Beantwoord

VPN NAS van buitenaf benaderen

  • 8 February 2020
  • 17 reacties
  • 1076 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Hi,

Ik ben net klant bij T Mobile met een vast internet aansluiting en heb een ZYXEL modem. Ik wil mijn VPN met mijn Synology NAS weer operationeel maken maar dat blijkt niet eenvoudig. In huis werkt alles en kan de VPN verbinding geactiveerd worden, goede ip adres dus, maar buitenshuis werkt het niet omdat de forwarding niet werkt. Ik wil weten of mijn modem PPTP of Open VPN ondersteunt of niet? Bij de klantenservice van T-Mobile wisten daar geen antwoord op. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Brian 10 February 2020, 18:31

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GijsW 

De instelling PPTP VPN is voor de klanten helaas niet beschikbaar op de eigen firmware van T-mobile net zoals vele andere instellingen, hier kan alleen T-mobile bij helaas.

Hallo @Waqqas ,

Dank voor je reactie. Bij T-Mobile zeggen ze helaas niet te helpen bij het instellen van een VPN.

Reputatie 7
Badge +15

@GijsW

Wellicht zou je een andere router achter je modem kunnen plaatsen zodat je daar wel alles naar eigen zin kan configureren.

Reputatie 7

Hi @GijsW, het gebruik van een VPN valt onder “eigen apparatuur” en hier bieden we telefonisch inderdaad geen ondersteuning op. Maar gelukkig hebben we hier op de Community een aantal knappe koppen zitten. :wink: Heb je hier toevallig al gezocht? Er zwerven een aantal goede topics over het instellen van een VPN rond. Ik heb er alvast een aantal voor je opgesnord, hier, hier, hier, hier en hier. Hopelijk kan je daar mee vooruit!

Hi @Brian , dank je. Ben nu zoveel mogelijk info aan het verzamelen. Kom er later op terug. Ik lees wisselende berichten over het kunnen uitzetten van de bridge functie op ZYXEL modem, wat weer nodig is om een andere router te kunnen gebruiken. Volgens de één kan het wel volgens de ander kun je bij dit modem niet de zgn jip en janneke stand in.

Hi @Brian de poort om van buitenaf mijn netwerk in te komen zit potdicht hebben we hier kunnen constateren. Alleen wanneer @TMobile deze open zet is er een signaal waardoor ik in mijn netwerk kan. Ik heb nog steeds niemand bij @TMobile kunnen vinden die dat begrijpt laat staan kan. De bridge is op mijn ZYLEX modem ook niet uit te zetten, dus een extra router is ook geen oplossing. Vind dit heel raar. Ben vast niet de eerste die een eigen VPN verbinding wil.

 

Reputatie 7
Badge +15

Ik denk dat T-mobile je ook niet veel verder gaat helpen. Pak gewoon een eigen modem maar let wel op telefonie zal niet werken.

Vind dat wel absurd @Waqqas . Ik heb @TMobile gevraagd of ik een VPN verbinding kon maken met TMobile vast voordat ik het abonnement afsloot en zij hebben toen bevestigend geantwoord.

Wat voor modem denk jij aan @Waqqas ? Zou deze werken Draytek Vigor 2710? Wil natuurlijk wel modem met router kopen dat dan ook werkt.

Reputatie 7
Badge +15

De PPTP VPN instelling is niet beschikbaar voor klanten maar misschien is er een slimmerik op het forum die het kan omzeilen. Je was wel op de hoogte dat de T-mobile modem een gelimiteerde firmware heeft qua instellingen?

En Open VPN?

 

Reputatie 7
Badge +15

@GijsW 

Je zou eens in de modem interface rond kunnen snuffelen en kijken of je wat vindt.

@Waqqas 

Het Zylex modem heeft een optie voor PPTP, maar volgens iemand in mijn omgeving met meer verstand van zaken dan ik heeft @TMobile gerommeld met een goed modem

Reputatie 7
Badge +15

@GijsW  klopt. Als je een eigen modem neemt zorg dan die ie VLAN ondersteuning heeft.

Ok, bedankt voor je reacties @Waqqas 

Vind dat wel absurd @Waqqas . Ik heb @TMobile gevraagd of ik een VPN verbinding kon maken met TMobile vast voordat ik het abonnement afsloot en zij hebben toen bevestigend geantwoord.

Ik had gevraagd of ik mijn SIP gegevens zou krijgen (ik had niet op het forum gekeken) en dat zou gewoon kunnen. Maar helaas bij binnenkomst beloven ze veel, maar in de praktijk proberen ze het je zo moeilijk mogelijk te maken. Ze gooien zelf iets dicht en dan wordt er geroepen dat het buiten hun bereik ligt omdat je het dan op een modem erachter moet gaan doen. Ze moeten een eigen modem toestaan, maar er wordt wel voor gezorgd dat het zo minimaal mogelijk werkt.

Ik kan in elk geval aanraden zet niet je modem achter die van hun. Neem zelf een goede modem. Mocht je willen bellen kun je een andere SIP provider nemen. (Zolang die niet geblokkeerd worden)

 

Ik ben net overgestapt naar T-Mobile home maar kan met geen mogelijkheid mijn altijd werkende VPN verbinding (via V10 modem KPN) opzetten sinds ik vorige week mijn nieuwe Zyxel  modem in gebruik heb. 

Ik heb alle instellingen al geprobeerd maar vanaf buiten blijft alles potdicht.

Zelfs dmz geprobeerd waarbij ik m'n Nas waar openVPN  op draait heb ingevuld maar na reboot zyxel modem ook nog steeds potdicht. 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Reageer