Beantwoord

Verbinding met Fortnite slecht

  • 17 May 2021
  • 4 reacties
  • 367 Bekeken

Hoi Allemaal,

 

Wij zijn sinds vorige week maandag klant bij t-mobile thuis. We hebben een 1000 Mbit verbinding met het Zyxel modem. Tot nu toe zijn we niet erg te spreken over de verbinding wat al bij de installatie door de monteur begon.

 

We hebben diverse problemen (gehad) en de meest storende en actueel is dat het spel Fortnite niet meer goed werkt sinds dat we de lijn van T-mobile hebben. Bij onze vorige provider KPN hadden we geen problemen met het spel of internet.

 

Tijdens het opstarten van Fortnite loopt hij vast tijdens de update check/inloggen. Wanneer we het spel afsluiten en opnieuw starten gaat hij vaak wel door. Maar wat ook regelmatig gebeurd is dat we tijdens het spelen de verbinding verliezen en uit het spel worden gegooid. Dit gebeurd zowel draadloos (Nintendo Switch) als bedraad op de PS4.

 

Snelheidstest wat ik met een medewerker van de klantenservice heb gedaan zijn prima. bedraad halen we de 1000 Mbit met 9 ms ping. Via Wifi halen we ruim 178 Mbit.

 

Wat we ook regelmatig krijgen is dat zowel een iPhone 8 Plus als en Samsung Galaxy A7 (2018) vaak wel een WifI verbinding hebben, maar geen toegang tot internet.

 

Al deze bovengenoemde problemen hadden we bij KPN niet. Alles werkte goed. Dus wij vragen ons af of er meer mensen zijn met deze problemen en wat we er aan kunnen doen. Morgen komt in ieder geval de WiFi monteur, maar omdat het probleem ook bij een bedaarde gigabitverbinding is, stellen we toch hier alvast een vraag.

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 May 2021, 10:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RichardenCindy 

Dat fortnite probleem heeft wellicht hiermee te maken.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-vast-internet-492/vpn-gaming-server-en-website-issues-buiten-dordrecht-330279

Je hebt verder geen andere netwerk apparatuur in gebruik zoals versterkers oid?

Hoi @Waqqas 

Bedankt voor je reactie. Misschien dat het hetzelfde probleem is inderdaad. we zullen het in dat topic ook even melden.

 

We hebben sinds zaterdagavond een WiFi plus aangesloten voor beter WiFi bereik op zolder. In het bedraad netwerk hangt 1 switch: Netgear ProSAFE GS105E. Verder hebben we geen ander netwerkapparaat in gebruik.

Reputatie 7
Badge +15

Fijn dat er morgen al een monteur komt die kan kijken wat het probleem is.

Misschien kan je zelf ook eens een fabrieksreset van het modem uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Bedankt voor de tip… Maar we kiezen ervoor om de situatie zoals deze nu is door de monteur na te laten kijken. Als hij dan wat vindt dan weten we in ieder geval waar het aan ligt. Een fabrieksrenet kan altijd nog ;)

 

Reageer