Hallo, Ik weet dat er een DNS verandering is geweest. Heb ik ook uitgevoerd. Maar wij hebben erg traag internet in de achterste ruimte van de woning. Heb zelfs een wifi repeater en het is nog traag. 100MBPS maar niks van te merken. Wat kunnen we hier aan doen??? Ik heb alles al uitgevoerd om het te verbeteren.
Beste antwoord door Jason
Goedemorgen
Ik zie dat de Guidion monteur gisteren langs geweest is om de Wifi te controleren. Er is geadviseerd om de PC's met een switch bekabeld aan te sluiten, dan heb je in ieder geval geen problemen met een trage verbinding. De monteur heeft verder geconstateerd dat de mindere snelheid achterin het huis komt doordat de badkamer ertussen zit.
Om het wat duidelijker uit te leggen, heb ik de belangrijkste punten omtrent het gebruik van Wifi repeaters voor je samengevat:
Een draadloze repeater vangt het oorspronkelijke Wifi-signaal op en stuurt dit vervolgens opnieuw uit. Een repeater werkt goed om het bereik uit te breiden maar beïnvloedt de snelheid vaak nadelig. Dit komt doordat de repeater 'half duplex' werkt: hij kan niet zenden én ontvangen tegelijk. Daarbij komt vaak een maximaal snelheidsverlies van zo'n 50% om de hoek kijken.
Een access point zendt zelf een eigen Wifi-netwerk uit. Een access point heeft geen draadloos bronsignaal en is daardoor dé beste manier om draadloos bereik te verbeteren.
Kun je hier wat mee? Zo niet, laat het me weten. Dan schiet ik met zoveel mogelijk hulptroepen te hulp!