Beantwoord

Traag internet

  • 6 February 2018
  • 37 reacties
  • 2872 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 25 reacties
Ik zit al een hele tijd met een situatie wat zich niet op schijnt te lossen.
Het internet is traag om de haverklap valt mijn WiFi verbinding uit wel steeds van korte duur.
Jullie kunnen wel invullen als je bezig bent met iets op je iPad dat dan alles er uit vliegt.
De tv heeft ook haperingen ook diverse malen aangegeven bij de servicedienst. Elke keer als ik bel moest ik het kastje er uittrekken of HDMI kabel vervangen. Zelfs elke dag om ongeveer 16.00 uur begon altijd het geluid van de radio te stotteren. Ik wil wel zeggen dat ze mij altijd keurig ter woord stonden. Totdat ik zag dat er een nieuwe aanbieding was van internet 750 mbits. Het werd aangesloten en toen dacht ik even een speedcontrole doen. Maar wat dacht je bekabeld op de laptop 50 a 60 mbits. Weer aan de bel ik moest een speedcontrole opsturen. Daar op kwam er een monteur die de oplossing ook niet heeft gevonden. Het lag in iedergeval niet bij mij thuis. Dus nou morgen wordt het weer vijf dagen verder en ik moet denk ik maar gewoon afwachten. Ik wordt hier wel behoorlijk sjaggerijnig en moe van. Hoelang moet ik mijn geduld nog bewaren.
icon

Beste antwoord door Sterre 8 February 2018, 13:49

Bekijk origineel

37 reacties

En deze

Gr. Dik
En hoe verklaar je de lage snelheid op WiFi ?
Hallo Hidden,

Bekabeld heb ik speedcontrole gedaan via een app. Het klopt dat mijn netwerkkaart niet hoger als 100 mbits gaat. Op de kabel haal ik nou 95 mbits down en 87 mbits upl. Maar nou mijn WiFi op de zelfde speedtest haal ik 74 mbits down en 66 mbits upl. Als ik dan een snelheid van 750 mbits heb bij T Mobile mag ik dan niet verwachten dat alle snelheden dicht tegen de 100 mbits aanliggen.

Dan is het WiFi signaal instabiel want ik meet nu die snelheid maar het kan zo zijn dat het morgen de helft minder is.

Dus even uw punten op een rijtje gezet.
1. Zou kloppen
2. De kabel gaat rechtstreeks naar modem
3. Het is een realtekkaart ( zou kunnen)
4. Van een app Windows 10 gemeten
5. Firewall en virusscanner uitgeschakeld
6. Zou kunnen
7. Rechtstreeks zie 2.

Bij Tmobile
1 weet ik niet
2. Onlangs nieuwe modem geplaatst 2 februari 2018
3. Weet ik niet

Groetjes Dik
Hallo Hidden,

Bekabeld heb ik speedcontrole gedaan via een app. Het klopt dat mijn netwerkkaart niet hoger als 100 mbits gaat. Op de kabel haal ik nou 95 mbits down en 87 mbits upl. Maar nou mijn WiFi op de zelfde speedtest haal ik 74 mbits down en 66 mbits upl. Als ik dan een snelheid van 750 mbits heb bij T Mobile mag ik dan niet verwachten dat alle snelheden dicht tegen de 100 mbits aanliggen.

Dan is het WiFi signaal instabiel want ik meet nu die snelheid maar het kan zo zijn dat het morgen de helft minder is.

Dus even uw punten op een rijtje gezet.
1. Zou kloppen
2. De kabel gaat rechtstreeks naar modem
3. Het is een realtekkaart ( zou kunnen)
4. Van een app Windows 10 gemeten
5. Firewall en virusscanner uitgeschakeld
6. Zou kunnen
7. Rechtstreeks zie 2.

Bij Tmobile
1 weet ik niet
2. Onlangs nieuwe modem geplaatst 2 februari 2018
3. Weet ik niet

Trouwens de WiFi netwerkkaart kan 150 mbits aan.

