Beantwoord

UPNP poorten open zetten voor ps4

  • 5 October 2019
  • 64 reacties
  • 7039 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Onlangs is NBA 2K20 uitgekomen en helaas ervaar ik enkel met deze game netwerkproblemen. Wanneer ik online aan het gamen ben [PS4] wordt ik er steeds uitgegooid met het bericht dat mijn verbinding wegvalt. Maar ik blijf bijvoorbeeld nog wel in de PS4 party, wat aangeeft dat de verbinding niet helemaal weg is gevallen. Na wat research en vragen aan de 2K service geven zij aan dat het wellicht voorkomen kan woorden als ik UPNP poort open zet. Hier heb ik geen ervaring mee dus ik heb een aantal vragen.

Als ik naar mijn router instellingen ga, ga ik naar NAT --> poortdoorschakeling --> nieuwe regel toevoegen.
Welke start- en eind poort moet ik hier invoeren? Of hoe kan ik vinden welke dit zijn?
Welk server IP adres voer ik in? Is dit het IP adres van de router of van mijn PS4?
Tot slot, welk protocol moet ik aanvinken? TCP, UDP of beide?

Ik heb trouwens een Zyxel t-50 modem.

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Folkert 5 October 2019, 16:44

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 3

Al 2 dagen geen foutcode 56d85bb8 meer gehad.

Mijn oplossing: de zyxel t50 van de muur af en een Netgear nighthawk x4s r7800 voor in de plaats.

Vlan ingesteld zoals op dit forum besproken: internet en IPTV werken als een zonnetje

Portforwarding ingesteld: NBA2k20 draait online super nu, geen Lagging meer waardoor ik weer eens wat potjes win (daar speel je toch online voor 🤪)en dus ook geen foutcode 56d85bb8 meer.

Ik heb goede hoop, 2 dagen is nog geen garantie..maar met de zyxel was ik zeker van de 10 potjes 6x uitgegooid en nu dus ZERO keer.

 

Wel jammer dat de T-Mobile de standaard online  gamer (uurtje per dag max online, dus echt geen heeeele hoge eisen aan een router) met de zyxel niet echt tegemoed komt.

Zeker met de komst van de prachtige PS5..en dat vierkante blok van ...eeeh wat is dat merk ook al weer ...Xbox (heb geen voorkeur hoor..😂)..is het heel verstandig dat T-Mobile goed nadenkt over de hardware die ze aan gaan bieden.  De zyxel gaat denk ik over z'n nek met de nieuwe consoles.

Mensen die een hardcore game pc kopen investeren ook in een game router.

Mensen die een game console kopen zijn plug and play, die willen (vaak) niet investeren en programmeren in een router.

 

Ik hoop dat jullie dit ter harte nemen.

 

 

Reputatie 3

@Jason 

Begrijp ik het nu goed dat er ergens in de hardware van T-Mobile een bug zit die ik vanuit mijn eigen middelen moet compenseren?

Is dit met een update van de firmware aan te passen?

Reputatie 3

Vlan is een vereiste. Op veel online winkels waar je routers kan kopen staat inderdaad bij de specificaties VLAN: nee

Maar mijn router heeft echt VLAN....zegt genoeg over de kennis van zaken van dergelijke bedrijven..maar dat is een andere discussie..😂

 

Tip: download de gebruiksaanwijzing van de router die je op het oog hebt en kijk of en hoe je VLAN kan instellen....staat het in de gebruiksaanwijzing....dan heeft de router VLAN..😁

Ah top, bedankt voor je moeite iig!

Reputatie 3

Wacht eens even, ik heb nu de converter werkend gekregen op de router. Even nba checken nu🤣

Nice!! Veel plezier.

Reputatie 3

@Anzz

 

Ik heb de Zyxel van de muur gehaald en de netgear er voor in de plaats gehangen.

 

De utp kabel die van de mediaconverter (zwarte kastje waarin het glasvezel signaal omgezet wordt naar de UTP kabel) naar de WAN poort gaat van je Zyxel in de WAN poort doen van de Netgear.

Netgear aanzetten en inoggen in de router.

Zoeken naar VLAN en als volgt instellen:

 

Hiermee heb je internet op poort 1, 2 en 3 en moet je de mediabox van je TV op poort 4 aansluiten.

 

ook je poorten in je router open zetten:

dat ziet er als volgt uit:

Waarbij het IP nummer in de gele cirkel het IP-nummer van je device waar je NBA op speelt is.

 

werkt prima!

@M. Sommers super bedankt man, al meer dan 10 potjes achter elkaar gespeeld en blijf er gewoon in. Ook de tv werkend gekregen. Echt top!!

Hartstikke bedankt voor je hulp Folkert!

Ik ga het uitproberen, ben benieuwd of dit het probleem ook echt verhelpt :)

Gr,

MNio
Reputatie 1

Ja klopt inderdaad, heb ik gedaan. Nu maar hopen op een antwoord.

@M. Sommers Zelf heb ik ook dezelfde problemen met de Zyxel T-50 bij nba 2k. Wil nu dus ook een ander modem/router halen, maar ik kan niet echt een modem/router vinden die dsl ondersteund.

Daarbij zag ik dat de netgear router die jij hebt gekocht een "internet" port heeft ipv een dsl port. Is het mogelijk om een dsl kabel in zo'n "internet" port te zetten? 

@M. Sommers welke router heb jij precies gehaald, ook bij nba2k21 werkt de zyxel helaas niet. Maar bij de tp link archer 7 en de Netgear Nighthawk R7000 AC1900 staat dat er geen vlan ondersteuning is.

