Beantwoord

tmobile glasvezel icm xbox one x trage ergernis

  • 31 January 2021
  • 8 reacties
  • 343 Bekeken

Ter info tmobile thuis glas 1000 /1000

alles bedraad cat5 

modem rechtstreeks op de xbox one x

alle poorten staan open naar de xbox one x

vanuit tmobile modem veranderd glasvezel bij centrale port switch gedaan en nog zijn snelheden klote

 

download ik bv een game van 80 gig duurt dat zo lang dat ik eraan zit te denken om over te stappen 

Neem ik mijn box mee naar mijn kameraad download ik wel snel 

heb andere poorten in de modem gebruikt. En ook achter de modem heb ik geen andere modem

 

 

ik denk zelf dat t mobile dat knijpt op een of de andere manier want doenloads met films en speedtest haal ik 5 600 mn makkelijk das het rare en de xbox bij mijn maat aansluiten levert ook geen beperkingen op

icon

Beste antwoord door Boris 4 February 2021, 11:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Frikadel 

Controleer de snelheid eens met een laptop direct aangesloten op de modem met minimaal een CAT5e kabel via de Ookla speedtest desktop app. CAT5 is voor 100 MB volgens mij.

Welke snelheid haal je dan?

 

Op diezelfde port en kabel download ik probleemloos films met snelheden van 6 700 800 mb stabiel

 

op de box heel wisselen van 700 kb je leest het goed kb naar 30 mb dan weer 8 dan 200mb maar nooit hoger of stabiel

uiteraard nieuwe kabels geprobeerd en andere poorten maar geen success tot nu toe

Lijkt of tmobile die snelheden van de xbox ‘ knijpt’

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Frikadel 

Zou mij geen reden kunnen voorstellen, dat TMT snelheden ‘knijpt’ van bepaalde devices zoals bijv. je XBox. Wat zou daar ‘de boze’ reden van kunnen zijn volgens jou?

Bij een downlaod zijn er meerdere punten welke jouw doorvoor bepalen;

  1. Je thuisnetwerk
  2. TMT netwerk
  3. De server waar je de downloads vandaan haalt <<<« !!!!!!!

Wat ik uit je verhaal opmaak is, dat als je bij iemand anders diezelfde XBox aansluit en dezelfde download start, alles wel snel is?

De grootste snelheids bepaler is denk ik de server waar je download staat, zeker bij meerdere downloads door andere mensen. Daarbij zal die server gaan ‘knijpen’, om iedereen zijn deel van hun bandbreedte te geven voor de download. En zoals je al aangeeft, soms is het traag en soms is het wel redelijk goed.

Heb je ook al contact gehad met de server provider die deze downloads aanbied?

Dus op welk moment van de dag ik download is het nooit goed dat is apart

 

ik test dingen logischerwijs dus alleen de xbox zit aan de modem en de rest van mijn thuisnetwerk is afgekoppeld op diezelfde kabel download ik wel snel via de laptop

leg het mij maar uit

modem vervangen media converter ook op andere poort in de centrale 

en voor ik tmobile had heb ik nooit problemen gehad

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Frikadel 

Voelt nu toch een beetje aan als misschien toch een ‘routing’ issue, waarbij dus blijkbaar niet de snelste / kortste weg naar je server is opgezet.

Ik zou voor deze issue even wachten tot er eventueel een moderator van TMT dit topic oppikt, zodat die wat dieper kan kijken als ons medeklanten.

Ik wacht even af dank u voor het proberen mee te denken

Reputatie 7

Hoi @Frikadel (goede username overigens! 😊),

Bedankt voor je bericht! Wat @Pieter_B zegt klopt als een bus; wij zullen de snelheid naar een apparaat als de Xbox nooit knijpen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij geen problemen ondervindt bij het downloaden. Ik heb vanzelfsprekend meteen de verbinding bekeken vanaf onze kant en er is wel iets wat mij opvalt.

Ik zie twee apparaten verbonden op de tweede LAN poort, waarbij één daarvan problemen geeft. Het gaat om het apparaat met een MAC-adres wat eindigt op :f6:f2. Zou je deze opnieuw willen koppelen. Ik heb een vermoeden dat dit helpt. 

Ook zie ik dat het modem al een lange tijd aanstaat. Soms wil het dan echt helpen om een reset van het modem te doen (link is klikbaar). Laat je weten of dat al verbetering geeft? Ik hoor het graag van je! 

Reageer