.

Reputatie 2

Hi @Spaer,

Slim dat je het probleem hier aankaart! Weet je zeker dat er niets is veranderd in jouw netwerk of in de computerinstellingen op (of vlak voor) 14 juni? Heb je bijvoorbeeld een nieuw programma op de computer geïnstalleerd? Aan onze kant is er namelijk niets veranderd. Op onze site hebben wij geen standaard handleiding voor Gmail, maar ik verwijs je wel graag naar de volgende pagina: e-mail instellingen. Onderaan de pagina vind je namelijk een aantal alternatieve poorten, en ik zou je graag aanraden om poort 993, en ook de andere alternatieven te proberen. Indien dit niet de oplossing is, raad ik je aan om het wachtwoord van jouw webmail te wijzigen. Dat kan op deze pagina: wachtwoord e-mail wijzigen. Hopelijk ontvang ik snel weer mailtjes van mijn favoriete pen pal! :stuck_out_tongue_winking_eye:


Om er zeker van te zijn dat het wachtwoord onjuist is heb ik deze zojuist aangepast. Door in te loggen op https://mail.t-mobilethuis.nl heb ik getest of dit aangepaste wachtwoord functioneert. En dat werkt!

Hierna heb ik alle poorten gebruikt die via GMail te kiezen zijn (110, 143, 993, 995, 1110, 2221) voor zowel een verbinding mét als zonder SSL. Met geen enkele combinatie kreeg ik toegang tot de POP3 server van T-Mobile.

Het lijkt hierdoor aan de GMail kant te zitten maar daar heb ik geen enkele invloed op, naast de POP3 configuratie.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben met GMail?

Reputatie 2

Ik gebruik  de gmail app op mijn telefoon. Maar daarmee benader ik rechtstreeks de t-mobile server. Ik laat dus niet de t=mobile mail door gmail importeren.

Reputatie 2

Hoi,

Ik heb *precies* hetzelfde probleem (ook sinds 14 juli) bij Gmail.

Reputatie 7
Badge +3

@Schraper 

Denk dat iets meer dan een week geleden ook een issue had met mijn Thunderbird app op mijn PC, die plotseling geen toegang meer had tot mijn Gmail account.

Bleek dat Google de Thunderbird mail applicatie had aangemerkt als “untrusted apps” die toegang hadden tot mijn account.

Door eenvoudig aan te geven binnen het account dat je “untrusted apps” toestaat, was mijn probleem opgelost.

Webpagina van Google voor minder goed beveiligde apps 

Reputatie 2

@Schraper

Denk dat iets meer dan een week geleden ook een issue had met mijn Thunderbird app op mijn PC, die plotseling geen toegang meer had tot mijn Gmail account.

Bleek dat Google de Thunderbird mail applicatie had aangemerkt als “untrusted apps” die toegang hadden tot mijn account.

Door eenvoudig aan te geven binnen het account dat je “untrusted apps” toestaat, was mijn probleem opgelost.

Webpagina van Google voor minder goed beveiligde apps 


Hoi Pieter, dank voor de link. In mijn situatie is het precies omgekeerd. GMail kan niet de mail van T-Mobile ophalen via POP3. GMail geeft aan dat de POP3 server van T-Mobile de verbinding niet accepteert; GMail kan dus geen verbinding opzetten met de T-Mobile POP3 server.

 

Ik ga verder met zoeken. Als ik het heb gevonden zal ik dat hier posten.

Reputatie 7
Badge +3

@Spaer 

Haal hier alle mails via POP op naar mijn eMail client Thunderbird, zo ook voor TM.

Heb net even wat lopen testen in Thunderbird voor zowel mail.t-mobilethuis.nl als pop3.t-mobilethuis.nl, beide werken in Thunderbird zonder klagen.

Toen ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken, om een extra import van mijn TM mailbox naar Gmail te laten lopen. Deze krijg ik dus ook niet aan de praat, voor zowel het mail. als het pop3. gebeuren.

Als ik alles ingevuld heb, zoals paswoord en email adres, lijkt hij in te willen loggen. Maar na ongeveer 15 seconden keert hij terug naar hetzelfde scherm, zonder ook maar een foutmelding te laten zien.

 

 

Dus ik begrijp je probleem nu, is bij mij te reproduceren.

De vraag is nu alleen, waar gaat het mis. Dat zouden ze op de mailserver van TMT moeten kunnen achterhalen. Mislukte logins vanuit Gmail o.i.d.

