Beantwoord

Trage upload snelheid

  • 4 May 2021
  • 2 reacties
  • 157 Bekeken

Goedemorgen, 

 

Afgelopen maand ben ik klant geworden bij T-Mobile thuis, de eerste weken heb ik een prima verbinding gehad, maar sinds 2 dagen is de snelheid van mijn upload enorm gekelderd. Normaliter haalde ik +-950 mb, wat niet verkeerd is. Vandaag kom ik niet boven de 50mb uit, waar het eerder 15 dan 50 is. 

 

De verbinding loopt via de glas aansluiting naar de media converter, vanaf de media converter loopt de verbinding naar de Wan2 poort (via SFP) op mijn UDM Pro. 

Dit heeft al die tijd redelijk oké tot goed gewerkt. Zie de screenshot van de dagelijkse speedtest: 

Ik heb contact gehad met de klantenservice, die geven aan dat ze niets kunnen zien aangezien er niet het modem van T-mobile aangesloten is.

Enige wat verteld werd was de media converter herstarten en de udm, vriendin die wel thuis was kon de media converter gelukkig even herstarten aangezien ik zelf niet thuis ben. Daarna nog even de udm herstart. Daar werd de upload alleen niet beter van. Zowel vanaf een pc als een udm zelf.

 

Het lijkt me toch stug dat de UDM Pro hierin het probleem veroorzaakt aangezien ik wel gewoon een normale download speed haal, netjes een ip adres krijg en de rest gewoon goed werkt?

 

Iemand hier nog een gouden tip?

icon

Beste antwoord door Brian 6 May 2021, 12:55

Bekijk origineel

2 reacties

Inmiddels op verzoek van de klantenservice medewerker zyxel modem weer aangesloten. Upload is ± 5/8 mbps. Medewerker komt niet eens bij het modem zelf..

Reputatie 7

Hi @Geertjuhh7, inmiddels kan ik de modem wel bereiken (ik zie dat hij 19 uur online is) maar verder ziet de binnenkomende verbinding zelf er goed uit. Ik begrijp dat je zowel met ons modem als de UDF Pro een lage upload snelheid haalt? Om de meest voor de hand liggende zaken uit te sluiten: Gebeurt dit met meerdere apparaten? Heb je toevallig al een andere UTP kabel en andere poorten getest? 

Wat ik wel opvallend vind is dat de snelheid wel goed lijkt te zijn tussen de 30ste en de derde, is er in die periode iets anders geweest vergeleken met de priode daarvoor en er na? Hoe is de snelheid op dit moment? Ik hoor het graag!

Reageer