Beantwoord

Unifi AP wel wifi, geen internet met android telefoons

  • 27 December 2020
  • 7 reacties
  • 1173 Bekeken

Ik heb een Unifi AC-pro in het netwerk hangen voor het wifi signaal maar elke keer krijg ik de melding wel wifi, geen internet op de android telefoons hier.

Geen problemen met de vaste verbinding en eens in de zoveel tijd krijg ik wel verbinding met de wifi maar ik heb soms tijden van niet. Wat mij vooral opvalt is dat de telefoons wel gelijk met de AP connecten en dan bedoel ik instant waar je normaal nog wel meestal een handshake ziet.

Bij KPN had ik hier helemaal geen last van.

Ik heb ondertussen de firmware gepudate naar 4.1.24 of 4.3.24 de laatste versie iig. heb factory resets gedaan maar niks lijkt te helpen.

De settings zijn eigenlijk allemaal standard met enkel de SSID en een wachtwoord erop te zetten.

De modem hier is een Zyxel T50. de wifi staat boven en is viaa cat6 naar een Zyxel 1900-8p switch en dan vervolgens naar de wifi. andere apparaten op de switch doen niet raar en hebben gewoon goede verbinding.

Misschien weet iemand iets wat mogelijk kan helpen om iig weer stabiel wifi te krijgen.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 28 December 2020, 16:58

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Hakker9 

Neem aan dat je Unifi AC Pro wel ziet in de Unifi Controller en zie je dan ook de connected devices?

En onder Wifi clients zie je ook de connected devices?

 

Als je de kabel die op de Unifi is aangesloten eens op een PC aansluit, heb je daar wel normaal internet op die betreffende UTP?

Ja op de pc heb ik gewoon internet en toen ik bij KPN zat heb ik ook gewoon goede wifi gehad. Letterlijk het enige wat veranderd is is dat ik van provider gewisseld ben. de rest van de infra structuur is niet gewijzigd.

En ja in de controller kan ik de telefoons gewoon zien. De laptop die er zo nu en dan op zit heeft geen problemen met verbinden maar het zijn vooral de teledoons die direct met de AP verbinden en dan bedoel ik echt instant en niet eerst een soort handshake doen en daardoor geven ze constant aan geen wel netwerk maar geen internet te hebben.

Nu heb ik het nog eens met een telefoon geprobeert en nu connect hij nog steeds instant met het netwerk, krijg ik ook weer de melding van wel verbonden maar geen internet en krijg je de melding binnen android dat je geen data kan gebruiken blablabla maar dat het een minuut later ofzo wel verbonden is. Ook al heb je geen internetverbinding op die specifieke telefoon, de anderen hebben het wel en ze zijn ook allemaal in de controller te zien.

Iets met de lijkt niet lekker te gaan met handshaking. De unifi is misschien te snel erin of de zyxel te traag ik heb geen idee.

Reputatie 7
Badge +3

@Hakker9 

Heb hier twee afzonderlijke Wifi netwerken op mijn AP’s, maar heb min of meer hetzelfde effect denk ik.

Step 1 duurt ongeveer 8 - 10 seconden

Step 2 duurt ongeveer 6 - 8 seconden om vervolgens over te gaan in Step 3 = Connected

Het maakt niet uit of ik het op het huis Wifi netwerk doe, of in de afgezonderde Guest VLAN Wifi.

Maak hier gebruik van pfSense, dus geen TMT spullen hier aangesloten.

stap 1 zie ik dus niet. Bij mij is het gelijk stap 2 en dat is soms seconden maar soms blijft het ook gewoon geen internet.

Bij KPN werkelijk waar nooit last hiervan gehad. iets bij T-mobiles instellingen is wazig. Een zwager van mij heeft een paar Aruba's hangen en ook daar treedt dit verschijnsel op nadat ik erover begon.

Reputatie 7
Badge +3

@Hakker9 

Het probleem doet zich dus alleen maar voor bij het gebruik van een Android telefoon, of heb je meerdere OS devices op dit AP zitten die ook problemen ondervinden? Je Android telefoon krijgt ook gewoon wel via de DHCP van de Zyxel een IP toegewezen neem ik aan?

Heb je de Zyxel ook al eens terug gebracht naar de fabrieks instelling?

Staat de Wifi van de Zyxel ook aan en heb je daarop ook ‘EasyMesh’ op enabled staan? Zet die dan eens op disable om te kijkenm of dat invloed heeft.

Als je de Unifi AP uitzet en op de Zyxel Wifi gaat, werkt dan je Andriod telefoon wel gelijk normaal?

Heb je op de telefoon al eens de Wifi verbinding weggegooid of gereset?

Fix Android Connected to WiFi But No Internet

Alles krijgt een IP van de Zyxel. De Zyxel is nieuw dus ja dat waren al fabrieksinstellingen.

Ik heb nu de easymesh uitgezet.

En nee op de Zyxel doet het probleem zich niet voor alleen staat die in de meterkast en is het signaal dus best belabberd.

Voor de telefoons heb ik idd wifi verbindingen weggegooid. zelfs alles weggegooid. Herstarts. ook herstarts nadat ik de AP's heb laten vergeten.

Ik ga eens kijken of het easymesh uitzetten iets doet.​​

Reputatie 7
Badge +3

@Hakker9

UniFi - Troubleshooting Connectivity Issues

Blijft een wazig probleem, wel een IP uit de DHCP pool, maar toch geen internet … terwijl er 100% internect connectivity is en werkt.

Kijk eens of je er via de help documentatie van Unifi zelf uit komt, lijkt i.d.d. iets tussen de Zyxel en het Unifi AP .. wat nog steeds een beetje vreemd is.

Wat je ook nog kan proberen is de default DNS wijzigen in 1.1.1.1 of 8.8.8.8, of zet de firewall eens op laag of tijdelijk op disable.

Reageer