Reputatie 3

Aanvulling: Ik heb hier hetzelfde probleem. Ik zag in Google dat het een aantal dagen niet gelukt was de mail van T-Mobile op te halen en vervolgens heb ik in Google het T-Mobile account opnieuw willen toevoegen maar dat lukt alsmaar niet. Het lijkt alsof er een firewall tussen staat die aanmeldpogingen van Google blokkeert.

Reputatie 2

De vraag is nu waar het probleem zit. Gaat er iets mis aan (1) de GMail/Google kant of aan (2) de T-Mobile Thuis kant? Het kan ook beiden zijn als T-Mobile Thuis configuraties heeft aangepast waar de standaard GMail import settings niet mee kunnen omgaan.

Reputatie 3

Ik heb ook een zakelijk Google account, daar werkt het ook niet. Ik heb gechat met Google Cloud Support, zij raden aan de logs van de pop3 server te bekijken.

Reputatie 1

Bij mij werkt het ook al ruim een week niet meer. Raar dat dit topic als beantwoord is gemarkeerd want het “antwoord” heeft niets met dit probleem te maken...

Reputatie 2

Het is inderdaad onterecht dat dit topic als “beantwoord” is gemarkeerd. Het antwoord van @Pieter_B is een antwoord op een andere vraag. Mijn vraag is hiermee zeker niet beantwoord.

Ik wil via GMail de mail ophalen van de T-Mobile POP3 server. Dat lukt sinds 14 juli niet meer.

Het antwoord van @Pieter_B gaat over het ophalen van mail van de GMail server via een mail client applicatie zoals Thunderbird. Dat is precies de andere kant op.

Mijn vraag heb ik ook duidelijk willen maken in onderstaande plaat die ik eerder heb gepost.

Hoe kan het label “beantwoord” van dit topic worden verwijderd?

Reputatie 7
Badge +3

@Spaer 

Alleen moderators kunnen een antwoord/reactie aanmerken als beantwoord, dus ik denk dat men iets te optimistisch is geweest.

Probleem heb je duidelijk aangegeven, maar ook ervaren door meerdere gebruikers (incl mijzelf).

Denk dat de moderator navraag moet doen bij de afdeling die het beheer heeft over de mailserver van TMT, om uit te zoeken of er aanvragen/inlogs worden afgewezen vanuit Google/Gmail servers.

 

Reputatie 7

En dat ga ik doen: navraag bij de beheer afdeling van e-mail. Bedankt @Spaer, ik heb jouw ‘visual’ gebruikt in de uitleg. Ik ben benieuwd!

 

Ik zal ook het topic weer markeren als ‘onbeantwoord'.  :yum:

Reputatie 2

En dat ga ik doen: navraag bij de beheer afdeling van e-mail. Bedankt @Spaer, ik heb jouw ‘visual’ gebruikt in de uitleg. Ik ben benieuwd!

 

Ik zal ook het topic weer markeren als ‘onbeantwoord'.  :yum:


Bedankt Sander dat je de vraag op “onbeantwoord” hebt gezet! 👍 Ik ben ook heel benieuwd waar het probleem zit.

Reputatie 2

Ook ik loop tegen hetzelfde aan, preceis met dezelfde instellingen. Ik ben benieuwd naar een oplossing, mis zo de meldingen over onderhoud aan het netwerk en zo...

Reputatie 7

Hey @Spaer & @rctroodt,

Bedankt voor het signaleren en doorgeven van dit probleem! Zodra er een update volgt van onze techneuten dan delen we dat graag met jullie in dit topic. :smiley:

Reputatie 2

Bedankt voor deze terugkoppeling! 👍 Ik wacht het resultaat van jullie onderzoek af.

Reputatie 1

Bedankt. hetzelfde probleem hier. Ik kan sinds 14 juli geen e-mail ophalen van mijn T-mobile-account op Gmail pop3.

Vooruitblikkend naar de fix

Reputatie 1

  geen nieuws over dit? heeft iemand te weten komen van de fix?

Reputatie 7

Hi @Spaer@Arnaud.Gouder@Pieter_B@Thuisprutser@Phrenetic@rctroodt en @gianluca105,

 

Ik krijg zojuist de update dat we iets aangepast hebben waarvan we verwachten dat dit de oplossing is. Willen jullie controleren of je nu weer e-mails kunt versturen/ophalen?

 

PS. Ik heb het topic weer op beantwoord gezet. Als blijkt dat het niet de oplossing was, pas ik het weer aan.