Beantwoord

Trage Wifi in huis

  • 30 November 2020
  • 14 reacties
  • 165 Bekeken

Hallo, Ik weet dat er een DNS verandering is geweest. Heb ik ook uitgevoerd. Maar wij hebben erg traag internet in de achterste ruimte van de woning. Heb zelfs een wifi repeater en het is nog traag. 100MBPS maar niks van te merken. Wat kunnen we hier aan doen??? Ik heb alles al uitgevoerd om het te verbeteren.

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 December 2020, 10:27

Bekijk origineel

14 reacties

De klantenservice is ook niet bereikbaar….

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tamara Mulder 

Je hebt het over de WiFi hier maar welke snelheid haal je bekabeld met een CAT5e kabel direct op de modem en dan meten via de Ookla speedtest app?

Dat weet ik niet. Wij werken op de wifi. Dit omdat we geen kabel door het huis willen hebben. De persoon die kwam installeren zei dat het bereik perfect was in deze ruimte. Helaas ervaren wij anders… Hoe kunnen we dat op gaan lossen??

 

Ik heb nu de kabel erin zitten. hoe kan ik zien hoe snel dat het nu is?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Tamara Mulder

Bijvoorbeeld een laptop aansluiten en vervolgens je snelheid meten met de Ookla speedtest desktop app.

Ping MS 11

Download 89,85

Upload 89,48

wifi telefoon

ping9ms

download 6.84

upload 3.70

en dat is via de repeater

laptop op wifi zonder repeater

ping 11 ms

download 28.05

upload 37.80

wifi via repeater 

ping 14ms

download 6.48

upload 6.91

 

Reputatie 7
Badge +15

@Tamara Mulder

Welke modem heb je?

De verbinding bedraad is wel prima en heb je ook eens gemeten bij de modem zonder repeater dus de wifi van de modem.

Is de repeater bedraad aangesloten in de achterste ruimte of staat deze ergens anders?

Kijk ook eens naar dit topic vol met WiFi tips.

Zyxel T50

de router staat in de meterkast. De repeater hangt bij ons in de achterste ruimte. Ik heb ook de standen doorgegeven van enkel de wifi zonder repeater.

 

Dit zou toch gewoon moeten werken… dit kan toch niet zo

 

oja zoals ik al aan had gegeven we hebben alles al geprobeerd. We zijn overgestapt naar T Mobile want daar werkt alles zo goed en perfect. Heb er nu een beetje twijfels over..

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Tamara Mulder, welke Wifi repeater gebruik je? Je kunt een repeater vaak ook bekabeld op het modem aansluiten, dan fungeert deze als ‘access point’. Dit zorgt doorgaans voor minder snelheidsverlies.

Ik zie dat de Guidion monteur gisteren langs geweest is om de Wifi te controleren. Er is geadviseerd om de PC's met een switch bekabeld aan te sluiten, dan heb je in ieder geval geen problemen met een trage verbinding. De monteur heeft verder geconstateerd dat de mindere snelheid achterin het huis komt doordat de badkamer ertussen zit. 

Om het wat duidelijker uit te leggen, heb ik de belangrijkste punten omtrent het gebruik van Wifi repeaters voor je samengevat:

Een draadloze repeater vangt het oorspronkelijke Wifi-signaal op en stuurt dit vervolgens opnieuw uit. Een repeater werkt goed om het bereik uit te breiden maar beïnvloedt de snelheid vaak nadelig. Dit komt doordat de repeater 'half duplex' werkt: hij kan niet zenden én ontvangen tegelijk. Daarbij komt vaak een maximaal snelheidsverlies van zo'n 50% om de hoek kijken.

Een access point zendt zelf een eigen Wifi-netwerk uit.  Een access point heeft geen draadloos bronsignaal en is daardoor dé beste manier om draadloos bereik te verbeteren.

Kun je hier wat mee? Zo niet, laat het me weten. Dan schiet ik met zoveel mogelijk hulptroepen te hulp! 

 

Reageer