Beantwoord

Verbindingsproblemen Utrecht 3522

  • 6 April 2021
  • 8 reacties
  • 110 Bekeken

Sinds vanochtend 10 uur ongeveer werkt ons internet en Tv niet meer. Ik heb al meerdere keren geprobeerd het internerkastje te resetten (stroom er af en er weer op) maar dat heeft niet geholpen. Kan er gekeken worden wat het probleem is? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 April 2021, 10:52

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6

Wat ontzettend fijn @melsing! Zodra er een update over het onderzoek is, hoor je dit uiteraard!

Bedankt! De Unlimited Internet voucher werkt

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @melsing, bedankt voor je update en dat je de reset geprobeerd hebt, we gaan nu een alternatief voor je vinden. Ik vermoed dat er een probleem zit in de hardware (apparatuur) of in de binnenkomende verbinding: we hebben op basis van een lijndiagnose een actie uitgezet richting onze techneuten. Zij gaan het probleem onderzoeken en zullen een oplossing aanbieden binnen nu en drie dagen. Sorry voor het ongemak! 

Werkt de Unlimited Internet voucher die mijn collega je gestuurd heeft?

@Jason 

Ik heb de fabrieksinstellingen gereset, maar helaas heeft dat geen effect gehad. Dezelde lampjes blijven uit

Reputatie 7
Badge +15

@melsing 

Gaat het om de Zyxel modem?

Is er verder ook niks gedaan aan de bedrading van je aansluitpunt bijvoorbeeld? Dus het internet viel spontaan uit?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @melsing. welkom op de Community!

Momenteel zijn er geen algemene verbindingsproblemen in Utrecht bekend, daarom pakken we dit individueel met jou op. Ik heb meteen een lijnmeting gedaan en zie dat het modem niet online komt, dat betekent dat ik ook verder niets aan de verbinding kan aflezen. Zou je eens de volgende stappen willen doornemen?

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de Factory Reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of je modem weer diensten heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Normaliter raad ik een fabrieksreset ten strengste af, maar in dit geval kan het zeker voor de spreekwoordelijk duw in de rug zorgen. Houd er wel rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Om straks weer verbinding te maken met Wifi gebruik je het wachtwoord (Wireless key) achterop het Zyxel modem.

Laat me weten of dit werkt, zo niet: er zijn altijd oplossingen mogelijk dus geen zorgen.

Hi @Waqqas@Waqqas 

Wij hebben geen glasvezel.

Het 2e en 3e lampje branden niet (o.a. het internet wereldbolletje dus).

Verder zijn er geen actuele storing gemeld

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @melsing 

Heb je glasvezel en heb je de mediaconverter ook even van het stroom gehaald? Branden alle 6 de lampjes op de mediaconverter?

Je kan ook in je T-Mobile thuis account kijken onder actuele storingen, misschien is er een issue op het KPN netwerk.

Reageer