Beantwoord

Trage wifi/internet verbinding

  • 5 March 2018
  • 7 reacties
  • 154 Bekeken

Hoi,

Regelmatig heb ik download snelheden van 0,02Mb/s.
Resetten van het modem wil niet helpen of een ander wifi kanaal ook niet.

Andere opties?
icon

Beste antwoord door Sterre 7 March 2018, 16:57

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hallo Patrick,

Dat is wel heel erg laag.
Welke snelheid haal je met een kabel ?
Internet is zo snel als de zwakste schakel. Als je test met een kabel kunnen we kijken of het probleem aan het binnenkomende signaal ligt of ergens anders.
Ik kan nu geen vergelijking maken aangezien de snelheid nu weer iets sneller is.
Ik zit nu op +- 35Mbps met wifi en met een kabel rond de 250Mbps en dat terwijl ik een 750Mbps verbinding zou moeten hebben.
Reputatie 7
Hoi Patrick!

Ik wil graag jouw verbinding bekijken zodat we dit kunnen gaan verbeteren, want ik kan me voorstellen dat je wel meer dan deze snelheid verwacht. Heb je daarvoor jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer voor mij? Kun je deze in een privébericht sturen? Thanks!
Reputatie 7
Hallo patrick_g,

Tsja, die hoge snelheid van tegenwoordig is tegenwoordig niet meer de beperkende factor.
Nu moet er meer rekening gehouden worden met de hardware, niet alle gigabit netwerk kaarten kunnen ook daadwerkelijk gigabit aan. testen via een website gaat in de meeste gevallen ook niet goed. de enige manier om dit te testen is eigenlijk de desktop versie van speedtest.net
Bij T-Mobile is 750Mbit ook echt 780Mbit.

Het klopt inderdaad dat deze snelheden niet te halen zijn over wifi.
Hallo patrick_g,

Tsja, die hoge snelheid van tegenwoordig is tegenwoordig niet meer de beperkende factor.
Nu moet er meer rekening gehouden worden met de hardware, niet alle gigabit netwerk kaarten kunnen ook daadwerkelijk gigabit aan. testen via een website gaat in de meeste gevallen ook niet goed. de enige manier om dit te testen is eigenlijk de desktop versie van speedtest.net
Bij T-Mobile is 750Mbit ook echt 780Mbit.

Het klopt inderdaad dat deze snelheden niet te halen zijn over wifi.


Ik hoef die snelheden ook niet over Wifi .. maar een downloadsnelheid van 0.28Mpbs op zowel een macbook, laptop of telefoon slaat nergens op.
Ook valt vaak de verbinding weg.
Reputatie 7
Hallo Patrick,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. heb je ook last van met een kabel of van wegvallend tv signaal ?
Als dat het geval is dan is er iets mis met het binnen komend signaal. is dat niet het geval dan is het een probleem met de WiFi.
Als je de gegevens aan Sterre heb door gestuurd dan kan ze daar mee aan het werk.
Hallo Patrick,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. heb je ook last van met een kabel of van wegvallend tv signaal ?
Als dat het geval is dan is er iets mis met het binnen komend signaal. is dat niet het geval dan is het een probleem met de WiFi.
Als je de gegevens aan Sterre heb door gestuurd dan kan ze daar mee aan het werk.


Het tv signaal blijft het gewoon doen. Daar heb ik geen problemen mee.
Ook heb ik al met wifi verschillende kanalen geprobeerd.

Maar het is gewoon erg vreemd dat het soms wel snel is en een paar minuten later niet.
En soms blijft het het gewoon uren doen en dan valt het weer weg.

Reageer