Beantwoord

T-Mobile Thuis na dag traag

  • 21 August 2020
  • 12 reacties
  • 267 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds een maand T-Mobile Thuis. Systeem bestaat uit: Asus router ingesteld als Access Point, Switch Netgear GS105E en Deco M5 set in Access Point mode. Voorheen, met Ziggo, werkte dit prima. Sinds T-Mobile Thuis werkt het een aantal dagen (of uren) goed maar daarna is het waardeloos. Dan weer wel een minuut verbinding, dan weer geen verbinding. Geprobeerd: Asus er tussen uit i.v.m vermoeden van IGMP maar dat maakt niets uit. TV-kastje, rechtstreeks aangesloten op het T-Mobile modem, blijft werken. Alleen het T-Mobile modem/router van de stroom afhalen helpt. 

Volgens T-Mobile is de verbinding goed. Wat kan dit zijn?

icon

Beste antwoord door TechRacing93 25 August 2020, 08:24

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ritavk 

Er lijkt ergens een conflict te ontstaan, wat je kunt doen is je netwerk apparatuur verwijderen dus switch, Deco en Asus en dan één voor één aansluiten om te zien wanneer de problemen optreden.

PS mijn mijn vermoeden gaat naar de Deco en Asus maar die is al geprobeerd zeg je. Kijk het maar even na.

Hallo Waggas,

Dank je voor je reactie. Maar wat voor conflict bedoel je dan? Een en ander werkte perfect onder Ziggo. Dus dan zou ik daar een conflict ook bemerkt moeten hebben?

 

Reputatie 7
Badge +15

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat er meerdere apparaten zijn met dezelfde default gateway namelijk 192.168.1.1.

Ziggo had misschien een heel ander ip om de interface te benaderen.

Ziggo was inderdaad 192.168.178.1. Maar zowel Asus als Deco staan als Access Point ingesteld, zijn dus geen gateway. Dus wat zou er dan nog op 192.168.1.1 moeten staan?

Reputatie 7
Badge +15

Ik ben er ook niet helemaal zeker van maar zonder Asus had je al geprobeerd zei je. Haal de TP link Deco eens weg en bekijk het dan.

@Waqqas Het is inderdaad de Deco M5 die blijkbaar niet combineert met de Zyxel router. Vind ik wel vreemd want staat gewoon in Access Point mode. Er zitten nu tijdelijk 3x WAC510 van Netgear in en tot nu toe stabiel. Nieuwe vraag: is er van Zyxel een Mesh set of Access Points (met Ethernet Backhaul) die samenwerken met de T-mobile router (VMG8825-T50)? Of aanbevolen van andere merken? Prijs max 250,- ongeveer

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ritavk 

Je kan de TP-LINK Deco wel werkend krijgen dan hoef je geen andere aankopen te doen 👍 (hoop ik)

Als je inlogt op de interface van de TP-LINK zie je dan ergens IP 192.168.1.1 bij advanced > LAN IP of ergens anders? Indien je die zit verander hem eens naar 192.168.5.1 en sluit hem dan eens aan.

Hallo @Waqqas, zoals al gemeld: ze staan op access point, dan heb je geen in te stellen IP!  Daarom is het zo vreemd dat het niet samenwerkt met het T-mobile modem. Dus als je nog suggesties hebt voor compatible Zyxel Mesh apparaten dan houd ik me aanbevolen!

Reputatie 6
Badge +3

Hi @ritavk 

T-Mobile heeft zelf een Mesh oplossing voor het Zyxel modem: 

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-plus

 

Je kan ook eens proberen alleen de Deco’s aan te sluiten zonder de Netgear en Asus. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Volgens mij heeft de WiFi Plus van T-Mobile geen extra internet poorten.

Reputatie 6
Badge +3

Volgens de specs wel :) 

Technische specificaties

  • Type: Zyxel WAP6807 
  • Wifisnelheid: 1700 Mbit/s of 5GHz en 300 Mbit/s op 2.4 GHz 
  • Afmeting: 14 x 16 x 3 cm 
  • LAN-poorten: 2 
  • Wifi Standaard: 802.11ac 
  • MU-MIMO: Ja 
  • Beamforming: Ja
Reputatie 7
Badge +15

Oh oke, wist ik niet :)

Reageer