Beantwoord

Trage wifi en onvoldoende snelheid

  • 6 April 2021
  • 3 reacties
  • 132 Bekeken

Beste T-mobile,

Ons internet thuis is sporadisch aan het haperen en wij hebben thuis onvoldoende bandbreedte beschikbaar om goed thuis te kunnen werken. Wij hebben soms 4 actieve apparaten tegelijk waarbij er 2 aan het videobellen zijn, 1 streamen en nog 1 aan het gamen is. Op zulke momenten hapert de verbinding voor allen en/of valt deze uit en moeten wij op onze hotspots werken om normaal te kunnen videobellen voor ons werk. 

Ook als we niet met zoveel apparaten tegelijk werken hebben wij problemen dat de internet verbinding wegvalt, dit is allemaal sporadisch maar wel heel erg vervelend en dit ben ik niet gewend van t-mobile 

Ik ben mobiel al 8 jaar en via Tmobile thuis nu bijna 2 jaar klant, waarvan het laatste half jaar op een nieuw adres waarbij de inkomende verbinding niet goed functioneert. Nu zou ik om deze reden een contract willen aangaan met een andere aanbieder welke meer bandbreedte over een ander netwerk kan aanbieden bij mij thuis (1 Gbit/s). Enkel begrijp ik dat bij een verhuizing er een nieuw contract van een jaar aangegaan wordt waardoor dit niet kan. Als jullie een stabielere of betere snelheid konden aanbieden dan was ik graag klant gebleven maar dit kan niet en ook zijn er hier geen toekomstige plannen voor.

Jullie zouden mij enorm helpen door of een stabiele verbinding aan te bieden of mij de mogelijkheid te geven het contract te ontbinden zodat wij weer normaal internet hebben thuis. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Alex Peters

 

icon

Beste antwoord door Lisa 8 April 2021, 13:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Alex,

Ik weet niet of 4G voor thuis beschikbaar is op jouw adres? Wellicht is dat dan een optie.

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Mvg. Marcel

Reputatie 7

Hi @Alexanderpai, heel goed dat jij hiervoor aan de bel trekt! Bedankt voor de heldere uitleg, ik help jou hier heel graag mee verder. Allereerst wil ik aan jou vragen of jij deze problemen ervaart met jouw bekabelde verbinding of ook met Wifi? Ik zou adviseren om voornamelijk gebruik te maken van de bekabelde verbinding wanneer iedereen tegelijk gebruik maakt van Internet. Alles wat tot nu toe op de Wifi zit, zou ik naar de bekabelde verbinding overzetten.

In jouw profiel zie ik terug dat jij gebruik maakt van powerline adapters. Als jij daar nog steeds gebruik van maakt, dan zou ik jou graag willen verzoeken om rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Tot slot wil ik graag bij jou checken of jij deze haperingen ook bij andere diensten opmerkt. Ondervinden jullie bijvoorbeeld ook problemen met de TV? Ik hoor het graag, zodat ik je zo goed mogelijk verder kan helpen!

Hi @Marcel MCi , dank voor het meedenken. op mijn telefoon met 4G & 5G verbinding heb ik inderdaad totaal geen last van wegvallende verbindingen. Enkel zie ik dat de 4G snelheid tot 100 Mbit loopt welke wij op dit moment thuis ook hebben. Daarmee zou ik het probleem tackelen waarbij de verbinding sporadisch wegvalt zonder dat er veel apparaten tegelijk gebruik maken maar ik ben bang dat wij met de maximale snelheid van 100 Mbit niet uitkomen.

 

@Lisa bedankt voor jouw antwoord en vragen! Deze problemen ondervonden wij ook met de kabel, maar enkel als er meerdere apparaten tegelijk gebruik maken van het netwerk. Hierbij kun je denken aan 2 a 3 werkstations welke aan het videobellen zijn, een playstation 5 met online gaming en in sommige gevallen een aantal mobile apparaten welke video’s aan het streamen zijn op YouTube en standaard een aantal domotica apparaten. De storingen en haperingen komen echt het meeste voor als we met dit aantal apparaten tegelijk gebruik maken van het internet thuis. Helaas hebben wij geen mogelijkheid om in ons huurhuis gebruik te maken van kabels tenzij we deze in het zicht door alle kamers laten lopen. Vandaar dat we de powerline adapters hier hebben aangezet.  

Het komt voor dat we haperingen op de TV hebben maar niet heel vaak, soms loopt wel de mediabox vast en moet ik deze van het stroom afhalen.

Afgelopen week heb ik telefonisch met uw collega gesproken om mijn contract vervroegd te ontbinden. Ik ben ontzettend teleurgesteld dat dit verzoek is afgewezen aangezien er sinds kort een andere aanbieder beschikbaar is op mijn adres via een ander netwerk en 1Gbit aansluiting. Als Tmobile thuis plannen had om (binnenkort) een sneller netwerk aan te bieden was ik graag gebleven. Daarbij komt dat ik en mijn gehele familie al erg lang klant zijn bij tmobile mobiel dus een ontbinding bij tmobile thuis is zeker geen afscheid.

M.v.g, 

Alex Peters

 

Reageer