Beantwoord

UPNP poorten open zetten voor ps4

  • 5 October 2019
  • 64 reacties
  • 7039 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Onlangs is NBA 2K20 uitgekomen en helaas ervaar ik enkel met deze game netwerkproblemen. Wanneer ik online aan het gamen ben [PS4] wordt ik er steeds uitgegooid met het bericht dat mijn verbinding wegvalt. Maar ik blijf bijvoorbeeld nog wel in de PS4 party, wat aangeeft dat de verbinding niet helemaal weg is gevallen. Na wat research en vragen aan de 2K service geven zij aan dat het wellicht voorkomen kan woorden als ik UPNP poort open zet. Hier heb ik geen ervaring mee dus ik heb een aantal vragen.

Als ik naar mijn router instellingen ga, ga ik naar NAT --> poortdoorschakeling --> nieuwe regel toevoegen.
Welke start- en eind poort moet ik hier invoeren? Of hoe kan ik vinden welke dit zijn?
Welk server IP adres voer ik in? Is dit het IP adres van de router of van mijn PS4?
Tot slot, welk protocol moet ik aanvinken? TCP, UDP of beide?

Ik heb trouwens een Zyxel t-50 modem.

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Folkert 5 October 2019, 16:44

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 3

@Giovanni8691 idd bizar, zo blijkt maar weer ..."niet alle vernieuwingen zijn verbeteringen"..zeker als budget ipv kwaliteit in het inkoopproces je drijfveer is. ( De zyxel is slecht voor online gaming en ook bridge mode kan dit ding niet aan..en zo al er best nog wel meer ondeugdelijk aan zijn..😬).

Op je vraag over budget vriendelijke (natuurlijk met oog voor kwaliteit..😉)  heb ik geen antwoord, maar je zal hoe dan ook wel wat moet instellen in de nieuwe router.

De router moet echt VLAN ondersteunen anders kan je geen Tv kijken. (Doe de aanname dat je IPTV hebt van T-Mobile).

Veel websites als bol etc geven niet of foutief aan of een router VLAN ondersteunt. 

@DB1994 welke heb jij gevonden en was het instellen makkelijk?

@DB1994 kun je me aub zeggen welke router van TP link je hebt aangeschaft en welke stappen je moet ondernemen zodat het lukte?

Ik ben echt radeloos…

Woont er iemand in de buurt van Veenendaal die dit voor mij wil fixxen? Eventueel tegen vergoeding?

@Giovanni8691 ik heb momenteel geen tmobile meer, dus ik kan mijn instellingen helaas niet meer terugkijken. Wat ik wel weet is dat ik de router tp-link WiFi 6 router ax1500 next gen(Archer ax10) gekocht. Ik heb toen de router/modem van tmobile ertussen uitgehaald(In de kast gegooit waar die hoort). Ik heb de mediaconverter (zwarte kastje) aangesloten op mijn nieuwe hp router. Vervolgens heb ik wat met de vlan gedaan om tv etc te krijgen, helaas kan ik niet meer vertellen wat, want ik had zelf eigenlijk totaal geen verstand er van en heb ook een beetje geluk gehad denk ik dat ik het werkend heb gekregen. @M. Sommers heeft mij toen wel wat uitgelegd hierover. Dat staat wel in dit topic. 

 

Excuses dat ik je niet verder kan helpen dan dit

 

 

"Later toegevoegd"

 

Volgens mij heb ik hier toen wat mee gedaan, en dan vooral met de vlan ID 300 voor internet en 640 voor tv

 

 

isp profiel: others
Naam: internet
vlan ID: 300
En ze vinkjes bij poort 1,2,3 en de 2 WiFi frequentie ( 2,4 en 5 GHz)
En druk op toevoegen.

Heb je ook TV van T-Mobile? Druk dan nog een keer op toevoegen
isp profiel: others
Naam: IPTV
vlan ID: 640
En ze vinkje bij poort 4.
En dan toevoegen.

 

@M. Sommers @DB1994 

Heren, bedankt voor jullie reacties tot nu toe! 

Ik heb de TP Link Archer Ax10 aangeschaft net als @DB1994. Nu ik heb de Zyxel ertussen uit gehaald en de kabel van de mediaconverter in de TP Link. Hierna een internetkabel in LAN1 en de TVkabel in LAN4.

Als ik de router dan aanzet, branden alle lampjes behalve de Internet lampje.

Weten jullie hoe ik dit moet oplossen?

@Giovanni8691 kijk eens op pagina 2 van dit forum, Ik had namelijk in eerste instantie ook geen internet. Volgens mij heb ik toen dus die code ingevoerd zoals ik hiervoor genoemd heb. Hoe en wat weet ik dus niet exact, even inloggen op je router dus

Al 2 dagen geen foutcode 56d85bb8 meer gehad.

Mijn oplossing: de zyxel t50 van de muur af en een Netgear nighthawk x4s r7800 voor in de plaats.

Vlan ingesteld zoals op dit forum besproken: internet en IPTV werken als een zonnetje

Portforwarding ingesteld: NBA2k20 draait online super nu, geen Lagging meer waardoor ik weer eens wat potjes win (daar speel je toch online voor 🤪)en dus ook geen foutcode 56d85bb8 meer.

Ik heb goede hoop, 2 dagen is nog geen garantie..maar met de zyxel was ik zeker van de 10 potjes 6x uitgegooid en nu dus ZERO keer.

 

Wel jammer dat de T-Mobile de standaard online  gamer (uurtje per dag max online, dus echt geen heeeele hoge eisen aan een router) met de zyxel niet echt tegemoed komt.

Zeker met de komst van de prachtige PS5..en dat vierkante blok van ...eeeh wat is dat merk ook al weer ...Xbox (heb geen voorkeur hoor..😂)..is het heel verstandig dat T-Mobile goed nadenkt over de hardware die ze aan gaan bieden.  De zyxel gaat denk ik over z'n nek met de nieuwe consoles.

Mensen die een hardcore game pc kopen investeren ook in een game router.

Mensen die een game console kopen zijn plug and play, die willen (vaak) niet investeren en programmeren in een router.

 

Ik hoop dat jullie dit ter harte nemen.

 

 

Vraagje ik heb ook de nighthawk wat moet precies doenp

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Droy 

Welke Nighthawk heb je precies en heeft deze VLAN ondersteuning?

Ik hoop dat deze link je helpt.

https://kb.netgear.com/25724/VLAN-tagging-setup-for-Nighthawk-router

Vlan id 300 internet priority 0

Ik heb r7800

Reputatie 7
Badge +15

@Droy

Ik weet niet zeker of je een vlan kan instellen op die router, op de Netgear community lees ik van niet in een wat ouder topic.

Volg de instructies uit de link maar eens.

@Droy

Ik weet niet zeker of je een vlan kan instellen op die router, op de Netgear community lees ik van niet in een wat ouder topic.

Volg de instructies uit de link maar eens.

Ik kan het niet openen hij blokkeerd steeds

Reputatie 7
Badge +15

@Droy 

 

Is er een mogelijk om een andere dsl box te krijgen inplaats vanzyxel

Reputatie 7
Badge +15

@Droy 

De Zyxel is al de nieste modem die T-Mobile levert maar met de oudere modems van T-Mobile zul je hetzelfde probleem ervaren tijdens het gamen.

Oh oke jammer

Reageer