Beantwoord

Unifi USG achter modem wordt trager

  • 6 November 2019
  • 6 reacties
  • 1288 Bekeken

Reputatie 1

Hey allen,

 

Ik kwam er pas achter dat als ik mijn computer rechtstreeks aansluit op de modem ik rond de 900/900Mbps haal (heb de 1gb gals variant).

Nu is de Unifi USG aangesloten als router en die beheert het netwerk en deze is vervolgens aangesloten op een Unifi Switch.

 

Het gekke is dat ik wanneer ik de computer op de switch OF USG aansluit ik gemiddeld 100/600Mbps haal en dus veel langzamer internet heb wat niet heel leuk is.

 

Met de support van Ubiquity kom ik niet heel veel verder. Een vraag van hun was of Tmobile de USG niet wil accepteren en daardoor knijpt? Lijkt mij niet, maar vraag het toch.

 

Misschien heb ik een instelling in mijn USG niet goed? Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen?

 

Gr, Stefan

icon

Beste antwoord door stefsegers 15 November 2019, 14:33

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Tmobile modem en Unify in ander netwerk zetten.

bv. de Tmobile modem 192.168.178.1.

De USG in bv. 192.168.1.1 of wat je makkelijk vind ivm de rest van je apparatuur instellingen

In de Tmobile modem een DMZ instellen naar je Ubifi USG

De Unifi alle netwerkverkeer laten afhandelen en je “eigen” netwerk apparatuur eraan verbinden.

Wifi met een Unifi AP uitvoeren en wifi in de Tmobile modem uitschakelen.

In bovenstaand voorbeeld minste kans op NAT problemen.

Internet → Tmobile-modem (DMZ) → Unify USG → Je eigen apparatuur bekabeld of wifi.

 

Kan de TmT modem er misschien helemaal tussenuit? Dit zou mogelijk zijn als de Modem niet gebruikt wordt voor vaste telefonie. Als het een Zyxel modem is kun je de Unifi USG rechtstreeks aansluiten op de media coverter. Bij de Draytek en dacht bij de Huawei modem dat dat niet gaat omdat de glasverbinding direct in het modem aangesloten is.

Reputatie 1

Hi Yalerta,

 

dank je wel voor je reactie. Deze setting heb ik inderdaad toegepast. Het heeft altijd gewerkt maar gek genoeg is de snelheid sinds de upgrade naar 1gbps opvallend langzaam. Vandaar dat ik de speedtest gedaan had en schrok even van de snelheid die ik had

Reputatie 7
Badge +5

Unifi USG resetten? Ik was laatst bij een kennis waar de Unifi USG ook niet lekker liep en een soft(ware) tikje (reset) nodig had..

Was het geen moment opname?

2 routers na elkaar is nooit een ideale oplossing, vaak werkt het vlekkeloos soms geeft het misère.

Ik heb zelf Internet → mediaconverter (glas naar utp) → Zyxel modem 192.168.178.1 DMZ naar → pfSense router → Eigen 192.168.111.x netwerk (34 apparaten :grin: ) Draait soepel met +800up/750down. Op dit moment ben ik nog te lui om de overbodige Zyxel er tussen uit te halen.

Reputatie 1

Hi Yalerta, dank je wel voor je reactie. Enige waar ik misschien een beetje bang voor ben is dat ik m opnieuw moet configureren. Dit heeft mij 3 maanden gekost om hem werkend te krijgen namelijk :(

 

Kan ik een backup maken en na de reset een restore draaien?

Reputatie 1

Inmiddels ontdekt wat het probleem was.. het bleek dat de processor van de USG niet snel genoeg was om Deep Packet Investigation te analyseren waardoor de performance omlaag ging. Deze heb ik nu uit gezet en alles loopt weer top!

Ik ga de USG ook vervangen door de Dream Machine

Reputatie 3

Hoi @stefsegers, top dat je het al hebt kunnen vinden, ook erg fijn dat je jouw oplossing hier deelt, dankjewel! Als je in de toekomst nog vragen hebt denken we graag met je mee.

Reageer