Beantwoord

Upload snelheid laag Zyxel

  • 17 december 2020
  • 26 reacties
  • 796 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben sinds gister klant van tmobile thuis en loop tegen een probleem.

Mijn upload snelheid is erg laag vergeleken met mijn download.

Download 940 Mpbs

Upload 260 Mpbs.

Ik heb contact gehad met de klantenservice en speedtests en benodigde informatie opgestuurd.

Het antwoord hierop gaat alleen nog even duren.

Heeft iemand tips?

 

Alles is bekabeld getest direct op het modem.

ik heb een 1000 download en upload pakket.

Het resetten en opnieuw opstarten van het modem heb ik al geprobeerd

 

icon

Beste antwoord door Jason 18 december 2020, 16:59

@Xander2006 Zou je jouw snelheidstests met ons willen delen alsjeblieft? Dan kunnen wij aan onze kant nalopen waar het misgaat met de uploadsnelheid.

Zorg er alsjeblieft voor dat het hele bureaublad zichtbaar is tijdens het nemen van een screenshot, anders komt het uitstaande verzoek weer terug bij ons. De technische dienst moet echt kunnen verifiëren dat er bekabeld getest is - ook al is dat bij een downloadsnelheid van meer dan 900 Mbit/s voor 99,89% evident natuurlijk. 

Thanks alvast voor je medewerking! 😊

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Xander2006 test bekabeld met de speedtest.net desktop app en start de computer in veilige modus. 

@Hidden.nld 

Dit stond ook in de handleiding die ik door kreeg van tmobile dit heeft geen effect gehad.

Reputatie 7
Badge +7

@Xander2006 Zou je jouw snelheidstests met ons willen delen alsjeblieft? Dan kunnen wij aan onze kant nalopen waar het misgaat met de uploadsnelheid.

Zorg er alsjeblieft voor dat het hele bureaublad zichtbaar is tijdens het nemen van een screenshot, anders komt het uitstaande verzoek weer terug bij ons. De technische dienst moet echt kunnen verifiëren dat er bekabeld getest is - ook al is dat bij een downloadsnelheid van meer dan 900 Mbit/s voor 99,89% evident natuurlijk. 

Thanks alvast voor je medewerking! 😊

Reputatie 2

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde. Upload blijft ver achter bij download snelheid bij een 1 Gbps abonnement.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Xander2006

Jij toont de webbrowser versie en niet de geadviseerde desktop app.
Denk je dat die reclames geen bandbreedte gebruiken?

Meten en vergelijken kan alleen met vastgestelde methoden.

De desktop app ziet erzo uit

@ChristiaanL 

Ziet er te laag uit, doe nog wat tests, 's-morgens, in de middag en 's-avonds enige dagen na elkaar.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Xander2006 

Probeer de tests ook via diverse verbindingspunten, de dichtbij zijnde hoeft niet altijd de snelste te zijn. Dit kan honderden mbits verschil maken.

Bijna iedere verbinding geeft hetzelfde resultaat.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Xander2006 

Getest in veilige modus?

Firewalls en dergelijke zijn ook van invloed op dit soort metingen.

Een volgende optie kan zijn om de netwerk adapter in te PC te controleren. Ofwel, tovert een andere computer dezelfde soort snelheden op het scherm?
Netwerkadapters kunnen soms ingesteld zijn op half duplex en anders soort techniek.

Reputatie 1

Hier het zelfde probleem zie hier :

 

 

Reputatie 2

Ik heb dus het zelfde probleem. Vorige week met precies dezelfde setup gewoon up en down vergelijkbare snelheden (>900 Mbps) en nu kom ik up niet eens boven de 100…..

Heb het zelfde probleem ook. Kort na de installatie gister middag gewoon 900/900, nu 900/150-300

Reputatie 1

Mensen laten we stoppen met iedereen van die screens te maken en dat het met een app moet. Laten we eerlijk wezen links of rechts om behoort t-mobile gewoon in de buurt te komen van hun aangeboden snelheid en dat het een keer wat lager is zul je niemand horen. Ik praat hier over is het nu in mijn geval 1000/1000 en behaal ik uit eindelijk met een speedtest 1000/700 of 1000/800 of weet ik wat lekker spannend. Maar t-mobile levert nu gewoon niet wat ze beloven. 

Mensen laten we stoppen met iedereen van die screens te maken en dat het met een app moet. Laten we eerlijk wezen links of rechts om behoort t-mobile gewoon in de buurt te komen van hun aangeboden snelheid en dat het een keer wat lager is zul je niemand horen. Ik praat hier over is het nu in mijn geval 1000/1000 en behaal ik uit eindelijk met een speedtest 1000/700 of 1000/800 of weet ik wat lekker spannend. Maar t-mobile levert nu gewoon niet wat ze beloven. 

Ja. Wij verwachten natuurlijk niet 1000 aan te tikken, maar er is gewoon zeker iets mis wanneer meerdere mensen het probleem hebben en het duidelijk te zien is bij elke test, elke server, dat de upload snelheid voor een halve seconde vet hoog is (800~ mbps) en blijft zakken tot 200 mbps.

