Beantwoord

Tunein werkt sinds begin juni 2020 niet meer op Glasvezelverbinding met Draytek

  • 16 juni 2020
  • 72 reacties
  • 1596 Bekeken


Toon eerste reactie

72 reacties

@yalerta:

Yalerta schreef:

  1. In windows pc’s kan mogelijk een DNS server actief zijn, kan dit ook al op teevees of in de Google Nest? Al aangegeven om de windows hosts file te controleren.
  2. Alles in eigen netwerk loskoppelen en alleen met 1 van de niet werkende DNS apparaten rechtstreeks op de draytek proberen zoals de Google Nest, daarna de TV of je mobiel (wifi) daarna 1 van de peecees. Alle probeersels met 1 aangesloten apparaat uitvoeren.

 Alle devices behalve mijn mobiel via WIFI losgekoppeld, zelfde resultaat

Alle devices behalve 1 win10 PC bedraad aangesloten zelfde resultaat

De windows host file op win10 PC bekeken en die is “leeg” (alles regels beginnen met # )

@TechRacing93: Instellingen van de Draytek zijn niet aangepast. Ook een reset naar factory settings helpt niet.

@apis4 : Dit is gedaan met google dns server 8.8.4.4 

Reputatie 4
Badge +2

Tracert naar ww.tunein.com gaat goed, een reverse DNS lookup gaat niet goed. Als ik de reverse DNS lookup naar www.nu.nl doet gaat het wel goed.

 

Met wat/welke site heb je deze gedaan?

Reputatie 4
Badge +2

Misschien overbodig maar voor de zekerheid. Je hebt niks zelf aanpast aan de instellingen van de Draytek voor dat het probleem begon? En ook na de reset getest zonder zelf eerst iets aan te passen? 

Gezien het bij andere wel gewoon werkt, en je ook de webpagina krijgt geladen maar niet alle content. 

Ik dacht ooit ergens te hebben gelezen dat Tunein nog andere poorten gebruikten dan alleen http(s)

Reputatie 6
Badge +2

@cjjdool 

Ho. ho. Ik geef niet aan dat het ergens fout lijkt te gaan in het T-mobile netwerk, maar kan uiteraard niet uitgesloten worden alhoewel ik dat betwijfel omdat de tracert keurig uitkomt op het juiste IP adres van tunein.com.

  1. In windows pc’s kan mogelijk een DNS server actief zijn, kan dit ook al op teevees of in de Google Nest? Al aangegeven om de windows hosts file te controleren.
  2. Alles in eigen netwerk loskoppelen en alleen met 1 van de niet werkende DNS apparaten rechtstreeks op de draytek proberen zoals de Google Nest, daarna de TV of je mobiel (wifi) daarna 1 van de peecees. Alle probeersels met 1 aangesloten apparaat uitvoeren.

En als de foutieve DNS route dan nog steeds optreed ben ik ook uitgedacht in het vinden van een oorzaak of oplossing. Een DNS server is niets meer of minder als een tabel met namen en bijbehorende IP adressen. Er kunnen meerdere servers na elkaar geraadpleegd (serie) worden dus het vinden van de eerste server met de onjuiste verwijzing is het doel van het rechercheren.

Er is geen DNS server in thuisnetwerk. De Draytek is al naar factory reset gezet.

Ik kan tunein niet gebruiken op Win10 PC's met browser of app, niet op mijn mobiel als ik via wifi op thuisnetwerk zit, en niet op mijn Google nest.

Zoals je aangeeft het lijkt fout te gaan ergens in het T-mobile netwerk maar T-mobile geeft niet thuis.

Reputatie 6
Badge +2

Die reverse DNSlookup werkt bij mij ook niet, cloudlfare schermt e.e.a. af. Het is ook niet mogelijk om rechtstreeks op IP adres bij tunein.com te komen.

Nog ergens in het thuisnetwerk een (vergeten) DNS server draaien? De Draytek een factory reset gegeven? Ik weet niet of daarin ook iets van een DNS server (of buffer) aanwezig is.
Omdat je in een eerdere reactie melding maakte van een tunein.nl is de vraag waar die DNS server zit die deze dns aanvraag afhandelt en je niet op tunein.com uit laat komen.

Omdat het op meerdere apparaten voorkomt kan de c:\windows\system32\drivers\etc\hosts file waarschijnlijk geen ook uitsluitsel geven.

Dat is al gedaan (de T-mobile DNS servers aangegeven in deze chat), geen verschil.

 

Reputatie 4
Badge +2

Misschien eens met een andere dns server testen ipv die van google ...

Tracert naar ww.tunein.com gaat goed, een reverse DNS lookup gaat niet goed. Als ik de reverse DNS lookup naar www.nu.nl doet gaat het wel goed.

Tracing route to tunein.com [104.17.57.239]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Vigor.router [192.168.2.1]
  2     8 ms     8 ms     8 ms  1-128-21-31.ftth.glasoperator.nl [31.21.128.1]
  3    10 ms     8 ms     8 ms  10.10.10.253
  4    11 ms    10 ms    10 ms  ams-ix.as13335.net [80.249.211.140]
  5     9 ms     9 ms     9 ms  104.17.57.239

 

DNSlookup:

Default Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

> tunein.com
Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

Non-authoritative answer:
Name:    tunein.com
Addresses:  104.17.57.239
          104.17.58.239

> 104.17.57.239
Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

*** dns.google can't find 104.17.57.239: Non-existent domain

 

> nu.nl
Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

Non-authoritative answer:
Name:    nu.nl
Addresses:  13.224.68.36
          13.224.68.53
          13.224.68.94
          13.224.68.48

> 13.224.68.53
Server:  dns.google
Address:  8.8.4.4

Name:    server-13-224-68-53.dub2.r.cloudfront.net
Address:  13.224.68.53

Reputatie 6
Badge +2

@cjjdool

En naar www.tunein.com? Krijg een nette nederlandstalige website.

