Beantwoord

Traag internet

  • 6 February 2018
  • 37 reacties
  • 2872 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 25 reacties
Ik zit al een hele tijd met een situatie wat zich niet op schijnt te lossen.
Het internet is traag om de haverklap valt mijn WiFi verbinding uit wel steeds van korte duur.
Jullie kunnen wel invullen als je bezig bent met iets op je iPad dat dan alles er uit vliegt.
De tv heeft ook haperingen ook diverse malen aangegeven bij de servicedienst. Elke keer als ik bel moest ik het kastje er uittrekken of HDMI kabel vervangen. Zelfs elke dag om ongeveer 16.00 uur begon altijd het geluid van de radio te stotteren. Ik wil wel zeggen dat ze mij altijd keurig ter woord stonden. Totdat ik zag dat er een nieuwe aanbieding was van internet 750 mbits. Het werd aangesloten en toen dacht ik even een speedcontrole doen. Maar wat dacht je bekabeld op de laptop 50 a 60 mbits. Weer aan de bel ik moest een speedcontrole opsturen. Daar op kwam er een monteur die de oplossing ook niet heeft gevonden. Het lag in iedergeval niet bij mij thuis. Dus nou morgen wordt het weer vijf dagen verder en ik moet denk ik maar gewoon afwachten. Ik wordt hier wel behoorlijk sjaggerijnig en moe van. Hoelang moet ik mijn geduld nog bewaren.
icon

Beste antwoord door Sterre 8 February 2018, 13:49

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Hallo beek47,

Balen zeg dat het allemaal niet werkt.
50 mbit bekabeld op de laptop is natuurlijk niet de bedoeling. heb je ook de wifi uitgeschakeld op dat moment ? niet de 750 halen komt zelden voor (bekabeld) en in de meeste gevallen komt dit dan door een slechte netwerk kaart in de computer zoals de atheros. of het komt door een te hoge demping op de lijn maar dan hadden ze dat wel gezegd.

zou je eens kunnen testen in veilige modes en zorgen dat de wifi uit staat ?
Hallo Hidden,

Inderdaad had ik de WiFi uit geschakeld, er is een monteur geweest ook alles geprobeerd nieuwe modem en hij kwam ook niet verder dan die 50 mbits. Hij heeft het weer uit handen gegeven dus maar weer afwachten.

Dankjewel voor de reactie
Reputatie 7
Hi beek47!

Hier jouw verlosser, de boodschapbrenger vanuit T-Mobile! Onze technische dienst heeft het onderzocht en meldt het probleem gevonden te hebben. Jouw kabel laat slechts 100 Mbps toe, dan haal je inderdaad de snelheid van 750 Mbps niet. Ook kan het zijn, net als wat Hidden.nld aangaf, dat het apparaat waarop jij van het internet gebruikmaakt, deze snelheid niet aankan. Ook dan haal je geen 750 Mbps. Ik raad je dus in eerste instantie aan om de kabel te vervangen naar een die meer snelheid dan 100 Mbps aankan. Mocht je dan nog geen hogere snelheid krijgen, trek gerust weer in de bel! Ik kan dan de technische dienst vragen het verder te onderzoeken.
Hallo,

En is dat nou hersteld dan, want volgens de monteur lag de fout niet bij mij thuis.
En ik heb net een speedcontrole gedaan niet bekabeld. En ik kom niet hoger dan 37.50 mbits download en upload 26 mbits dat lijkt me toch niet goed. Dat is via WiFi.
En bekabeld geeft hij 35.31 mbits download en 85.53 upload
Reputatie 7
Hi beek47, ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact op hebt genomen. Goed dat je nog even aan de bel trekt! We hebben ongeveer een half uur geleden contact opgenomen met de netbeheerder om dit verder uit te zoeken. Vermoedelijk moet er een patch-kabel vervangen worden door de netbeheerder en dan is het hopelijk definitief opgelost! Excuses voor de overlast.
Tot vandaag nog niets vernomen.
Reputatie 7
Hoi beek47!

