Beantwoord

Verbindingsproblemen Enschede

  • 19 January 2021
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Sinds een aantal dagen last van hoge ping, ~110 waar dit eerder ~10 was.

Sinds vandaag ook geen fatsoenlijke snelheid meer. Tussen de 10 en 80 Mbit download, upload tussen de 10 en 570.

Router meerdere keren opnieuw opgestart, Mediaomvormer opnieuw opgestart. Andere kabels geprobeerd, ander apparaat geprobeerd, ander besturingssysteem geprobeerd.


Er staat heel vrolijk dat er nergens een storing is, en geen fatsoenlijke manier om een storing te melden, dus bij deze. Er is een storing.

 

Edit:

Traceroute richting 1.1.1.1 geeft aan dat bij de 3e stap naar 10.10.12.54 een vertraging zit van 97ms.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 22 January 2021, 09:19

Bekijk origineel

3 reacties

tracepath 1.1.1.1
 1?: [LOCALHOST]                      pmtu 1500
 1:  _gateway                                              0.407ms
 1:  _gateway                                              1.179ms
 2:  1-192-178-143.ftth.glasoperator.nl                    2.698ms
 3:  10.10.12.54                                          97.490ms

Zat te googelen en vond toevallig deze post die je net hebt geplaatst. Ik woon zelf ook in Enschede en heb hetzelfde probleem, reset modem al uitgevoerd, alles gecontroleerd op mijn apparaten. Zowel bekabeld als draadloos heb ik hoge ping, daarnaast ben ik grotendeels alleen thuis en zijn er geen andere apparaten verbonden aan het internet.

 

Sinds ~ 6 dagen heb ik ook last van hoge ping (125) Bij mij gaat het alleen om de avonden, vanaf ongeveer 8 a 9 uur.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @eddiewom en @yallreadyknow, welkom op de Community!

Gaat dit om een bekabeld gemeten downloadsnelheid of op Wifi? Heb je de snelheidtests uitgevoerd op een bekabeld aangesloten PC of laptop en dan via speedtest.net (Ookla)? Zo ja, zou je mij drie voorbeelden kunnen toesturen van vandaag/gisteren met deze snelheden. Zorg er alsjeblieft voor dat zichtbaar is dat er bekabeld getest is, dan zal ik hier meteen werk van maken. Hoeveel apparaten heb je bekabeld aangesloten in totaal?

Reageer