Beantwoord

UniFi USG krijgt geen IP adres meer

  • 21 januari 2021
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 1

Ik zit met een apart probleempje.

In bezit van T-Mobile glasvezel en heb al 2 jaar de setup draaien met de glasvezel in de switch met een trunk naar de USG en verder internet en IPTV op de switch weer zoals onderstaande link
https://community.ui.com/...-bdae-52ccd6c1a430?page=6

Mijn USG krijgt op dit moment geen IP adres en ook met herstarten/ power cycle lost het probleem niet op.
normaal maakt de USG met T-mobile verbinding en gebruik ik openDNS als DNS server.
Aangezien ik vandaag ineens geen internet had dacht ik kijk of een aanpassing in de DNS server op de computer het oplost en zo ben ik in de middag verder gegaan omdat ik internet had.
Na werken op de computer de dsn weer terug gezet naar mijn router en internet was er weer uit daarna ging ik in de UniFi kijken en kwam ik erachter dat de USG geen IP adres kreeg.

IPTV werk en ik heb dus ook internet met wifi of computer zolang ik daar maar de dns op bv. 8.8.8.8 instel.
Laat ik alles via de USG lopen (met of zonder openDNS) dan heb ik geen internet meer.
T-Mobile kan me niet verder helpen omdat ik eigen apparatuur gebruik
Dat ik geen internet heb omdat de USG niets toegewezen krijgt dat begrijp ik maar dat dit is opgelost door alleen de DNS aan te passen snap ik niet.

met router TM werk alles wel goed.
verder heb ik 3 backups terug gezet maar zonder resultaat
WAN trunk opnieuw aangemaakt geen resultaat.
de USG kan ik gewoon benaderen in de webinterface en er komen geen connection los.


door het aparte dat met dns 8.8.8.8 ik wel kan internetten krijg of zie ik wel een IP adres bij wat is mijn IP 31.201.99.94

icon

Beste antwoord door Pieter_B 21 januari 2021, 20:01

@D-Vine 

Recentelijk al een aantal topics voorbij zien komen met Unifi switches, welke plots ook problemen hadden in het netwerk mwt IPTV. Dat alles werd veroorzaakt door een software update op die betrefffende switches, maar die werd opgelost door een roll-back in versie software.

Zou het kunnen zijn dat je USG een software update heeft gehad?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

@D-Vine 

Recentelijk al een aantal topics voorbij zien komen met Unifi switches, welke plots ook problemen hadden in het netwerk mwt IPTV. Dat alles werd veroorzaakt door een software update op die betrefffende switches, maar die werd opgelost door een roll-back in versie software.

Zou het kunnen zijn dat je USG een software update heeft gehad?

Reputatie 1

@D-Vine

Recentelijk al een aantal topics voorbij zien komen met Unifi switches, welke plots ook problemen hadden in het netwerk mwt IPTV. Dat alles werd veroorzaakt door een software update op die betrefffende switches, maar die werd opgelost door een roll-back in versie software.

Zou het kunnen zijn dat je USG een software update heeft gehad?

 

Klopt USG heeft een update gehad, had al begrepen via tweakers dat dit een probleem kon zijn.

Ik probeerde gisteren een downgrade uit te voeren via de interface en SSH maar dat is nog niet gelukt helaas.

 

Reputatie 1

Nachtje slapen en het is gelukt.

 

Via de web interface kon ik geen downgrade uitvoeren. Via SSH is dat wel gelukt.

https://community.ui.com/...d0-4a05-98f9-733bf430801d

handmatig firmware gedownload en daarna was de downgrade gelukt.
even het bestand goed benoemen of renamen naar upgrade.tar en het werkt

 

Dat betekend wel dat versie 4.4.52 problemen kan geven en onderstaande versie stabiel is!

Model: UniFi-Gateway-3
Version: 4.4.51.5287926
Hostname: UniFiUSGGateway
Uptime: 292 seconds

Reageer