 

Reputatie 3

@SeyitGS70 bij mij is de glasvezel afgewerkt in de media converter, vanuit daar de utp kabel in de internet poort en klaar.

Wel nog ff instellen zodat je ook IPTV kan kijken en klaar.

Reputatie 3

@Qrdm98 

Ja inderdaad een investering.

Ik zou, weet niet of ze er zijn, naar een abonnement op zoek gaan waar je eventueel zelf een router mag kopen en dan korting krijgt ofzo. Een vriend van me heeft nooit last met online NBA, zit bij een andere provider maar is ook een 10tje in de maand meer kwijt dan ik.

Tja is toch 120 euro per jaar meer..de router die ik heb (een 2e kans, gewoon met 2 jaar garantie, bij alles voor een glimlach) kwam in de buurt van dit bedrag..daarmee heb ik wel veel meer instellingen en gewoon een dikke router waar de 3 kids online mee kunnen zijn, mijn vrouw Netflix streamt en ik bedraad online game. Lijkt ie met 2 vingers in de neus te doen.

Andere providers (behalve die mijn vriend heeft) zijn geen garantie dat je de error niet meer hebt, dat is t probleem.

 

Reputatie 3

Hoi, ik wil je graag helpen maar ik heb alleen ervaring met de combinatie. Glasvezel, media converter en router. Ik heb in deze community wel eens situaties voorbij zien komen die jou opstelling beschrijven.

Heb je al gezocht op dit forum?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M. Sommers, goed dat je ernaar vraagt! Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Als ik zo naar je instellingen kijk, zou dit moeten werken. We wachten op de hulp van andere users, want ik herken hier geen fouten in. Werkt de bekabelde verbinding thuis verder wel gewoon naar behoren? Heb je andere interrupties wanneer je online bent of enkel tijdens het gamen?

Reputatie 1

Ja ik had wel gezocht maar kon niet echt iets duidelijks vinden, het zag er nogal ingewikkeld uit omdat de meeste dan een “foutmelding” tussendoor hadden maar wat er vooraf gebeurd dus de basisstappen die zijn dan niet vermeld. En ik heb hier weinig kennis over.

Ik ben sinds kort overgestapt en mijn zoon heeft nu precies hetzelfde probleem meg de Zyxel. Belachelijk HOEVEEL klanten hier last van hebben en dat TMobile hier niets aan doet en de klanten in hun hemd laat staan. 

 

Ik kan zelf wel een router gaan kopen maar ik ben niet technisch genoeg om alle instellingen (zoals @M. Sommers ze heeft beschreven) zo te krijgen zodat die het ook doet.

Wij hebben glasvezel en een mediaconverter.@M. Sommers Kun jij misschien aangeven of er nog meer budget vriendelijke routers zijn die ik zou kunnen kopen?

@DB1994 Welke TP Link heb jij uiteindelijk gehaald?

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers 

In totaal zou je dus 4 regels moeten hebben, 2 TCP en 2 UDP.

Helpt het om de juiste protocol te kiezen ipv TCP/UDP? Hierna zou je de modem denk ik opnieuw moeten opstarten om de wijzigingen van kracht te laten gaan.

Reputatie 3

Bedraad werkt prima, ik heb alleen wat kleine onderbrekingen tijdens online gaming.

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers 

Wat ook nog kan is het verlagen van de bandbreedte bij WiFi instellingen in je modem interface. Als hij bijvoorbeeld op 20/40 staat zet hem dan op 20 MHz, dit zorgt ook voor een stabielere WiFi en minder ruis.

Is er een mogelijk om een andere dsl box te krijgen inplaats vanzyxel

Reputatie 3

@Giovanni8691 idd bizar, zo blijkt maar weer ..."niet alle vernieuwingen zijn verbeteringen"..zeker als budget ipv kwaliteit in het inkoopproces je drijfveer is. ( De zyxel is slecht voor online gaming en ook bridge mode kan dit ding niet aan..en zo al er best nog wel meer ondeugdelijk aan zijn..😬).

Op je vraag over budget vriendelijke (natuurlijk met oog voor kwaliteit..😉)  heb ik geen antwoord, maar je zal hoe dan ook wel wat moet instellen in de nieuwe router.

De router moet echt VLAN ondersteunen anders kan je geen Tv kijken. (Doe de aanname dat je IPTV hebt van T-Mobile).

Veel websites als bol etc geven niet of foutief aan of een router VLAN ondersteunt. 

@DB1994 welke heb jij gevonden en was het instellen makkelijk?

Oh ik zie het al, jij hebt de 7800, maar ook daar staat dat hij geen vlan ondersteuning heeft. Heeft de router dit dan niet nodig?

Reputatie 7
Badge +15

@Droy 

De Zyxel is al de nieste modem die T-Mobile levert maar met de oudere modems van T-Mobile zul je hetzelfde probleem ervaren tijdens het gamen.

Hi @MNio @M. Sommers ,

Ik krijg ook telkens de foutcode 56d85bb8 met elk potje in the neigborhood + the rec. Ik heb Port forwardig al geprobeerd maar dit helpt niet. 2Kservices gaf aan dat ik het spel moest verwijderen en opnieuw moest downloaden of dat ik mijn router moest resetten. Werkt beide niet. Op internet lees ik dat een nieuwe router kopen de enige oplossing is. Hebben jullie het ondertussen al opgelost? En zo ja hoe?

 

 

Reageer