Beantwoord

VPN op Huawei router

  • 31 August 2017
  • 11 reacties
  • 1839 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Ikzelf gebruik expressvpn.
Begrijp ik t goed uit andere posts dat VPN niet door vodafone wordt ondersteunt?
Ik bedoel dat er een mogelijk firmware probleem is.

Bij het uitzoeken van bovenstaand kwam ik ook het volgende artikel over dit modem tegen wat me toch zorgen baard:

http://cyberwarzone.com/vodafone-will-get-you-hacked-must-read/
icon

Beste antwoord door Sander 5 September 2017, 19:43

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Het modem word op afstand beheerd. volgens mij word dit gedaan vanuit een apart management vlan (kan iemand dit bevestigen?) kan je remote inloggen in het modem ? ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd. maar kijk maar eens of dat werkt. ik zie bijvoorbeeld in het artikel geen onderbouwing dat het mogelijk is.
Ik ben geen hacker en mijn kennis reikt maar tot zover. Maar dat bij die reverse DNS lookup al die gateways verschijnen en dat in combinatie met de standaard wachtwoorden lijkt me niet goed.
FYI: heb dit ook gemeld in onderzoek consumentenbond waaraan ik meedoe
Reputatie 7
Hoi Vodzj,

Goede punten! Eerst dat VPN. Dat is gewoon mogelijk. Ik gebruik dit bijna dagelijks! Het enige wat niet lukt is VPN automatisch op je modem instellen zodat al jouw apparaten direct via die VPN verbinding lopen. Maar per apparaat is geen enkel probleem! :D

Wat betreft de beveiliging, daar zou ik mij geen zorgen over maken. Een tijd terug (ongeveer één jaar) speelde die DDOS aanvallen en toen bleek dat ons netwerk één van de veiligste van Nederland was. Sindsdien laat ik mij niet meer in de luren leggen door bangmakerijtjes. ;)

P.S. Begrijp ik goed dat je in het panel zit bij de consumentenbond? Voor T-Mobile Thuis? Dat is mooi! Wij roepen namelijk actief mensen op om zich aan te melden voor dit panel.
@Sander
Ok. Over dat VPN. Hoe configureer ik dat modem? Waar vind ik een handleiding?

Over beveiliging: je vind het vast niet erg als ik niet op jouw woorden afga :D
DDOS of wat dan ook, er zijn vele manieren waarop een netwerk onveilig kan zijn. En hoe vaak horen we niet op TV of lezen we dat er weer ergens een data inbreuk is geweest.
En dat bedrijven niet erg happig zijn om dat soort info of kwetsbaarheden bekend te laten zijn.
Reputatie 7
Hoi Vodzj,

VPN kun je juist alleen vanaf je eigen computer gebruiken. Dit gaat niet via het modem.

Wel heb ik deze website van Draytek gevonden waar uitleg over van alles wordt gegeven. Let op: dit gaat over een standaard Draytek. De modems die je krijgt van ons draaien met onze firmware. Dit betekent dat hier enkele zaken vastgezet zijn om juist onze diensten goed door te geven.
Reputatie 1
Op de site van Nord VPN staat deze afbeelding voor instellingen in de de Huawei modem. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Reputatie 7
Op de site van Nord VPN staat deze afbeelding voor instellingen in de de Huawei modem. Heeft iemand dit al geprobeerd?



Hey @heuv, goed bezig! Om het helemaal helder te krijgen; probeer je zelf een VPN verbinding op te zetten met de Huawei of was dit als aanvulling op de vraag van Vodzj? Ik ben zelf ook wel benieuwd wat de ervaringen van mensen hier mee zijn!
Reputatie 7
Badge +3
@heuv
Zelf heb ik het draytek modem, maar hier heb ik de VPN nooit aan de praat kunnen krijgen, wel op mijn ASUS die daar weer achter staat .. .en waarop al mijn netwerkzaken zitten aangesloten.

Lees dit topic eens door om te kijken of je een antwoord kunt vinden
Reputatie 1
@Piotr Nadat ik afgelopen donderdag ben aangesloten heb ik de VPN instellingen in de modem aangepast. Tot op heden geen foutmelding of iets dergelijks.
Reputatie 7
Goed gedaan, heuv! Bedankt voor het delen. 😃

Reageer