Beantwoord

Thuis glasvezel icm mikrotik rb3011


Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hoi, wil mijn modem vervangen door een eigen modem de mikrotik rb3011.

Nu heb ik op ether1 vlan 300 gekoppeld en daar ook de dhcp client gezet, vooralsnog zonder firewall regels. 

Mijn probleem is dat ik momenteel  met de Mikrotik nog geen IP adres vanuit mijn dhcp client krijg op Ether1, welk is aangesloten aan de mediaconverter van Tmobile.

Ik heb netjes vlan 300 geconfigureerd..

Iemand enig idee/suggestie? of configuratie welk ik over kan nemen?

wat me ook opvalt, zodra ik mijn oude tmobile modem weer tussen doet, heeft deze ook moeite om verbinding te krijgen, maar na converter en modem 2x te herstarten werkt het meestal weer...

icon

Beste antwoord door mdanielsnl 29 March 2021, 15:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Geprobeerd om het MAC adres van de tmobile modem te spoofen in de Microtik.?

Ik heb ondervonden dat mijn Zyxel modem in no time een IP heeft maar als ik mijn Microtik Hex RB750Gr aansluit het nogal moeite kost om te verbinden. Het IP bevind zich dan in een heel andere range dan de Zyxel had.

Helaas nog geen mogelijkheid gehad om dit zelf toe te passen en testen. (geen prio)

Reputatie 1

Bedankt, ga dit even proberen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Drwoo, is het gelukt met de tip van @yalerta? Zo niet, laat het weten, dan pakken we het samen verder op! 

Reputatie 1

Ga dit morgen oppakken. Kijken of ik al wat verder kom

Reputatie 1

Helaas het spoofen bied geen oplossing. Na 30min nog steeds geen ip.. 

Als ik gelijk achter de zyxel modem doet, werkt alles als een zonnetje.. Maar wel toch echt de zyxel modem vervangen.. 

 

Heb nu ook het vernieuw tv platform, dus vlan technisch zou het allemaal niet zo moeilijk moeten zijn... 

Reputatie 1

Heb je geprobeerd dhcp client option 60 mee te geven aan je dhcp lease request ?

name: option60-vendorclass
code: 60
Value: 'IPTV_RG'

en dit alles natuurlijk op vlan300

 

Reputatie 1

Is option 60 niet alleen voor iptv? Gaat al mis bij normaal ip adres opvragen om te kunnen internetten.. 

Reputatie 1

Zonder deze optie aan krijg ik geen ip op mijn mikrotik. Het proberen waard lijkt me.

Reputatie 1

Inderdaad dchp option60 loste het probleem op! Dank @mdanielsnl 

 

kan iemand mij helpen met een voorbeeld configuratie voor de mikrotik rb3011

 

alvast bedankt 

 

ad    adval40

Reageer