Ik heb het direct voor je gecheckt, ook wij hebben inderdaad nog geen terugkoppeling gekregen van de netbeheerder. Ik wil ze nog even de tijd geven om goed uit te zoeken wat het probleem is en wat een oplossing kan zijn, als ze vrijdag nog niets hebben laten weten, ga ik er voor je achteraan!
Hallo Sterre,

Ik heb vanmiddag net een telefoontje gehad van de netbeheerder dat hij vandaag of morgen langs komt.
Vanmiddag zijn de monteurs bij mij geweest. Zij hebben alles gecontroleerd vanaf de pop-up tot aan de modem maar geen probleem gevonden. Weer terug bij af ik dacht t mobile even op de hoogte brengen en nou begint het verhaal weer van in het begin. Gegevens opsturen van mijn snelheid enz. Als ik dat doe dan gaan ze weer verder met het onderzoek. Wel gaf hij aan dat waarschijnlijk bij tmobile op het verkeerde knopje hebben gedrukt ipv hoger naar lager. Dat zou dan per ongeluk zijn gebeurt. Het blijft voor mij nog hopenlijk niet te lang een raadsel.
Hallo, hier hetzelfde probleem, de wanhoop echt nabij,

Ik word er helemaal knettergek van, heb al 3 maanden een bar slechte internetverbinding, verschillende malen gebeld, monteur is al langs geweest, heeft een nieuwe modem geplaatst, maar een week later weer ellende. Al regelmatig van kanaal verwisseld door helpdesk, al regelmatig weer terug in fabrieksinstellingen. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee, dit is gewoon een wanprestatie van T-mobile, ik betaal ergens voor, wat gewoon niet geleverd word. Ik ben zelf ondernemer, en als ik iets niet goed doe, word ik er ook op aangerekend en kom ik tot een oplossing, maar wat t-mobile doet is mensen aan t lijntje houden. Deze klacht zie ik constant terug komen bij jullie, en allemaal sinds die overname, daarvoor een jaar Vodafone en nooit klachten. Mijn geduld is na 3 maanden weleens klaar. Hoe kan ik in godsnaam ondernemen zonder internet. In contact komen met iemand anders dan de helpdesk is onmogelijk. Ik zeg ook mijn contract op wegens wanprestatie en/of niet geleverde diensten.
ik kreeg vanmorgen een email dat het opgelost zou zijn? Ik vraag mij toch wat af en dat wil ik graag bevestigd hebben. Jullie kunnen de lijn doormeten op snelheid. Willen jullie dat voor mij doen en de uitslag per email willen toesturen.
Beste T mobile,
Ik kreeg vanmorgen een email dat het opgelost zou zijn? Ik vraag mij toch wat af en dat wil ik graag bevestigd hebben. Welke snelheid heb ik nou ik heb het idee dat het op 100 mbits staat. Jullie kunnen toch de lijn doormeten op snelheid. Willen jullie dat voor mij doen en de uitslag per email willen toesturen.

Gr. Dik
Reputatie 7
het is glasvezel en werkt niet op de zelfde manier. de lijnsnelheid zal altijd gigabit zijn in het odf netwerk waar 750mbit beschikbaar is. dit kan je ook op het dashboard zien van de draytek.
Reputatie 7
Hallo,

En is dat nou hersteld dan, want volgens de monteur lag de fout niet bij mij thuis.
En ik heb net een speedcontrole gedaan niet bekabeld. En ik kom niet hoger dan 37.50 mbits download en upload 26 mbits dat lijkt me toch niet goed. Dat is via WiFi.


De netbeheerder heeft inderdaad goed onderzoek gedaan en geconcludeerd dat alles daar goed zit. Dat is in ieder geval goed nieuws! Dan ligt de oplossing bij hetgeen wat ik eerder aangaf. Dat wordt niet automatisch hersteld, daarvoor heb je een andere UTP-kabel nodig. De kabel die jij nu gebruikt laat slechts 100 Mbps door, dus daarom kom je inderdaad niet aan de 750 Mbps. Je hebt dus een kabel nodig die een hogere snelheid aankan. Heb je ook nog gecheckt of jouw apparaat de snelheid aankan? Sommige devices trekken zo'n hoge snelheid niet.