Groetjes Dik
Speedcontrole WiFi 22.45 uur 66.45 mbits downl. 45.43 mbits upload
Met Windows app
Dit zijn de resultaten op mijn iPad
Reputatie 7
Hallo beek47,

De snelheid op WiFi vind T-Mobile voldoende als deze boven de 10Mbit is.
Niemand kan de snelheid op de wifi garanderen en vooral op 2,4Ghz is er veel interferentie waardoor de snelheid niet hoog is. met een TP-Link acher c7 haal ik max 300Mbit omdat de 5Ghz band minder word gebruikt en de wifi gewoon een stuk sterker is.
Ik begrijp dat dit voor veel mensen teleurstellend is, dat vind ik zelf ook.
Hallo Hidden,

Nou vraag ik mij toch af, wat heb ik nou aan deze onzin ik krijg steeds meer het gevoel dat jij wat toe gestopt krijgt van de provider in plaats dat je met goede oplossingen komt. Als een provider een snelheid van 750 mbits aan bied dan moet de klant met 10 mbits genoegen nemen? Kom nou ik betaal voor een hoge snelheid als je met deze uitlatingen komt heb ik net zo lief dat je mij niet meer ter woord staat.
Oproep naar T Mobile dit moet veranderen anders heb je binnenkort weer een aantal klanten minder.
Reputatie 7
Hallo Hidden,

Nou vraag ik mij toch af, wat heb ik nou aan deze onzin ik krijg steeds meer het gevoel dat jij wat toe gestopt krijgt van de provider in plaats dat je met goede oplossingen komt. Als een provider een snelheid van 750 mbits aan bied dan moet de klant met 10 mbits genoegen nemen? Kom nou ik betaal voor een hoge snelheid als je met deze uitlatingen komt heb ik net zo lief dat je mij niet meer ter woord staat.


De dienst die aangeboden word is 750Mbit internet + WiFi en niet 750Mbit WiFi.
De voorwaarden van de WiFI Service (is een actie)

Wifi-versterker in bruikleen
6. De klant komt in aanmerking voor de installatie van de wifi-versterker als de meting van de monteur onder de grens is van 10 Mbit/s downloadsnelheid voor DSL en 10 Mbit/s downloadsnelheid voor glasvezel.

Als je 750Mbit over WiFi verwacht of 750Mbit met een 100Mbit netwerk kaart dan klopt er iets niet aan je verwachtingen.
Nou zo'n versterker hadden ze al geplaatst. Maar je leest denk ik mijn inbreng ook niet. Want ik heb aangegeven dat ik heus wel snap dat je niet een hele hoge snelheid kan verwachten.
Maar als ik 750 mbits snelheid heb afgenomen en mijn wirreless kaart 150 mbits aan kan dan mag ik dat toch ook wel verwachten dat ik die 150 mbits halen kan. Ik heb dat allemaal al in de treurens geschreven en door gegeven aan de service/ forum maar er wordt niets mee gedaan ik bel niet meer naar de serviceafd. Want dan begint het weer van voren af aan. Ik schrijf ook niet meer langer zo op dit forum want het wordt blijkbaar toch niet goed gelezen. Ik blijf bij mijn standpunt zoals ik er nu over denk.
Reputatie 7
Hallo Beek47,

Sorry maar je verwachtingen zijn te hoog.
Een Wireless kaart die 150Mbit aan kan is een Theoretische snelheid. Dit haal je in de praktijk NIET.
Er is ongeveer 10% overhead dat komt neer op een download snelheid van 135Mbit. onder ideale omstandigheden. je kan gerust 50% verlies nemen op je draadloze verbinding. dan zitten we op 67,5 Mbit. theoretisch....
Je kan in windows en op de fritzbox zien wat de snelheid is daar mag je de helft van af halen.....

Met de 1750E haal ik op 5Ghz 290Mbit op 2,4 50Mbit
T-Mobile 750Mbit is ook echt 750Mbit. lukt het niet om deze snelheid te halen zou ik toch echt eens gaan testen met een intel gigabit netwerk kaart. het is makkelijk om het probleem bij een ander neer te leggen. maar de klant apparatuur speelt zeker bij 750/500Mbit zeker een rol. De internet verbinding is niet meer de zwakste schakel.

Reageer