 

 

Het is ZEKER niet sloom. Maar het is niet wat er is beloofd, en het is duidelijk te zien dat de snelheid alleen maar omlaag gaat tijdens de test (zie paarse lijn).

Reputatie 1

@Feratysm precies als T-Mobile minimaal de helft levert zul je mij niet horen maar ik haal af en toe 150 maar grotendeels blijft die rond de 80 a 100

Reputatie 7
Badge +6

Dag allemaal!

 

Het lijkt erop dat er meerdere mensen een trage uploadsnelheid ervaren. 

Om uit te sluiten dat er iets lokaals speelt, heb ik een rijtje checks gemaakt:

  1. Wil je een fabrieksreset uitvoeren van het modem? Uitleg staat hier: fabrieksreset.
  2. Haal de internetkabel tussen ONT en modem los en start de ONT opnieuw op. Als het modem en de ONT opgestart zijn, kun je de internetkabel opnieuw aansluiten. 
  3. Sluit je PC/laptop rechtstreeks aan op het modem (dus geen adapters, switches of WIfi-versterkers ertussen). Test op twee verschillende LAN-poorten. 
  4. Zorg ervoor dat je speedtest app gebruikt en niet die uit de browser (browsers kunnen ook een bottleneck zijn). 
  5. Test ook met een tweede PC/Laptop. Op deze manier kunnen we software uitsluiten. 

Daarnaast zou een screenshot mij helpen om te bepalen hoe groot het issue is. Tot slot hoor ik graag in welke regio je woont. Geef bijvoorbeeld aan welke stad/dorp of de cijfers van je postcode aan. Op die manier kan ik een beeld vormen wat, waar en hoe!

 

Reputatie 1

@Sander 

 

Ik heb het volgende al gedaan 

Hier sinds paar dagen extreem lage upload het volgende zelfde al geprobeerd:

-  Ik gebruik mijn eigen Asus ac88U router ( deze uitgewisseld met de Huawei router van T-Mobile)
-  Media converter dip switches veranders 1,6 ON rest off  / 3,4 on rest off / 1,6,3,4 on rest off
-  Dns 1.1.1.1 en 1.0.0.1 naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 veranderd
-  Kabel tussen media converter en router vervangen
-  Laptop / pc / linux server bekabeld geprobeerd
-  Media converter + router 10 min van stroom af

Ik woon in Deventer

 

Reputatie 1

@Sander  zoals gevraagd ook in de app het resultaat

Dit is momenteel met de huawei router + orginele media converter ( dip switch 1/6 on rest off )

Ik ben dus woonachtig in deventer en dit speelt al x aantal dagen

Reputatie 2

Hier in Deventer (7424) zelfde verhaal. Met dezelfde setup sinds het voorjaar ineens een forse daling van de upload. Zelfs lager dan toen ik nog een 100Mbps abonnement had, sinds eind november 1 Gbps.

Date Latency Download Upload ConnType ServerName
Dec/21/2020 10:35 7.075 820.5613 59.05358 Ethernet Doetinchem
Dec/20/2020 10:04 9.239 445.3157 69.31327 Ethernet Apeldoorn
Dec/18/2020 18:08 11.487 442.679 52.12857 Ethernet Apeldoorn
Dec/18/2020 17:50 8.552 381.3615 58.38062 Ethernet Apeldoorn
Dec/18/2020 16:03 7.02 925.4368 70.58205 Ethernet Apeldoorn
Dec/18/2020 15:49 6.437 927.9161 63.35195 Ethernet Apeldoorn
Dec/18/2020 15:34 6.74 942.0153 59.94159 Ethernet Apeldoorn
Nov/25/2020 15:44 6.851 920.3048 927.1925 Ethernet Doetinchem
Nov/25/2020 15:10 6.901 151.0381 121.4832 Ethernet Arnhem
Nov/24/2020 13:00 17.666 116.0438 119.0475 Ethernet Voorthuizen
Nov/16/2020 21:14 6.026 94.76595 94.13487 Ethernet Harderwijk
Nov/02/2020 8:33 7.213 149.7714 121.0192 Ethernet Apeldoorn
Nov/02/2020 8:32 8.503 150.6018 119.7331 Ethernet Arnhem

 

Zelfde probleem hier ook in Deventer (7433) ik heb ook een 1000Mbps abonnement alleen internet.

Alles al geprobeerd zoals omschreven, zonder resultaat. 

T-Mobile hoe gaan we dit oplossen????

 

 

Reputatie 2

Met drie klanten in Deventer met hetzelfde probleem lijkt het me dat we instellingen/hardware aan de klant-zijde van het netwerk kunnen uitsluiten. @Sander kan jij of een van je collega's hier eens induiken?

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, dank voor de meldingen, we hebben een aantal meldingen ontvangen in verschillende topics en we zijn dit aan het onderzoeken. De meldingen lijken uit dezelfde regio te komen (inderdaad omgeving Deventer), ik houd jullie via hier op de hoogte!

het zal wel meer dat 3 personen zijn hier ook het zelfde probleem postcode 7412 en 7413 met het download geen klachten maar upload is dramatisch slecht komt niet boven 60mbps

postcode 7413: Langer dan een week al dit probleem, verder is alles wel stabiel.

 

Reageer