Oja, ik heb ook meteen de snelheid bekeken die je afneemt. Jouw snelheid staat op 750 Mbps, dit gaat dus goed. Omdat je glasvezel hebt kunnen we de lijn niet doormeten. Ik raad je aan mijn tips van hierboven te proberen!
Reputatie 7
Hallo, hier hetzelfde probleem, de wanhoop echt nabij,

Ik word er helemaal knettergek van, heb al 3 maanden een bar slechte internetverbinding, verschillende malen gebeld, monteur is al langs geweest, heeft een nieuwe modem geplaatst, maar een week later weer ellende. Al regelmatig van kanaal verwisseld door helpdesk, al regelmatig weer terug in fabrieksinstellingen. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee, dit is gewoon een wanprestatie van T-mobile, ik betaal ergens voor, wat gewoon niet geleverd word. Ik ben zelf ondernemer, en als ik iets niet goed doe, word ik er ook op aangerekend en kom ik tot een oplossing, maar wat t-mobile doet is mensen aan t lijntje houden. Deze klacht zie ik constant terug komen bij jullie, en allemaal sinds die overname, daarvoor een jaar Vodafone en nooit klachten. Mijn geduld is na 3 maanden weleens klaar. Hoe kan ik in godsnaam ondernemen zonder internet. In contact komen met iemand anders dan de helpdesk is onmogelijk. Ik zeg ook mijn contract op wegens wanprestatie en/of niet geleverde diensten.



Hoi Mark!

Ik heb me meteen flink verdiept in jouw situatie, want ik begrijp je wanhoop. Het is absoluut niet de bedoeling om je aan het lijntje te houden, we doen er alles aan om je situatie in kaart te brengen en een passende oplossing te bieden! Ik zie dat jouw situatie een wifi-probleem bevat. Je bekabelde verbinding werkt optimaal, dat is goed! Dan kun je in ieder geval via je bekabelde verbinding ondernemen. Wat voor wifi-probleem merk je na het plaatsen van je nieuwe modem? Staat deze vrij van storingsbronnen, zoals een babyfoon of muur? Ik ben achter de schermen voor je aan het werk om de wifi-snelheid die de monteur had gemeten te bekijken. In de tussentijd kun je alvast de tips uit dit topic proberen om een betere verbinding te kijken. Ik zie graag je antwoord op mijn andere vragen tegemoet!
Het wordt nu wel een beetje onoverzichtelijk, vorige week vrijdag gebeld met T Mobile die hebben mij beloofd maandag of dinsdag zou ik gebeld worden door de backoffice. Vanmorgen heb ik met een kort cat5e kabel ongeveer 1 meter rechtstreeks op de modem geprobeerd 80 mbits download en 77 mbits upload. Daarnaast heb ik de WiFi uitgeprobeerd dus een halvemeter van de modem en daar kreeg ik 23 mbits download en 25 mbits upload. De snelheden variëren kan zo omhoog/omlaag schieten. Televisie heeft soms een blokkerig beeld of stopt met het geluid. Ik heb van alles geprobeerd en als ze dan zeggen probeer een andere kabel daar wordt ik zo moe van want een cat5 e kabel leverd de provider er zelf bij en die heeft normaal een doorvoersnelheid van 1000 mbits. Ik heb andere kabels geprobeerd zelfs met een kort kabeltje zie boven. Ik heb een laptop en twee iPads op de iPad blijven de streams verschillende keren hangen dat mijn WiFi verbinding weg valt. Jullie kunnen wel steeds roepen van probeer een andere kabel maar dat heeft toch niets met WiFi temaken.
Reputatie 7
Hallo Beek47,

Zou je eens een foto kunnen posten van het dashboard van het modem ?