Op mijn pc werkt tunein.nl ook niet, net als tracert hangt ie na de 6e hop

Tunein.nl is een beetje fake, vandaar dat siteprotect.security.neustar hem blokkeert

Controleer maar bij sidn.nl

of hiermee https://www.whois.com/whois/tunein.nl

tunein.com is een Amerikaanse organisatie probeer maar met https://www.whois.com/whois/tunein.com

Is bovenstaande te verklaren, kan wel www.tunein.nl naar adres vertalen maar niet andersom 

Verder loopt tracert ook stuk

 

Reputatie 4
Badge +2

Zelfde hier. Misschien eens wat antivirus dingen laten scannen, etc. Nederlandstalig menu zal wel door de Windows versie komen (zelf UK versie)

 

Ik kom dan toch echt ergens anders uit. Via Edge naar https://tunein.com/radio/home/

 

Is het misschien een httpS probleem?

Mocht ooit iemand anders dit probleem bij T-mobile krijgen:

Via browser kom ik op een nederlands talige TuneIn site die niet eens bestaat. Als ik met VPN (ook binnen NL) verbind is alles Engels talig. Lijkt erop dat T-mobile iets “cached” wat niet (meer) bestaat...

 

 

Zoals al aangegeven T-mobile levert geen oplossing en heeft het ticket afgesloten, geen goede beurt/service en de enige oplossing die ik zie is een andere provider nemen!

Even ter verduidelijking, het is niet zo dat 85.x.x.x niet werkte. Wat ik aangaf is dat “ergens” in het verleden mijn IP adres van 85.x.x.x naar 31.x.x.x is gegaan (zie ik in mijn Dyn.com account. OF dat het precieze moment is dat TuneIn is gestopt met werken weet ik niet. Ik weet alleen dat ik ongeveer 3 weken geen TuneIn op mijn thuis netwerk kan gebruiken.

Helaas kan ik niets in mijn favorieten doen, de app (op Android) heeft aan “Favorites are not available while you are offline. Please connect to the internet and try again”. Via de chrome browser werkt jou link prima.

 

De TuneIn app start dus op op mijn mobieltje maar geeft melding “Home is not available while you are offline Please connect to the internet and try again”

TuneIn op mijn windows PC komt met “Error Something went wrong”

Beide werken ok als ik op mijn mobiel en PC een VPN verbinfing opzet.

Mijn conclusie is dat er binnen T-Mobile iets fout gaat met mijn routering naar TuneIn.

Vervelend, een trace zou misschien wat kunnen verduidelijken. Het is mij ook niet helder waar bij het gebruik van TuneIn gaat het mis gaat. Start de hele app niet op of alleen de streams niet? Een IP block lijkt me ook wat stug omdat je aangeeft dat zelfs een wijziging van je ip adres van 85.x.x.x naar 31.x.x.x niets heeft uitgehaald.  

Je zou nog eens kunnen proberen zelf een stream url toe te voegen. Ik gebruik TuneIn zelf alleen op iOS maar hopelijk werkt dat op Android net zo. Je gaat naar favorieten en kiest daar aangepaste url toevoegen. Vul daar dan een stream url in, bijvoorbeeld http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3 en kijk of dat wel afspeelt.

Ik heb het hier even getest, ik kom er gewoon terecht, word dus bij mij niet geblokkeerd op de TM lijn.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @cjjdool, een trace zoals @Jimmy Huijgens lijkt mij een goede. Zou je een trace uit kunnen voeren vana/naar tunein wanneer je verbonden bent via het mobiele netwerk en wanneer je verbonden bent met het vaste netwerk? Ik ben benieuwd waar het dan exact stokt. Overigens snap ik helemaal dat je hier graag mee geholpen wil worden en we doen uiteraard wat we kunnen maar ondersteuning op klant specifieke hardware/software is soms een uitdaging, het zijn er namelijk nogal wat. :wink:

Tja jammer… iets van een trace uitvoeren was denk ik een goede oplossing geweest.

Helaas. Succes bij de volgende :wink:

Zojuist gebeld door T-mobile met de mededeling dat hun technisch team aangeeft dat ze geen IP adressen blokkeren (wat al eerder in deze chat is gecommuniceerd). Op mijn vraag hoe nu verder was het antwoord “Dit is tot hoever T-mobile support levert en we zullen het ticket sluiten”. 

Met alle bewijs uit bovenstaande chat is het duidelijk dat mijn probleem een T-mobile probleem is en niet iets aan mijn kant (PC, Mobiel, WIFI) of bij TuneIn ligt. Rest mij nog 1 oplossing en dat is van provider wisselen, per eind July is dit een feit. 

Bij deze wil ik T-mobile bedanken voor hun service/support….

Blijft een vreemd verhaal inderdaad… hopelijk komt er een oplossing!:nerd:

T-Mobile, ok heb dit probleem nu 3 weken en zoals de info in deze topic laat zien kan het niet anders dan dat er iets aan de T-Mobile kant mis gaat.

Graag een snelle oplossing!

Hi Jimmy, TuneIn has checked if my IP address is blocked at their side but it is not.

Their answer was:

HI Carlo,

Thanks for providing the requested information.

Upon checking, your IP addresses are not blocked in our system.

Reageer