Beantwoord

T-Mobile mail ophalen via POP3 Gmail


Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Hallo,

Vanaf 14 juli is het niet meer mogelijk om via GMail mijn mail van T-Mobile op te halen via pop3.t-mobilethuis.nl. Ik gebruik hiervoor onderstaande gegevens:

 

Inlognaam: Mijn T-Mobile mail adres

Wachtwoord: Mijn T-Mobile mail wachtwoord

POP3 server: pop3.t-mobilethuis.nl

Poort: 995

Beveiliging: SSL

 

Bovenstaande heeft jaren goed gewerkt maar nu opeens niet meer. Is er iets veranderd aan de POP3 server configuratie van T-Mobile? Op de T-Mobile (community) site kan ik daar niets van vinden. Of wordt TLS nu afgedwongen en wordt SSL niet meer ondersteund?

 

Dank.

 

Bernard

icon

Beste antwoord door Brian 3 February 2021, 16:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 7

Hi all, we hebben zojuist een centraal topic aangemaakt rond de problemen met het verzenden en versturen van e-mail. We houden jullie in dit topic op de hoogte. Bedankt voor de meldingen en de aanvullende informatie die jullie al gedeeld hebben!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Spaer, zou je mij het e-mailadres willen toesturen waarmee je tegen hetzelfde probleem aanloopt? Dan voeg ik je toe aan het bestaande ticket zodat iedereen spoedig een fix kan verwachten! 😄

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw e-mailadres?

Reputatie 2

Super dat het probleem onderzocht wordt door jullie IT'ers 👍 Ik loop tegen dezelfde problemen aan. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Phrenetic, @Arnaud.Gouder en @gianluca105, het incident is nu formeel aangemeld en zal door onze IT’ers in behandeling worden genomen. Zouden jullie mij alle drie een privébericht willen sturen met daarin het e-mailadres waar het omgaat? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, onze specialist gaat hiermee aan de slag zodat alles weer werkt zoals het hoort. Zodra het verholpen is, ontvangen jullie een update.

Reputatie 1

Yes same here, I cannot retrive messages since Jan 25th

Reputatie 2

Dit probleem speelt sinds gister (25-1) weer. Nu een probleem met een SSL certificaat. In de Gmail staat de volgende melding: 

Server returned error "SSL error: Certificate 1 of the best path has been revoked"


Ik heb ditzelfde probleem ook. Zou fijn zijn als het snel opgelost wordt...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Phrenetic, top dat je het meldt! 

Ik heb meteen nagevraagd hoe dit nu op te lossen is en hoop hier morgen op terug te kunnen komen.

Reputatie 1

Dit probleem speelt sinds gister (25-1) weer. Nu een probleem met een SSL certificaat. In de Gmail staat de volgende melding: 

Server returned error "SSL error: Certificate 1 of the best path has been revoked"

Reputatie 7

Yes! Jullie bedankt voor het melden. Zo hebben jullie het voor elkaar en voor vele andere klanten gefixed! :sunglasses:

Reputatie 2

Top! Het werkt weer 👍 Heel fijn dat jullie het probleem hebben opgelost. Dank jullie wel 😀

Reputatie 3

Werkt weer, tnx!

(Ik denk altijd dat ik de enige ben die zo'n functie gebruikt maar dat valt dus wel mee)

Reputatie 2

Top! “Mail fetched”

Reputatie 1

Ja, het werkt weer! Bedankt voor het oppakken van het probleem.

Reputatie 1

Ja, het werkt nu.
Bedankt!!!

Reputatie 7

Hi @Spaer@Arnaud.Gouder@Pieter_B@Thuisprutser@Phrenetic@rctroodt en @gianluca105,

 

Ik krijg zojuist de update dat we iets aangepast hebben waarvan we verwachten dat dit de oplossing is. Willen jullie controleren of je nu weer e-mails kunt versturen/ophalen?

 

PS. Ik heb het topic weer op beantwoord gezet. Als blijkt dat het niet de oplossing was, pas ik het weer aan. 

Reputatie 1

  geen nieuws over dit? heeft iemand te weten komen van de fix?

Reputatie 1

Bedankt. hetzelfde probleem hier. Ik kan sinds 14 juli geen e-mail ophalen van mijn T-mobile-account op Gmail pop3.

Vooruitblikkend naar de fix

Reputatie 2

Bedankt voor deze terugkoppeling! 👍 Ik wacht het resultaat van jullie onderzoek af.

Reputatie 7

Hey @Spaer & @rctroodt,

Bedankt voor het signaleren en doorgeven van dit probleem! Zodra er een update volgt van onze techneuten dan delen we dat graag met jullie in dit topic. :smiley:

Reputatie 2

Ook ik loop tegen hetzelfde aan, preceis met dezelfde instellingen. Ik ben benieuwd naar een oplossing, mis zo de meldingen over onderhoud aan het netwerk en zo...

Reputatie 2

En dat ga ik doen: navraag bij de beheer afdeling van e-mail. Bedankt @Spaer, ik heb jouw ‘visual’ gebruikt in de uitleg. Ik ben benieuwd!

 

Ik zal ook het topic weer markeren als ‘onbeantwoord'.  :yum:


Bedankt Sander dat je de vraag op “onbeantwoord” hebt gezet! 👍 Ik ben ook heel benieuwd waar het probleem zit.

Reputatie 7

En dat ga ik doen: navraag bij de beheer afdeling van e-mail. Bedankt @Spaer, ik heb jouw ‘visual’ gebruikt in de uitleg. Ik ben benieuwd!

 

Ik zal ook het topic weer markeren als ‘onbeantwoord'.  :yum:

Reputatie 7
Badge +3

@Spaer 

Alleen moderators kunnen een antwoord/reactie aanmerken als beantwoord, dus ik denk dat men iets te optimistisch is geweest.

Probleem heb je duidelijk aangegeven, maar ook ervaren door meerdere gebruikers (incl mijzelf).

Denk dat de moderator navraag moet doen bij de afdeling die het beheer heeft over de mailserver van TMT, om uit te zoeken of er aanvragen/inlogs worden afgewezen vanuit Google/Gmail servers.

 

Reputatie 2

Het is inderdaad onterecht dat dit topic als “beantwoord” is gemarkeerd. Het antwoord van @Pieter_B is een antwoord op een andere vraag. Mijn vraag is hiermee zeker niet beantwoord.

Ik wil via GMail de mail ophalen van de T-Mobile POP3 server. Dat lukt sinds 14 juli niet meer.

Het antwoord van @Pieter_B gaat over het ophalen van mail van de GMail server via een mail client applicatie zoals Thunderbird. Dat is precies de andere kant op.

Mijn vraag heb ik ook duidelijk willen maken in onderstaande plaat die ik eerder heb gepost.

Hoe kan het label “beantwoord” van dit topic worden verwijderd?