Beantwoord

Verbinding met SMTP-server lukt niet

  • 2 February 2021
  • 10 reacties
  • 775 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Ik maak gebruik van de T-Mobile SMTP-server (smtp.t-mobilethuis.nl op poort 587, TLS en auth) om een paar e-mails te verzenden, sinds vorige week krijg ik echter deze melding terug.

Is er iets veranderd of moet ik andere instellingen gebruiken?

TLS Negotiation failed, the certificate doesn't match the host.

icon

Beste antwoord door Brian 3 February 2021, 15:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Heb jij al een reactie. Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik krijg de melding “Mail can’t verify the identity of the server “smtp.t-mobilethuis.nl”. Het lijkt alsof er gebruik gemaakt wordt van een certificaat dat revoked is. Wellicht dat iemand van T-Mobile kan reageren ...

Reputatie 1

Het lijkt erop dat T-Mobile hun CA-chain niet heeft bijgewerkt:

Certificate Chain voor mail.t-mobilethuis.nl

Zoals te zien in de afbeelding is het QuoVadis-certificaat REVOKED.

Dit was ook veelzijdig aangekondigd door Digicert (https://knowledge.digicert.com/quovadis/ssl-certificates/Intermediate-CA-Revocations-January-2021.html). Zie QuoVadis Global SSL ICA G2 waarbij de Fingerprint van het certificaat overeenkomt.

Het lijkt er dus op dat er iets niet helemaal bijgewerkt is door de Mail Admins..

 

@Halamer2311 Helaas niet, ik maakte deze post zodat T-Mobile het uit kon zoeken… maar uiteindelijk zit ik het hierboven alsnog uit te zoeken :D

 

Idem hier. Ik was op hetzelfde gestuit en hoopte in de community iets te vinden. Het is deus wachten tot t-mobilethuis zelf iets onderneemt. Vorig jaar een soortgelijk issue gehad, heeft weken geduurd voordat onderkend werd dat het aan hen lag en toen was het zo opgelost (weken later ...)

 

Reputatie 1

Idem hier. Ik was op hetzelfde gestuit en hoopte in de community iets te vinden. Het is deus wachten tot t-mobilethuis zelf iets onderneemt. Vorig jaar een soortgelijk issue gehad, heeft weken geduurd voordat onderkend werd dat het aan hen lag en toen was het zo opgelost (weken later ...)

 


Gelukkig draai ik m’n eigen mail zelf en is mijn T-Mobile e-mailadres maar een SPAM-boxje.. Maar toch raar dat dit probleem al circa drie weken speelt (op 14 januari zijn de certificaten ingetrokken) en ik verwacht dat er genoeg mensen zijn die hun providermail wel als primair gebruiken!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ddHQ  , @Halamer2311 ,

Misschien kunnen jullie hier wat mee SMTP serverinstellingen veranderd

Dan bedoel ik het antwoord gegeven door Jason

Hi @soepkip67, voor mij helpt het antwoord van Jason niet. Ik heb een macbook pro en de settings in Mail van apple zijn zoals door Jason aangegeven. Het zit ‘m in de certifcaten die revoked zijn, zie onderstaande afbeelding:

 

Hallo @ddHQ  , @Halamer2311 ,

Misschien kunnen jullie hier wat mee SMTP serverinstellingen veranderd

Dan bedoel ik het antwoord gegeven door Jason

 

Reputatie 1

@Halamer2311@soepkip67  Ik had ook al een antwoord gegeven, echter deze staat in moderatie na een edit… :joy:

Reputatie 7
Badge +3

@ddHQ

Zelf gebruik ik hier Thunderbird voor TMT mail SMTP en de volgende setting:

 

:~$ nc -vz smtp.t-mobilethuis.nl 587
Connection to smtp.t-mobilethuis.nl 587 port [tcp/submission] succeeded!
:~$ nc -vz smtp.t-mobilethuis.nl 465
Connection to smtp.t-mobilethuis.nl 465 port [tcp/urd] succeeded!
 

Reputatie 1

@ddHQ

Zelf gebruik ik hier Thunderbird voor TMT mail SMTP en de volgende setting:

 

Waarschijnlijk komt mijn andere post er later bij.. maar kort samengevat stond erin dat ik directe connectie maakte met de SMTP-server en dat ik dat het dus eigenlijk geen issue met instellingen is. Wel is het zo dat niet alle clients controleren op ingetrokken certificaten (of nog niet door hebben gekregen dat deze ingetrokken is).. dus ik verwacht dat daar het verschil zit tussen de members die wel gewoon alles kunnen gebruiken en tussen diegene die dat niet kunnen. Oh ja, en mail.t-mobilethuis.nl in Gmail geeft dezelfde error.

Reputatie 7

Hi all, we hebben zojuist een centraal topic aangemaakt rond de problemen met het verzenden en versturen van e-mail. We houden jullie in dit topic op de hoogte. Bedankt voor de meldingen en de aanvullende informatie die jullie al gedeeld hebben!