Beantwoord

VPN met unifi Dream Machine

  • 19 February 2020
  • 16 reacties
  • 2260 Bekeken

Reputatie 1

Hey allen,

 

Ik heb in mijn modem de DMZ verwezen naar mijn Unifi DreamMachine. Naar mijn weten stuur ik dan al het verkeer rechtstreeks door naar de unfi router.

Nu wil ik graag VPN gebruiken om vanaf een andre locatie met mijn Macbook Pro op mijn thuis netwerk in te loggen.

De VPN server is op de DreamMachine helemaal goed geconfigureerd maar wat ik ook probeer…  ik kan de VPN niet openen. Ik heb vanuit thuis een verbinding gemaakt via wifi naar mijn telefoon als hotspot zodat ik los van mijn netwerk ben. Daarna de VPN connectie geprobeerd op te starten en krijg dan deze foutmelding.

Heb ik misschien iets over geslagen in mijn setup?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 24 February 2020, 16:35

Bekijk origineel

16 reacties

Hi is het al gelukt? Ik heb het al aan de praat op de udmp

gr Lars

WAN ip van de UDM(P) als statisch ip instellen op de UDM(P) en op je modem in DMZ hangen: + Reserveren als static ip in je modem

Vergeet niet je router ip in te vullen 192.168.1.1 bij mij dan

Vergeet niet je router ip in te vullen 192.168.1.1 bij mij dan

Maak een default radius profile aan :

 

Maak een VPN user aan voor radius server:

 

Maak een nieuw Netwerk aan voor je VPN en selecteer je Radius profile

Maak op iphone of mac een verbinding aan L2TP vul Server in (je WAN ip van je modem)

Account die je gemaakt hebt op je UDMP, je wachtwoord en Geheim key (stuur alle verkeer door)

Vragen? vragen

Reputatie 1

dank je Lars voor je uitleg. Ik kan helaas niet alles goed lezen op de plaatsen.. maar volgens mij is de uitleg redelijk goed. Keep u posted als het mij gelukt is… dat eerste deel is even puzzelen omdat ik een andere modem gebruik

Reputatie 1

Hi Pieter, dank je voor de reply. Grappig dat er nog iemand is met het probleem maar dan bij KPN. Blijkbaar ben ik niet de enige. Jammer dat er alleen geen oplossing bij staat nog

Reputatie 7
Badge +16

Ik wacht met spanning mee, slim dat je @Lars0014 foto’s hebt gestuurd! Ben erg benieuwd naar de uitkomst. Als ik in de tussentijd iets tegenkom dat bijdraagt aan een oplossing, dan ben je de eerste die het hoort! :smile:

Reputatie 7
Badge +3

@stefsegers 

Heb hier wel de Unifi Controller draaien op mijn Synology NAS, maar op dit moment geen Unifi equipment aangesloten.

Heb hier een how to gevonden voor het opzetten een VPN server in samenhang met dan wel een USG, kan dus niet zeggen of dit ook kan gelden voor deze UDM.

Reputatie 7

Hi @stefsegers, ik kwam nog een ouder topic tegen waar @Pieter_B toevallig ook in gereageerd heeft. Geen directe oplossing maar mogelijk heb je er wat aan!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @stefsegers,

 

Goed dat je aan de bel trekt wat betreft jouw VPN! Zou je eens willen proberen om de VPN op te zetten terwijl je telefoon op 4G zit, in plaats van Wifi? Ik wil even wat uitsluiten. Geen zorgen, er zijn altijd oplossingen, samen komen we er uit! :wink:

Reputatie 1

Dank je wel Brian voor je linkje. Ik heb het even goed gelezen, maar deze topic gaat over NordVPN grotendeels.

Mijn wens is om middels VPN mijn thuisnetwerk te benaderen.

 

Ik weet dat je ook VPN kunt opzetten in de Huawai modem. Het enige waar ik dank aan denk is dat ik blijf hangen tussen mijn modem en Unifi Modem. Het liefst komt je direct achter de Unifi uit zodat je gemengd bent in de rest van het netwerk.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lars0014, top dat je het aan de praat gekregen hebt en bedankt voor het delen van je bevindingen! :smile: Is het ook bij jou gelukt @stefsegers? De Community zit altijd voor je klaar!

Reputatie 1

Hi Jason,

 

Dank je voor je reactie. Ik heb 4g hotspot gebruikt om dit te testen en het plaatje is het resultaat daarvan. :sob:

Reputatie 1

helaas is het nog niet gelukt… ik wacht met spanning op bericht van Lars.. heb allemaal screenshots gestuurd aan hem

Reputatie 7
Badge +5

@stefsegers 

Bij de instelling op de Unifi controller het gateway adres ingevuld van de dreammachine zodat op dat dat adres geluisterd wordt of er een aanvraag voor een verbinding binnenkomt?

Reputatie 1

thanks @yalerta voor je reactie. Ik heb even gekeken in de Unifi settings. Er zijn meerdere plekken waar je de Gateway kan invullen. Bij de VPN server bijvoorbeeld heb ik een AUTO Generate gedaan en niet het adres van mijn modem gebruikt.

Ik kan verder even niet vinden waar ik de gateway anders zou moeten invullen?

Het IP adres van de DM vind je in de Devices pagina toch?

Reputatie 7
Badge +3

@stefsegers 

Was even aan het zoeken naar soortgelijke problemen en kwam op Tweakers ook al iemand tegen, die tegen eenzelfde probleem is aangelopen. L2TP VPN niet werkend te krijgen, maar dan via een KPN Expedia box in samenhang met de UDM

 

Reputatie 1

Hey Pieter,

 

Dank je wel.. ik ken inderdaad dat filmpje. Volgens mij heb ik het zelfs zo gedaan.

Ik heb daarna met Unifi contact gehad en die vroegen of Tmobile het uberhaupt toe laat want ales staat als het goed is goed ingesteld.

 

Reageer