Het internet is zo snel als de zwakste schakel, zodra die is weg genomen is het probleem verholpen.
Cat5e heeft een maximale doorvoersnelheid van 2,5Gb/s maar is afhankelijk van de hardware waarop deze is aangesloten. word deze aangesloten op een netwerk kaart welke maar 100Mbit ondersteund dan zal de maximale snelheid dus nooit boven de 100Mbit kunnen komen.

Bij TV blokkering stilstaand beeld en of geen geluid is de oorzaak in de meeste gevallen een te lage doorvoer snelheid. De oorzaken kunnen zijn. slechte kabel, powerline adapters, defecte settopbox, instabiele verbinding.

Voor WiFi; Er is maar een beperkt spectrum beschikbaar op de 2,4 Ghz welke ook nog eens vrij gebruikt mag worden door niet WiFi apparaten. er is in de 2,4Ghz band ruimte voor 3 WiFi netwerken naast elkaar, de Draytek gebruikt er al 2. Zie je naast de Draytek meer dan 1 wifi netwerk dan storen deze al op elkaar en heeft invloed op je snelheid. bekende stoorzenders zijn babyphone, draadloze koptelefoons, magnetron ect ect.
Hierbij de geplaatste afbeelding.
Het wirreless lampje linksboven moet dat ook branden?
Reputatie 7
Hallo beel47, de lanpjes bij poort 1 en 2 branden niet. zou je ook een kunnen maken met de utp oabel aangesloten? voor de rest loopt volgens mij de firmware versie achter op het modem.
De utp kabel op poort 1
Reputatie 7
Druk op windows test + e aan de linker kant zie je Netwerk staan.
druk er op met de rechter muis en ga naar eigenschappen.
Druk dan op de blauwe text onder toegangs type (alleen als je de kabel heb aangesloten)
Ga dan naar Details.
Post de resultaten van: Gegevens van Netwerkverbinding.
Hallo Hidden,

Ik weet niet wat hier de bedoeling van is. Want u bent toch geen t mobile medewerker, ik vind trouwens alle hulp welkom maar ik krijg nu het idee dat t mobile afwacht dat hier een oplossing in komt. Want ze zouden maandag of dinsdag kontact opnemen. Dat hebben ze weer niet gedaan. Ik vind een belofte maakt schuld. Het lijkt nu wel een zenuwslopende zaak aan het worden.

Waarom het probleem niet oplossen, wat ik nog steeds onbegrijpelijk vind dat ze op 2 feb. J.l.een monteur stuurde die ook vond dat de snelheid beduidend telaag was. Dat ze daar nou niets aandoen.

Maar in ieder geval stuur ik jou deze bijlage toe hopenlijk dat je er wat mee kunt doen
Reputatie 7
Hallo Beek47,

Ik heb het vermoeden dat het niet aan de verbinding ligt maar aan de aangesloten computer.
De kleur van LAN1 is oranje wat betekend dat de maximale doorvoer snelheid voor het aangesloten apparaat maximaal 100Mbit is. de kleur hoort groen te zijn. De wan is ook groen wat betekend dat de link met T-Mobile wel gewoon 1000Mbit is. ik vermoed dat de netwerk aansluiting in de computer maximaal 100Mbit is.

er zijn een aantal oorzaken waardoor je 500/750Mbit niet kan halen.
1. er word een netwerk kaart gebruikt die alleen maar 100Mbit ondersteund.
2. er word gebruik gemaakt van een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. er word een netwerk kaart gebruikt die de snelheid niet aan kan zoals broadcom of asheros chipset
4. er word gemeten vanuit een webbrowser inplaats van de speedtest.net desktop app.
5. software matige beperking zoals een firrwall
6. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet)
7. de computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel. maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.

Bij T-Mobile
1. demping op de lijn is te hoog.
2. modem is defect.
3. er staat een verkeerd profiel op de lijn.

Reageer