Beantwoord

Traag Internet

  • 17 December 2020
  • 13 reacties
  • 403 Bekeken

ik heb nu 3 maand t-mobile thuis heb het primium pakket van 1000 Mbits,is al twee keer een monteur bij geweest maar het komt net boven de 100 Mbits goed waardeloos hoop dat het jaar gauw voorbij is zodat ik naar een andere provider kan overstappen.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 December 2020, 14:32

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Rooboo, dit speelt inderdaad al een flinke poos, daar gaan we nu een eindoplossing voor zoeken! 

Je noemt 100 Mbit/s, maar ik lees dat de monteur op 16 oktober een bekabelde snelheid van 500 down en 900 up mat. Zou je me alsjeblieft een snelheidstest kunnen toesturen? Graag bekabeld met een internetkabel cat 5e of cat 6 testen en dan speedtest.net (Ookla) gebruiken. Voor de meest waarheidsgetrouwe tests, kun je het beste de app op de website van speedtest.net hanteren. 

Zodra ik de nieuwste test binnen heb, kan ik het doorzetten naar de juiste mensen zodat er voor eens en altijd een herstelling plaatsvindt van de optimale snelheid. Alvast bedankt voor je medewerking en sorry dat het nog niet opgelost is!

 

dit is wat ik meet met Ookla bekabeld met een 5 cat.

Reputatie 2

Hier sinds paar dagen extreem lage upload het volgende zelfde al geprobeerd:

-  Ik gebruik mijn eigen Asus ac88U router ( deze uitgewisseld met de Huawei router )
-  Media converter dip switches veranders 1,6 ON rest off  / 3,4 on rest off / 1,6,3,4 on rest off
-  Dns 1.1.1.1 en 1.0.0.1 naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 veranderd
-  Kabel tussen media converter en router vervangen
-  Laptop / pc / linux server bekabeld geprobeerd
-  Media converter + router 10 min van stroom af

Overal heb ik een download van 1GB maar upload hangt rond de 100mbps niks luit te helpen 

 

 



Net een mederwerker over de chat gesproken ze gaan guidion langs sturen…. Wat gaat deze in gods naam bij mij thuis nog doen ? Ik kan pas voor  12 Januari een afspraak maken ga even 4 weken wachten.nl

Reputatie 7
Badge +5

@darkkkk 

Geen speedtest APP maar de browser versie.

En dan gaat het nog niet over de veilige modus van windows10.

En als belangrijkste, waarom niet testen met de door de provider geleverde apparatuur?

Met dergelijke NON metingen en de daaraan vaak verbonden conclusies is het lastig werken

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie , ik draai al 8 jaar bij providers op eigen apparatuur dat gehannes over wel de app gebruiken en niet de browser versie.. het moet gewoon werken einde discussie links of rechts om behoor je enig sinds de snelheden te halen. Ik heb er nooit problemen mee gehad tot afgelopen dagen. Als je goed leest is de media converter met dip switchen is van T-Mobile en de Huawei is ook van T-Mobile dit is getest en veranderd niks 

 

 

 

Reputatie 2

Je zult me niet horen als het enig sinds werkt maar de app versie of browser versie van speedtest gaat er echt niet voor Zorgen dat je van 100 Mbps naar 1000 gaat ;) ook een router heeft gewoon een doorvoer snelheid van 1gb welk merk mag niet uit maken. Tevens is het allemaal mooi dat T-Mobile KPN of wie ook hun eigen routers er tussen willen, hun hebben niks te zoeken in mijn netwerk onder dat ik daar toestemming voor geeft , de onzin verhalen dat men er bij moet voor de juiste firmware blabla hoe hebben ze dat afgelopen 8 jaar gedaan aangezien ze bij bij dit niet konden . Kortom het is een mooi verhaal maar is allemaal beetje onzin

Reputatie 2

Maar conclusie is dat medewerker van de technische dienst het uitgezet heeft naar reggefiber hij zag ook dat er hier en daar iets niet goed zat , het gaat niet meer naar guidion maar rechtstreeks via backoffice

Reputatie 3

Dan mogen ze wel bij meer adressen langs gaan, want ik lees her en der hetzelfde probleem; bij mij dus ook. Is het postcode/regio gerelateerd? Ik woon in Deventer (7424).

Reputatie 2

@ChristiaanL ik woon in Deventer vijfhoek ;)

Reputatie 7
Badge +5

Als je een klein beetje langer op dit (of andere) fora rond kijkt sta je er versteld van hoeveel personen er direct naar de ander staan te wijzen. Daarbij vooral een gr.. b.. opzetten met de woorden “bij mij is er niks fout, niks aan de hand, het ligt bij jullie. Na diverse reacties blijven ze opeens weg, oeps probleem lag toch bij mij, mijn website hoster, mijn buurman met zijn nieuwe apparatuur. En dat koppelen ze niet terug want anders staan ze met een gr.. b.. vol tanden.

Maar gelukkig @darkkkk behoor jij tot de groep waar de apparatuur nooit defect raakt en je alle  stappen gvolgd hebt vane het aansluiten van andere apparatuur, checks op de media converter. en met andere test bronnen getest wat er meer te controleren was.

Ondanks de opgebouwde kennis blijft principe 1 van fouten opsporen van kracht, onderzoek en elimineer en dat vooral op een forum waar de tekstuele probleem omschrijving en de al gevolgde eliminerende stappen soms te wensen overlaat.

Daarom is de simpele opmerking om de Speedtest Desktop App te gebruiken zeker van waarde omdat het een referentie kader is en voor velen geen “gehannes” maar een ijkpunt om vanuit te gaan.

Ook de geopperde gedachte dat providers “hun eigen routers” er tussen willen is alleen maar uit hun oogpunt om vanuit de service en beheerbaarheid redelijk uniform te kunnen werken. (elimineer...)

Ik had wel verwacht @darkkkk dat jij je aan commerciële/helpdesk opmerkingen zoals de mogelijkheid van updates van die apparaten geen aanstoot zou nemen en daar doorheen prikte omdat de “massa”  er wel mee geholpen is.

Reputatie 3

@ChristiaanL ik woon in Deventer vijfhoek ;)

Bij elkaar in de wijk dus. Ben benieuwd of dit iets is wat terug te leiden is tot de wijkkast oid. 

Reputatie 7

Hi all, dank voor de meldingen, we hebben een aantal meldingen ontvangen in verschillende topics en we zijn dit aan het onderzoeken. De meldingen lijken uit dezelfde regio te komen, ik houd jullie via hier op de hoogte!

@Rooboo Specifiek voor jou, wat ons opvalt is dat we op poort 1, 3 en 4 alleen een 100 Mbit/s connectie zien en geen 1000 Mbit/s. Met andere woorden, de hardware die aangesloten is heeft inderdaad geen 1 Gbit/s verbinding. Dit is meestal een issue in de communicatie tussen de modem en de hardware, wat zit er precies op aangesloten en zijn deze devices wel geschikt voor een 1 Gbit/s verbinding?

Reageer